Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Metalrush ging op vakantie en liet achter...

B-Buster

Medewerker
Administrator
... zijn Omega. :+ >:)


Toen Ruud afgelopen maand op zijn motor vertrok en mij de sleutel tot zijn Omega overhandigde had hij kunnen weten (en wellicht was dat ook wel zo :P ) dat dat gevolgen zou hebben. Zeker met de wetenschap dat hij even weg zou blijven.

Dus zo was het idee geboren de detailing gear maar weer eens aan te spreken. Aangezien dat altijd gezelliger is om samen te doen werd Sjors gebeld, die was uiteraard meteen in voor deze actie en zo stond zaterdag 2 juni geblokt voor een dagje Omega aaien. *O*

De onwetende eigenaar met zijn beide machines:
DSC_0435m.jpg


En toen was het zover en konden we beginnen.

Aangezien het met z'n 2en flink doorwerken is om zoiets in 1 dag te doen heb ik weinig foto's van het werk aan de buitenkant, het was allang donker toen we een keer klaar waren. Stappenplan na een test bleek Monello Mezzo op oranje en finishen met Monello Finale. De motorkap heb ik met Inizio + oranje pad gedaan aangezien het resultaat van Mezzo me niet beviel. Verder zaten er weinig echte uitdagingen in. Hier en daar een krasje.

WIP:
DSC_0064m.jpg


Na een rondje met bovenstaande stappen zagen we weer mooie reflecties:

DSC_0068m.jpg


DSC_0069m.jpg


DSC_0091m.jpg


Hierna een glaze (White Diamond), sealant (EX-P) en een waxlaag (Collinite 915) toegepast en dat was een korte samenvatting van flink wat werk aan de buitenkant.

De binnenkant is zéker niet overgeslagen. Nadat ik met de wondersponsjes was bezig geweest tijdens het prepareren van mijn beige interieur vond ik het eigenlijk wel jammer dat ik die dingen niet eerder had gehad. Hoe uitgelezen was de kans om enige bevrediging te krijgen. Dus eerder op de dag, toen Sjors nog niet aanwezig was, ben ik begonnen met Ruud zijn interieur. En sponsjes. *O*

Zitting met links een schoongemaakt deel:
DSC_0003m.jpg


Ook op stuur en automaatknop werkt het super:
DSC_0054m.jpg


DSC_0049m.jpg


DSC_0097m.jpg


Toen de extractor erbij gepakt en de vloerbedekking schoongemaakt:
DSC_0006m.jpg


DSC_0026m.jpg


Complete stoel gedaan:
DSC_0078m.jpg


Matten schoongemaakt:
IMG_0691m.jpg


IMG_0693m.jpg


IMG_0697m.jpg


Daarna al het leder met Gliptone Conditioner ingesmeerd:
DSC_0128m.jpg


DSC_0127m.jpg


DSC_0125m.jpg


En uiteraard de wielen niet vergeten:
DSC_0126m.jpg



Toen werd het wachten op de terugkomst van de eigenaar. Dus pyjama aan en slapen maar:
DSC_0156m.jpg
 
Ha jacco (en Sjors),

Heel mooi geworden. Die wondersponsjes zijn inderdaad perfect.

En hoe was de reactie van meneertje MetalRush bij terugkomst?

Groet,

Walter
 

yoyo

The UK brothers
Euh......in augustus heb ik ook vakantie Jacco, moet je mijn sleutels ook hebben?

Nee ik vind dat een mooi iets dat jullie voor Ruud hebben gedaan, helemaal top!!!!!
Hij stond zeker wel te glimmen toen hij de Bolide zag staan?
 
Das een mooie gunst die jullie verricht hebben heren.
Enige nadeel. Als je dit voor één iemand doet moet je dat voor de rest ook doen. ;)
 
sluit ik me bij aan! Top gebaar heren! :)

voor jullie informatie, ook ik ga in Augustus op vakantie, een week of drie dus als jullie je vervelen hou ik zeker aanbevolen!
 
Als ik jullie was zou ik wat gaan doen met dit talent!! _O-
Echt een super resultaat, denk dat ik die sponsjes ook maar ga bestellen als ik dit zo zie.

Groetjes Paul
 
Heb ik van Jacco doorgekregen:

<a class="postlink" href="http://www.kenbschoonmaakcentrum.nl/vileda-sponzen/1002-vileda-miraclean-klein.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.kenbschoonmaakcentrum.nl/vil ... klein.html</a>

Gr. Paul<br /><br />-- 20 jun 2012 20:51 --<br /><br />
B-Buster zei:
Wat is dit voor "spiffy" apparaatje? Deze zou bij mijn wagen uitermate goed gebruikt kunnen worden :Y :P .

Gr. Paul
 
LOL _O- ik zie dit topic nu pas...
Ja, ik loop wat achter met lezen, sinds de vakantie...

Maar ik had wel een gevoel dat de mannen 'iets' hadden gedaan met mijn lieve Omi.
De verrassing was ook groot toen ik mijn Omi onder de lakens vandaan haalde en kan het niet anders omschrijven als "in showroomstaat".

Ik weet maar al te goed hoeveel werk een dergelijke klus is en heb beide heren dan ook enorm bedankt voor hun monnikenklus.
Klein detail: op weg naar huis ben ik zelfs om de plassen heen gereden om geen vuil op de auto te krijgen _O-

Dus bij deze (ook) maar even openlijk op het forum: mannen, bedankt, het was een wereldse verrassing d:)b
 
volgens mij moet je ook nog reageren op mijn berichtje bij de bigopels in je wie ben ik nogmaals bedankt voor gisteren viel je bumper nog een beetje mee ????
 
Bovenaan