Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Marcel uit Rotterdam stelt zicht voor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo forum leden,

Ik ben Marcel uit Rotterdam en ik wil mij graag voorstellen.
29 jaar en heb 2 jaar autotechniek gevolgd in het verleden, doe aan mijn auto's ook een hoop zelf.

Ik ben een autogek en dit zijn mijn gereden auto's tot nu toe:

Eerste Auto, Audi 80 B4 2.3 hangeschakeld met airco en leder:

KYIdn.jpg


Weinig problemen mee gehad en erg veel mee gereden, die roffel van de 5 cilinder is erg lekker!

Alfa 166 3.0 V6 24v automaat met leder, telefoon, navigatie e.d.:

CsVNV.jpg


Heerlijke auto met 226pk, bloedsnel en veel comfort maar helaas wel veel problemen mee gehad, o.a. revisie van automaatbak waarvoor het subframe en de motor gedemonteerd moest worden.
Zou er zo weer een kopen maar dan als 2de auto want ze hebben vrij veel storingen.

Fiat Bravo 1.6 16v GT met airco:

QyeaE.jpg


Even een tussendoortje omdat we een auto gingen kopen en net een woning hadden gekocht.
Rijdt prima in de stad maar erg spannend is het allemaal niet ;)
Ook nog wel naar zuid-Frankrijk mee gereden maar dat is niet echt aan te raden, comfort is ver te zoeken :O

Mercedes W124 230e automaat belastingvrij met groen pullman interieur en stoelverwarming en electrisch schuif/kantel dak:

Pzmgl.jpg


Heerlijke auto, goedkoop rijden en nooit problemen mee gehad.

Daarna van functie gewijzigd en toen kreeg ik een leaseauto:
Opel Astra H 1.4 business edition:

UL9ew.jpg


Tja wat moet ik zeggen, het rijdt best lekker maar niet echt snel natuurlijk en handgeschakeld en geen automatische airco of climatcontrol

Tussendoor ook nog een oude kadett gekocht met idee deze op te knappen:

Z4bH2.jpg


Door drukte van de verbouwing aan het huis en drukte met de zaak is hier nooit wat van gekomen, deze uiteindelijk verkocht.

Ondertussen voor mijn vriendin een Smart gekocht:
Passion uitvoering met volautomaat en airco met net geen ton op de klok:

TZsMq.jpg


Je zou het niet verwachten maar dat ding is in de stad best snel en erg handig, op de snelweg heb je er weinig aan.


Nu gaat het er het eea veranderen, ik heb een nieuwe baan aangenomen per december en ik heb bij de nieuwe baan geen leaseauto meer.
Dat is niet erg want ik rijd maar een paar duizend prive per jaar en betaal voor de Astra toch bijna 2500 euro per jaar aan bijtelling 8)7
Daarnaast ga ik ook 4 dagen werken bij mijn nieuwe baan en mijn vriendin is ook 4 dagen gaan werken.

De Astra gaat dus terug naar de leasemaatschappij en de Smart die hebben we ingeruild.
Opzoek naar een nieuwe auto dus.
Wensen?
Stationwagen, automaat, benzine.
Minder dan 2 ton op de klok en bouwjaar minimaal 2000.
Ik wilde graag een bmw 5 serie touring maar die zijn onder de 5K met automaat alleen te koop met dikke kilomterstanden en daar had ik niet zoveel trek in :/ .

Via Autotrader aan het zoeken gegaan en ik kwam regelmatig Omega's tegen.
Ik ben best Opel minded en het interieur spreekt me ook wel erg aan.

Hier in Ridderkerk kwam ik dus ook een Omega station tegen en deze hebben we afgelopen zaterdag gekocht!:

Opel Omega B2 Caravan 3.2 executive uit 06/2001
Automaat
Traction Control
Climate control
Originele Xenon verlichting
Cruise Control
Ncdc 2015 met telimatica unit in het dashboard kastje
Navigiatie met monochroom scherm
Vollederen beige inteieur met volledig elektrische stoelen met verwarming en memory functie
Zelfdimmende binnenspiegel
Bagagenet
Uitstapverlichting
Trekhaak (met afneembare kogel?)
Stuurwielbediening

187.000 km NAP
Auto wordt woensdag afgeleverd met een vol jaar apk en kleine beurt

Foto's:

iJdZm.jpg

RYMLZ.jpg

hlkAv.jpg

3SN0c.jpg

Vznoq.jpg

oGW4H.jpg

THTiG.jpg

TdnLw.jpg



Auto is van binnen een plaatje maar de buitenkant heeft wel de nodige plekjes die ik nog moet bij gaan werken.
Voorlopige plannen zijn:

Kleurenscherm zoeken voor de navigatie (dit kan 1 op 1 op de ncdc worden aangesloten toch?)
Parkeersensoren achterkant (reeds besteld)
Xenon lampen worden roze dus zijn bijna op, nieuwe Philips 4300k besteld inclusief witte stadslampjes
Kijken of ik een bleutooth carkit kan aansluiten op de telematica unit, ik heb wel Vodafone maar vind dat switchen steeds een drama (had ik in mijn Alfa ook)

Gelijk even een vraag, ik heb memory seats maar als ik die instel op een stand onthoud hij dan ook de stand van de buitenspiegels?
Dat zou wel erg prettig zijn gezien ik de wagen samen met mijn vriendin deel!
 
Welkom op OOP, mooie Omega en kekke Smart (heb dezelfde uitvoering voor mijn vrouw voor de deur staan)....... :*)
En natuurlijk mooie autohistorie................. d:)b
 
welkom marcel op zich lijkt het me een mooie Omega maar je moet eens vragen aan de garage waarom er de oude 15 inch velgen onder liggen van de omega B1, die horen niet op deze, kijk naar mijn omega en je ziet welke erop horen onder andere, en als je dan nog op zoek gaat naar de originele wielen stuur dan maar eens een berichtje naar Berry of Henry hier op het forum deze hebben veel onderdelen liggen ook van de b2, waaronder wielen
 
Welkom op het oop. Weer een dikke 3.2 erbij.

Carkit gaat op het moment dat je geen bose hebt. Met bose is dit niet aan te raden, dan wordt het geluid te zeer versterkt. Telematica heb ik zelf al geruime tijd in gebruik. Zeer tevreden mee alleen jammer dat de overschakeling van telematica naar telefoon even duurt.
 
en wat betreft de vraag over de spiegels ja hij onthoud zowel de binnen, buitenspiegel alsook de stoel
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
welkom Marcel.

Ziet er een leuke Omega uit, zeker met een 3.2 heb je heel wat Power bij!
En daar heb je aangezien jouw geschiedenis wel leut mee :D

Ik zie een aantal kleine dingen op de foto's, zoals vreemd omgeplooide kofferbekleding, en een ontbrekend hendeltje van het handschoenkastje..
Echter als de 3.2 technisch goed in orde is...dan speelt dat allemaal geen rol en staat dat binnen 4 weken allemaal op punt d:)b

Wat betreft je bluetooth vraag denk ik dat je even in Metalrush zijn garage topic moet kijken voor zijn 2015-add-on.

jacques zei:
en wat betreft de vraag over de spiegels ja hij onthoud zowel de binnen, buitenspiegel alsook de stoel
binnenspiegel enkel als het een gemotoriseerde is, maar dat zal wel als het memory pack er standaard inzit.

Veel plezier ermee!
 
Bedankt allemaal voor de wensen en de antwoorden!
Wbt de velgen, deze auto is door garage waar ik hem heb gekocht opgekocht van een Suzuki dealer, daar is dus weinig van bekend.

Wat zijn de specs van de originele velgen?
hoeveel J, ET en welke bandenmaat?

5x110 en 17 inch toch?<br /><br />-- 04 nov 2012 17:35 --<br /><br />
Illuminat0r zei:
welkom Marcel.

Ziet er een leuke Omega uit, zeker met een 3.2 heb je heel wat Power bij!
En daar heb je aangezien jouw geschiedenis wel leut mee :D

Ik zie een aantal kleine dingen op de foto's, zoals vreemd omgeplooide kofferbekleding, en een ontbrekend hendeltje van het handschoenkastje..
Echter als de 3.2 technisch goed in orde is...dan speelt dat allemaal geen rol en staat dat binnen 4 weken allemaal op punt d:)b

Wat betreft je bluetooth vraag denk ik dat je even in Metalrush zijn garage topic moet kijken voor zijn 2015-add-on.

jacques zei:
en wat betreft de vraag over de spiegels ja hij onthoud zowel de binnen, buitenspiegel alsook de stoel
binnenspiegel enkel als het een gemotoriseerde is, maar dat zal wel als het memory pack er standaard inzit.

Veel plezier ermee!


Kofferbekleding heb ik ook gezien maar daar ga ik voorlopig niet veel aan doen, ik ben nog volop aan het verbouwen dus ik zal de ruimte goed gebruiken ;)
Hendel van het dashboardkastje ligt in het kastje zelf, maar eens kijken wat daar precies mee aan de hand is.
Ik mis ook het greepje van de armsteun dus ik daar zal ik tzt naar moeten kijken.
 
welkom op het OOP,

die kofferbekleding is idd niets abnormaal, als het een station is die ook echt geregeld gebruikt werd is dat normaal, ik heb in mijn omega hetzelfde probleem, komt volgens mij door te vaak te zware spullen rechtstreeks in het 'gat' van het reservewiel te zetten, als ik een nieuwe kofferbekleding koop zoek ik dit op te lossen dmv enkele strips traanplaat aan de onderkant van het openklapbare gedeelte te bevestigen voor extra stevigheid.

verder wel een knap ding, zeker geen foute motor !
 

Colinh

Donateur 2023
Welkom Marcel !


Vette auto geschiedenis zeg :o :o

Superdikke Alfa, 5 cilinder Audi en Mercedes-Benz W124 echt gave historie d:)b

Nu een topmodel Omega 3.2 Caravan, mooie kleur en creme interieur :9~


Succes ermee !




Gr Colin
 
Marcel3.2 zei:
Wat zijn de specs van de originele velgen?
hoeveel J, ET en welke bandenmaat?

5x110 en 17 inch toch?

Dit zijn de originele executive velgen. Inderdaad 17 duim en 5x110.
Bandenmaat 235/45/17.

mini-081.jpg
 
Hoi Marcel,

Welkom op het OOP!
Heb je die wagen toevallig bij Arie gekocht?
Kofferbak bekleding is inderdaad vrij normaal, komt waarschijnlijk door de bevestiging van de trekhaak, heb ik ook.
Oplossing is vrij simpel, stukje uit de voering/isolatie snijden aan de onderkant, moet ik ook nog doen bij de mijne.
Tja, verder zou ik de velgen wel vervangen, kan ook met 16 inch die een stuk goedkoper zijn dan de 17 inch.
Verder zou het leer een stuk opknappen met een flinke schoonmaakbeurt.
Nette auto, veel plezier ermee!

Gr. Paul
 
Mooie power Omega, Marcel. Rotterdam wordt weer mooier met deze kanjer erbij.
Alleen, zoals al gezegd, snel wat aan die velgen doen, die staan niet echt stoer en horen er ook niet onder.

succes met de wagen,
Henk
 

Joep

Verbannen
Geweldig mooie Omega Marcel! Die kleur zie je niet bepaald veel en zekers niet met een dikke 3.2 als kloppend hart. Inderdaad wel even die velgen aanpassen a-la Executive style! :Y
 
Bedankt allemaal voor de uitleg en het welkom heten!
@ IJsblok, deze wagen heb ik gekocht bij Carisma in Ridderkerk, de eigenaar heeft iig geen Arie ;)

Wbt de velgen, ik zie hier wel een mooi set voor 400 maar daar moet natuurlijk ook voor 600 banden omheen.

Ik denk dat ik het tot de lente ff zo hou en eerst maar eens kijken of de auto goed bevalt en of hij betrouwbaar is.
Ben ook nog een nieuwe keuken aan het plaatsen in huis dus het is duur zat momenteel.

Dit worden dan wel wintervelgen denk ik :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan