Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Marcel uit Rotterdam stelt zicht voor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag opgehaald en ik moet zeggen dat het een erg fijne auto is.
Heel rustig op de weg maar als je het gas intrapt dan schiet je ook als een gek weg, wat een geweld zeg die 218 pk 8)7

Flink wat gereden en tot de volgende conclusies gekomen.
Onderstel + remmen zijn prima in orde en alles werkt en ik hoor geen rammels.
Buitenkant heeft hier en daar aandacht nodig maar dat wist ik al en daar was de prijs ook naar.
Kofferbak is lekker groot en er ligt een goed reservewiel met krik en sleutel en een setje slotbouten.

Binnenkant heeft wel wat kraakjes maar dat is ook wel van het torderen omdat het zo'n grote auto is.
De auto is inderdaad voorzien van een memorypakket inc de binnen- en buitenspiegel
Binnenspiegel is zelfdimmend en dit werkt ook prima.
Er zit een warmtewerende vooruit in, dat had ik nog niet gezien, ik zag vandaag pas de paarse kleur *O*
Radio werkt helemaal prima, navigatie en cd-wisselaar weet ik niet want ik had voor beide geen cd's bij.
Telefoon idem, ik heb geen simkaart, het scherm blijft de hele tijd zeuren dat er een sim kaart in moet, dat zal wel ergens ingesteld kunnen worden.
Alle verlichting + xenon werkt zaterdag nieuwe xenon lampen plaatsen en de koplampen polijsten.
Ruitensproeiers op de ruit voor en achter + koplampen werken ook prima.
Cruisecontrol werkt goed!

Aircopomp grijpt niet aan als je de airco op lo zet, daar ga ik in het voorjaar naar kijken.

Motor + automaatbak ook prima, alles loopt en schakeld soepel.
Binnenkort wel preventief automaatbakolie + diferentieel olie vervangen.

Er zit een beetje wit aan de binnenkant van de olievuldop.
Geen mayonaise maar ik denk dat het meer van de korte stukjes is, even in de gaten houden dus.

Al met al erg tevreden!
 

Joep

Verbannen
De airco gaat volgens mij aan als je de ECC op LO zet EN de A met die pijltjes eromheen indrukt.

Die witte zooi bij de olievuldop moet je zeker in de gaten houden. Welke kleur is je koelvloeistof? Mooi roze? Zo niet, ook even verversen.

Verder erg gaaf dat alles naar behoren lijkt te werken, dat is toch altijd spannend als je een auto op gaat halen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Airco gaat aan als je op AUTO drukt en kun je handmatig uitzetten door de ECO functie te activeren. Staat hij aan dan werkt de airco op elke temperatuur.

De A met pijltjes eromheen is de automatische recirculatiestand, welke alleen werkt met ingeschakelde airco. In ECO mode kun je alleen de recirculatie handmatig aan/uit zetten, het automatische deel daarvan werkt op dat moment niet.
 

Joep

Verbannen
B-Buster zei:
Airco gaat aan als je op AUTO drukt en kun je handmatig uitzetten door de ECO functie te activeren. Staat hij aan dan werkt de airco op elke temperatuur.

De A met pijltjes eromheen is de automatische recirculatiestand, welke alleen werkt met ingeschakelde airco. In ECO mode kun je alleen de recirculatie handmatig aan/uit zetten, het automatische deel daarvan werkt op dat moment niet.
Je eerste 2 zinnen wist ik, je uitleg daarna niet, weer wat geleerd. :)
 

Colinh

Donateur 2023
Goed bezig Marcel!


Marcel3.2 zei:
Er zit een beetje wit aan de binnenkant van de olievuldop.
Geen mayonaise maar ik denk dat het meer van de korte stukjes is, even in de gaten houden dus.


Heeft mijn V6 ook, de lange trechter van de vuldop heeft er mee te maken heb ik gehoord.





Marcel3.2 zei:
Binnenkort wel preventief automaatbakolie + diferentieel olie vervangen.

Daar hebben we een heel gezellig en handig mannetje voor,

viewtopic.php?f=53&t=2109 www.renrcartechnics.nl *O*




Ga die vette 3.2 maar eens goed verwennen en veel foto's langs het water maken zoals je vorige auto's d:)b d:)b




GR Colin
 
Gaan we doen!
En ik zal eens kijken bij Ralph binnenkort :)
Ja de vulhals is zelf ook een beetje wit maar niet echt schokken.

Ik zie in EPC adh van chassisnummer dat er ook automatische niveauregeling opzit :9<br /><br />-- 07 nov 2012 22:35 --<br /><br />Oh ja, ik kreeg een codecard mee op het overschrijvingsbewijs die ik op chassisnummer heb nagetrokken en dat blijkt van een Vectra 3.2 te zijn.
In de achterbak kwam ik een mapje tegen en daar lag de originele codecard mee die wel van deze auto is, nog niet eens uitgescheurd maar netjes origineel.

I like _/-\o_
 
Wat is het verschil tussen wit en mayonaise en wat als je het laatste zou hebben. Soms voorbode van lekke koppakkingen.
Volgens mij wordt het veroorzaakt door bij lage temperaturen(onder de 12 gr ongeveer)veel korte stukjes rijden, maar misschien vergis ik me.

gr,
Henk
 
Wit is condens uit de motor veroorzaakt door het rijden van korte stukken.

Mayo wil nog wel eens duiden op een lekker warmtewisselaar tussen de koppen van de v6. Deze zijn vaak nog van het oude type die nog wel eens willen door rotten. De nieuwe ww zijn van rvs die bijna niet meer stuk gaan.

Functie van de warmtewisselaar is de olie bij koude motor sneller op bedrijfstemperatuur te brengen en bij bedrijfs temperatuur de olie te koelen.

Als de ww kapot is dan komt olie bij de koelvloeistof en anders om.
 

yoyo

The UK brothers
Een beetje laat maar toch hartelijk welkom hier op het OOP Marcel.

Ik weet zeker dat je hier heel veel antwoorden kunt vinden op je vragen, zeker als ze op de juiste plaatsen in
het OOP geplaatst worden.

Heel veel plezier hier.
 
Bedankt Yoyo!
Vandaag nog even gekeken en onder de olievuldop is geen spoortje wit meer te zien, is duidelijk condens.
De uitlaat rookt na een paar kilometer ook niet meer dus dat zit ook wel goed.

KVS is blauw helder dus ik verwacht geen problemen verder.
 
Marcel3.2 zei:
...KVS is blauw helder dus ik verwacht geen problemen verder...

Nou daar denken sommigen hier anders over :S . _O- _O-
Roze koelvloeistof moet het namelijk zijn vanwege de eigenschappen. ;)

gr. Paul
 
IJsblok zei:
Marcel3.2 zei:
...KVS is blauw helder dus ik verwacht geen problemen verder...

Nou daar denken sommigen hier anders over :S . _O- _O-
Roze koelvloeistof moet het namelijk zijn vanwege de eigenschappen. ;)

gr. Paul

Haha dat heb ik ook gelezen, kvs moet er binnenkort toch uit dus ik zie geen problemen daarin ;).
Maar het is mooi helder en daar ben ik blij om *O*
 
Vroeg dat verhaal over kvs na bij opeldealer Eef en Huub en daar adviseerde ze gewoon antivries met water.
Mijn eigen garage beweert de baluwe kvs, dus ik weet het niet meer.? :S
 
Ik weet ff niet meer welk topic het was maar daar heeft Ralph een heel pleidooi gegeven, zou je even in de zoekfunctie moeten kijken anders ;-).

Gr. Paul
 
Welkom op het OOP, Marcel.
Je hebt een mooie bak op de kop weten te tikken.
En laten we eerlijk zijn; het duurt even voordat je alle 'dingetjes' van jouw nieuwe auto weet. De tijd zal het leren.
T.o.v. jouw auto-historie een zeer leuke aanvulling, vind ik :)
Veel leesplezier hier.
:w Ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan