Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Koelvloeistofkleur is wit???????

Hallo allen,
Ik heb een Omega 3.0iMV6 op het oog en al een afspraak gemaakt om het op te halen. Vandaag zaterdag 14-12-2013 ben ik langs geweest voor en bezichtiging en een testrit.Het rijdt lekker, echter na het openen van de motorkap kwam ik erachter dat er water in de koelvloeistof tank zit. Mij werd verteld dat het koelvloeistof is , die door circulatie wit is geworden. Nu weet ik uit ervaring(mijn vorige 3.0IMV6) dat koelvloeistof een vel voorkomend probleem is bij de Omega's. De eigenaar was er zelf niet bij, dus zal ik maandag bellen om te vragen hoe of wat(ik had de auto al gereserveerd door een klein bedragje over te maken).

Mijn Vraag is:
1.Bestaat er koelvloeistof met waterkleur(wit)?
2.Hoe kan ik dit het beste checken en deze zaak afhandelen, ik wil de auto graag.

Dank voor de antwoorden alvast.'
Groet,
Guno
 
Is het dan verstandig om nog te kopen? De APK is al tot maar 24 jan 2014. Als het koelvloeistof ook al bedenkelijk is lijkt het mij onverstandig. meningen?
 
withgk zei:
Hallo allen,

Mij werd verteld dat het koelvloeistof is , die door circulatie wit is geworden.

Guno

bij iemand die zulke onzin verkoopt zou ik geen auto kopen!

koelvloeistof is volgens de omega rijders hier roze
(bij mij is het blauw en dat is volgens een deel van de leden hier al de verkeerde kleur, slecht voor de pakkingen . . . maar dat is effe een ander vehaal)
 

Joep

Verbannen
withgk zei:
Is het dan verstandig om nog te kopen? De APK is al tot maar 24 jan 2014. Als het koelvloeistof ook al bedenkelijk is lijkt het mij onverstandig. meningen?
Lekker laten staan deze Omega, vanwege de koelvloeistof en wie weet wat je met de apk tegenkomt tenzij er gelijk een nieuwe apk op komt. Heb je een link naar de Omega in kwestie?
 

Andrew

600.000
Bedoel je met 'wit' de kleur van melk of bedoel je blank (kleurloos). Melkkleur lijkt me in elk geval niet goed. Naast roze, blauw en groen bestaat er ook blanke koelvloeistof, zover ik weet af-fabriek door Opel toegepast en vergelijkbaar qua eigenschappen met de roze koelvloeistof. Simpelweg de vorstbeveiliging (laten) meten om er zeker van te zijn dat het geen water is.

Tja, verkooppraatjes als van die kleuromslag door circulatie _O- daar moet je een beetje doorheen prikken, ik zou me door zo'n rare opmerking niet meteen laten afschrikken. Wel minimaal een verse APK eisen, het zit al ruim binnen de 2 maanden toegestane voorafmelding.

Andrew
 

Andrew

600.000
Tja, al met al ziet de auto er uiterlijk redelijk goed uit voor de leeftijd en km-stand. De binnenzijde heeft wat gebruikssporen (leer niet helemaal strak meer, loshangend kaartenvak achter rechter voorstoel, wat lampjes in de airco defect en meerdere inbouw-overblijfselen). Maar zoiets is vanaf foto heel lastig in te schatten, moet je echt ter plekke beoordelen. En ik zie de zeldzame luchtroosters in de achterportieren ;) en af-fabriek alarm. En de vraagprijs lijkt me normaal.

Andrew
 
Mooie volle auto inderdaad voor een leuke prijs. Ik sluit me aan bij Andrew, verder zie ik de achterkant van de auto wat hoog staan. Zou kunnen duiden op een defecte niveauregeling. Maar als hij motorisch in orde is is het geen geld.

Gr. Paul
 
Je kan evt met de auto naar een (bekende) garage rijden en een soort van aankoop keuring doen.
Nieuwe APK is een wassen neus.
Ik weet zeker dat je er een jaar APK bij krijgt, en dat betekend dan helaas niet dat er niks mankeert.
Er wordt zo ontzettend veel gesjoemeld helaas.
 
Ja die zeldzame lucht roosters is daar ook die schakelaar voor naast de schakelaar van de bijrijderskant stoel vw
 

Berry

OOP Huisleverancier
Wat is daar nou zeldzaam aan iedere mv6 tot 1997 heeft dat en het werkt voor geen meter gewoon zorgen dat je airco werkt 8)
 

Berry

OOP Huisleverancier
En tja het blijft een auto dus een risico mss gaat het goed en mss niet,in het ergste geval is het blokkie niet goed en koop je bij mij een goed blokkie.
Jaren geleden is die auto bij mij geweest om de abs pomp tevervangen<br /><br />-- 16 dec 2013 09:34 --<br /><br />Scherp gezien Peter ik heb ze nog wel zonder pixel uitval d:)b
 

tonboy

Verbannen
Berry zei:
En tja het blijft een auto dus een risico mss gaat het goed en mss niet,in het ergste geval is het blokkie niet goed en koop je bij mij een goed blokkie.
Jaren geleden is die auto bij mij geweest om de abs pomp tevervangen

-- 16 dec 2013 09:34 --

Scherp gezien Peter ik heb ze nog wel zonder pixel uitval d:)b

Klopt halemaal wat Berry zegt, een 2de hands auto kan nog zo mooi zijn, of veel lof krijgen van de verkoper, het blijft een oude auto met zijn gebreken. Het forum staat vol met kleinere en grotere gebreken aan Omega's. Het zijn sterke auto's, dat zeker, en onderdelen kosten gelukkig niet zo veel. Ik heb specifiek gekozen voor een omega omdat er veel, heel veel "imitatiedelen" te verkrijgen zijn. Sommige hioer op het forum schreeuwen het uit dat je altijd originele onderdelen moet kopen, maar ikzelf, met mijn ervaring van 30 jaar aan auto's sleutelen, gebruik meestal onderdelen via Ebay aangekocht. Dan komt een setje remblokken op 23 euro ipv de 95 euro die Opel vraagt.
Via Ebay is heel veel te verkrijgen voor onze omega's. En vaak verrassend goedkoop. Een APK zegt inderdaad niet zoveel, tenzij je hem afdwingt bij een Opel dealer. Ik ben ervan overtuigd dat zij wel goed werk doen en de meeste gebreken weten op te sporen. En toch blijven er nog gebreken die je pas na langer gebruik kan waarnemen. Olieverbruik bijvoorbeeld kan best 1 liter op 1000 km zonder dat je het direct merkt aan de uitstoot via de uitlaat.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het is te hopen dat de voorgaande eigenaren er niet ook zo over dachten en die V6 hebben volgehangen met imi sensoren. Remblokken geloof ik wel, die slijten slechts wat sneller.

Ik zou bij deze MV6 vooral kijken of er flink onderhoud is gedaan. Is dat niet zo, dan valt wel te verwachten met die leeftijd en km stand dat je een leuke bezigheidstherapie aanschaft.
 

tonboy

Verbannen
Wie begint er nu over sensoren ? Gaan die van Opel dan zo vaak kapot? ik denk vooral aan de uitlaat, remblokken en schijven, aandrijfassen, filters, lagers, draagarmen, stuurdelen, et cetera. Delen die met de jaren verslechteren en verouderen en die bij opel vaak een vermogen kosten.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik, dat zie je toch.

Lees een beetje rond op V6 met imi sensoren (nokkenas, krukas, lambdasondes) en de tijd die het af en toe kost om de oorzaak op te sporen en je snapt mijn punt.
 

Joep

Verbannen
Ton, Ik ken Omega's die DEALER onderhouden zijn en waarbij de nodige zeer slechte reparaties/onderhoud aan is gepleegd. Ik ga de voorbeelden niet noemen maar een dealer onderhouden auto zegt vandaag de dag lang niet alles meer. Tuurlijk geeft het meer zekerheid en rust dan zomaar een auto kopen bij bijvoorbeeld JetCars in Rotterdam.

En dan imitatie onderdelen.. Tja, bij mij is in 2 jaar alleen de luchtmassameter overleden. Deze is vervangen voor een orginele. Op zulke dingen is het vaak zo dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is net wat Jacco zegt. Of je nu 30 of 2 jaar ervaring hebt, dat maakt niks uit.
Mijn uitlaat is een imitatie en ook de draagarmen zijn imitatie. Bewust voor gekozen. Zijn beide dingen versleten dan komt er voor de uitlaat een RVS variant, en voor de draagarmen kies ik dan voor gemodificeerde versies. Beter als orgineel dus in beide gevallen.

Het is overigens ook bewezen dat imitatie vaak een aanzienlijk kortere levensduur heeft als orginele onderdelen.

Binnenkort moet ik nieuwe remblokken en schijven hebben en dient de remvloeistof ververst te worden. Ik ben er al zeker van dat dat geen Ebay spul gaat worden.
 
Ik ga toch voor die Omega. Vandaag met de verkoper gebeld. Het wordt afgeleverd met een nieuwe APK en ze gaan alle vloeistoffen nachecken.Alles wat uit de APK naar voren komt is voor hun rekening. ik betaal maar €100 extra bij.
 
Bovenaan