Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

katalysator z22xe

Berry

OOP Huisleverancier
Ik heb hier ook zo'n omega in onderhoud,is van een oude man,auto is van 2002,met 90000 km op de klok,alles geprobeerd,andere kat,nieuwe lambasondes,nieuwe lucht massa meter,maar het storingslampje gaat na verloop van tijd toch weer branden.
De wagen rijd verder prima ....de beste man heeft nu een sticker op het lampje geplakt _/-\o_
 

Andrew

600.000
Vega zei:
Als je z'n ding heb probeer het eens wat je te zien krijgt voor info op de ECU.

Ik heb inderdaad zo´n simpel apparaatje, waarmee ik de motor foutcodes kan uitlezen en wissen (en ik kan het VIN van de auto uitlezen), maar ik kom niet bij de ECU, helaas.

Ik zag zojuist de foutcode P0140 erin staan (meteen maar weer eens gewist). Als ik de volgende site mag geloven, dan stelt deze fout inderdaad niets voor en merk je er ook niets van, dat laatste kan ik bevestigen:

http://www.obd-codes.com/p0140

Andrew
 
ik heb zojuist de volgende info over de ecu kunnen lezen,

ECU: MS71
ECU hardware : 24426542
ECU software nummer: 6586055136
ECU software versienummer: 0701<br /><br />-- 29 dec 2012 13:43 --<br /><br />@ Boes: om de 7500 km vervangen is inderdaad snel maar dat blijft volgens mij het lang leven van een motor, staat nu op de olie die verkrijgbaar is bij de dealer (10w40)
 

Andrew

600.000
Ken,

Weet je toevallig het bouwjaar/maand van die Omega Z2.2XE (de mijne is van circa februari 2002). Ik ben benieuwd of Peter (Vega) iets kan met jouw ECU-info en of er nieuwere software beschikbaar is.

Andrew
 
Peter ik wil een dezer dagen best wel eens langsrijden bij jou zodat je hem even uitlezen kan met je tech 2 ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er evt een update moetgebeuren ..
 
Vervolg van de foutcode op de katalysator... ongeveer een half jaar geleden is het uitlaatspruitstuk vervangen bij de plaatselijke garage en ik heb net gezien dat er 1 van de moeren op het uitlaatspruitstuk is afgebroken, waardoor deze dus waarschijnlijk niet meer geheel afsluit en zo de foutcode gaat geven, je hoort ook een beetje de uitlaatgassen ontsnappen, dus aan degenen met hetzelfde probleem ik zou zeggen kijk het even na, als deze omega gemaakt is zullen we kijken of de fout weer terug komt
 

Joep

Verbannen
Bij mijn 2.2 16V weet ik dat het spruitstuk een zeer klein scheurtje heeft, bij koude start hoor je duidelijk dat ie sist. Maar zodra ze warm is, is het gesis ook meteen weg. Dankzij de warmte zet het spruitstuk enigzins uit en sluit zo het scheurtje af. Bij koude start staat die scheur ''open'' en kunnen er uitlaatgassen ontsnappen. Wel zitten bij mij alle moeren nog op de goede plek. Wellicht hebben ze bij jou de moer te strak aangedraaid? Hoop het niet anders kun je de boel gaan uitboren en daar ga je niet blij van worden! :N
 
Ik denk dat het niet met het uitlaatspruitstuk temaken heeft.Ik heb bij mij omega ook 2 bouten ooit afgebroken gehad,maar het storingslampje bleef uit.M,n vader heb een frontera 2.2 en die heb ook het probleem lampje aan en naar een tijdje zelf weer uit.
Heb hem ook uit laten lezen bij verschillende garage`s ook bij de VOD maar daar kwam niks uit.Als het lampje brand blijf de frontera goed lopen en trekken.Is een raadsel van de 2,2 denk ik.
 
Het spruitstuk is toen vervangen omdat hij ook siste bij koude motor en een scheur had (ook foutcode) dan is het een tijdje weggeweest en ook nu valt het sissen samen met de code.
@ Boes: Siste de jouwe ook toen de bouten waren gebroken? De Omega moet ik zelf altijd resetten, die doet zelf zijn foutcode niet weg.
@ Joep: Die kans is erg groot want ben ondertussen al teweten gekomen dat hierbij geen momentsleutel werd gebruikt, ook werden geen nieuwe moeren gebruikt wat ik zelf al zowizo zou doen.

En de wagen is ondertussen weer bij die garage geweest en ze mogen zelf gaan boren, ze geven blijkbaar dan ook toe dat de fout bij hen ligt dus ik ga mij er niet in ziek maken om de bouten (ook die van het hitteschild zijn gebroken) uit te boren.
De tijd zal het uitwijzen, 15 januari gaat hij binnen.
 
Opelfahrer zei:
Het spruitstuk is toen vervangen omdat hij ook siste bij koude motor en een scheur had (ook foutcode) dan is het een tijdje weggeweest en ook nu valt het sissen samen met de code.
@ Boes: Siste de jouwe ook toen de bouten waren gebroken? De Omega moet ik zelf altijd resetten, die doet zelf zijn foutcode niet weg.
@ Joep: Die kans is erg groot want ben ondertussen al teweten gekomen dat hierbij geen momentsleutel werd gebruikt, ook werden geen nieuwe moeren gebruikt wat ik zelf al zowizo zou doen.

En de wagen is ondertussen weer bij die garage geweest en ze mogen zelf gaan boren, ze geven blijkbaar dan ook toe dat de fout bij hen ligt dus ik ga mij er niet in ziek maken om de bouten (ook die van het hitteschild zijn gebroken) uit te boren.
De tijd zal het uitwijzen, 15 januari gaat hij binnen.
Ja bij mij siste het ook,ik was toen op vakantie met de caravan.En soms leek het of ik een lekke uitlaat had zo hard lekte het spruitstuk _O- .Maar ik kreeg geen foutcode,Ik toen zelf de bouten uitgeboord.Is een k.t werk.Maar daar heb jij geen last van als de garage het gaat doen.
 
Bovenaan