Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Morgen verstandig om de weg op te gaan?

Ze verwachten hier nogal wat sneeuw vanavond/vannacht.

Is het het een beetje te doen om met 1633kg en 235/45/17 zomerbanden te gaan rijden?
Ik heb nog geen ervaring met deze auto in winterse omstandigheden dus kan het niet zo goed inschatten.

Mijn baas rijdt een 530D van een paar jaar oud maar die is echt lastig onder controle te houden als er een pak sneeuw ligt.

Ervaringen?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is het een beetje kwaliteitsrubber? Als het bij nat wegdek al minder lekker gaat dan wordt het niets in de sneeuw.

Ik kon prima vooruit op dezelfde maat met Michelin Pimacy's toen ik mn B2 net had. Je moet er wel mee oppassen natuurlijk, het blijft een bak vermogen op de achterwielen en je ESP zul je actief in bedrijf zien. Het winterprogramma op de automaat erbij en het is allemaal niet zo spannend. Alleen het gewicht merk je duidelijk tijdens remmen op sneeuw, dan zit je zo in de ABS.

Een heel verschil trouwens met de 245ers die ik een jaar later nog 1 sneeuwdag eronder had, dát was een hele onderneming en eigenlijk niet fatsoenlijk mee te rijden.

Met de 235/45 17 winterset heb ik een hele stabiele combinatie.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Marcel3.2 zei:
Is het het een beetje te doen om met 1633kg en 235/47/17 zomerbanden te gaan rijden?

Bijzondere maat banden heb jij. _O-

Eigenlijk niet, ik werd bij de vorige bui ook verrast en ging alle kanten op, remweg eindeloos, bochten stapvoets. :N
 
B-Buster zei:
Is het een beetje kwaliteitsrubber? Als het bij nat wegdek al minder lekker gaat dan wordt het niets in de sneeuw.