Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

motor loopt slecht stationair

beste mensen.

mijn omega loopt al een tijdje niet goed stationair, soms valt hij uit zodra ik voor de stoplichten moet remmen, dan slaat de motor gewoon af.
ik kan hem daarna wel weer gewoon starten, lampje van de motor brand niet, het is trouwens een omega 2.0 16v.
het gebeurt ook dat hij een tijdje normaal stationair loopt zonder problemen, en dan is er nog een andere vorm wat hij regelmatig doet. dat is stationair lopen dan gaat het toerental omhoog tot dik door de 2000 toeren en dan weer terug naar 700, enz enz dan moet ik de rem erophouden en de koppeling even laten opkomen om de motor terug beneden de 1000rpm te laten komen, nu ben ik met dit probleem bij de opel geweest, en ze zouden het oplossen, de auto is bijna 4 dagen weggeweest, dinsdagmorgen bij de opel neergezet, dinsdag rond 1500uur gebeld, het probleem was een lekke kleppendekselpakking volgens de monteur, geintje koste 350euries, nou oke als dat het is maken die handel. maar zou dan woensdag worden. woensdag wachten weer dik in de middag geen telefoontje van opel. zelf weer gebeld, de monteur vroeg me toen of ik bekend was dat als de motor warm was hij eerst 10min moest afkoellen afvorens de motor opnieuw gestart kon worden, ik werd toen een beetje boos en heb m verteld waarvoor ik de auto heb gebracht, en dat dit mij nooit is overkomen, natuurlijk kon dit probleem nu niet meer worden opgelost, dat zou donderdag worden, donderdag weer de hele dag niks gehoord, weer zelf gebeld, monteur....ja meneer ze zijn aan het testen we bellen je over een half uurtje terug, na anderhalf uur nog niks, weer zelf gebeld, ( ik werd steeds opgefokter natuurlijk) de monteur.....ja meneer hij loopt nog niet lekker, we denken aan een relais, ik zeg ja,, en wat gaat dat kosten, monteur, een eurotje of 25 ik zeg oke. de monteur weer. maar als we die ene vervangen moet de andere ook, zitten er 2 in. dus komt op een 50euro, oke nou vervangen dan maar, maar...... word morgen volgens de monteur, ze hebben ze niet op vooraad. word vrijdag, ik kookte zowat weer een dag geen auto. vrijdag ging voorbij. zelf weer gebeld, rond 1500uur de monteur. hij was klaar, maar vergeten me te bellen grrrrr. de auto opgehaald, en naar huis, niet veel gereden afgelopen week. vanmorgen moest ik even weg, wat denk je, auto slaat weer af bij stoplichten en gaat weer raar hobbelen in zijn stationair toeren, ik dacht dat ik flipte, probleem waarvoor ik kwam is nog steeds niet opgelost, wel een rekening van 400euro, wat moet ik hiermee. ik ben erg boos. en een slechtlopende auto.

wat zouden jullie doen, schijnbaar kan niemand het probleem vinden, omdat hij met tijden ook normaal loopt. ik weet het ff niet meer.

mvg arie.
 
Kunnen diverse dingen zijn. Het afslaan kan kan duiden op een slechte krukas sensor. Maar daartegenover staat dat hij direct weer start. Blijft de motor na herstart ook slecht lopen gaat mijn vermoeden uit naar de kv sensor van de ecu. De motor blijft dan op de zo genoemde choke lopen.

Monteur belde dat de motor eerst 10 minuten moest afkoelen alvorens opnjieuw te kunnen starten. Duid er toch op dat de krukas sensor kapot kan zijn. Wat ik mij dan afvraag waarom het mm lampje niet brand. (Zit die er wel in? Brand deze wel als de auto op contact staat?)

Zijn 2 sensoren die volgens mij slecht zijn. Wat ik weer ergerlijk vind aan dit verhaal is dat een monteur van opel dit probleem niet kan vinden. Slechte zaak.

Stonden de bougies onder de olie dat ze de klepdeksel pakking vervangen hebben??
 
hallo jack

klopt de bougies stonden idd in de olie, daar zijn dus ook gelijk 4 nieuwe ingezet en pakking gemaakt.
lampje van de motor brand bij contact, na starten gaat die gewoon netjes uit.
auto loopt voorderest prima, vermogen is ook oke. niks aan de hand tot ik moet stoppen,
maar gebeurt ook dat de motor een tijdje volkomen normaal loopt, dan is er niks aan de hand.
als ik het wil laten horen aan een monteur, dan loopt hij altijd normaal, zodra ik wegben dan begint het weer.
daarom snap ik er zelf ook niks meer van, bij het uitlezen hebben ze ook niks kunnen vinden.

snap jij het nog ;-)

mvg arie.
 
kabels zijn dik in orde jack, de motor loopt netjes op zijn 4 poten, als hij op 3 cilinders zou lopen merk ik dat wel, zoveel verstand heb ik er nog net van;-)
het is echt een heel raar probleem, omdat het er niet de gehele tijd is, soms begint hij al zo te lopen als ik hem net heb gestart, en soms pas als ik al een half uur of een uur heb gereden.

ik durf er niet meer mee naar de garage, ik ben bang dat ik de auto straks weer een week kwijt ben, en een rekening van hier tot tokio.

grt arie
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
krukas sensor vervangen

deze geeft als die slecht of stuk is geen melding

het kan zijn dat de motor weer meteen start dit op de nokkenas sensor doet.......


groeten, Hans
 
hallo hans.

denk je dat dat het probleem is, maar dat is toch bezopen dat ze daar bij de opel niet eerst naar kijken, en dingen gaan vervangen die misschien wel nodig zijn maar met het oorspronkelijke probleem niks te maken hebben, ik kan om dat soort dingen erg boos worden, is het bij de opel alleen maar om het geld te doen.
heb het probleem daar besproken, en niemand komt op het idee dat het zou kunnen zijn wat jij nu opnoemt.
eens kijken wat ik nog meer voor reacties krijg, dan print ik ze ff uit en ga met die uitdraaien terug naar de opel :*)
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
hoi arie,

ik had het zelfde en duistere probleem

maar door schade en schande ( veel sensors, etc onnodig vervangen ) de krukassensor vervangen en het was gerepareerd

en inderdaad er zijn erbij hoor VOD ( Vijandelijke Opel Dealer )


groeten, Hans
 
hallo hans.

heb jij enig iedee wat het vervangen van zo'n sensor gaat kosten, dan kan ik me daar even geestelijk op gaan voorberijden :)
ik denk dat ik komende week toch maar even terug naar die opelgarage ga, ze hebben vanalles gedaan en probleem is er nog steeds,
dus er is niks opgelost. zal ze de kans geven om het alsnog op te lossen, met op papier de tips van het omega forum.
kijken wat ze zeggen, en als het idd is wat jij zeg, dan zijn het idd een stel .............daar.
dat noemt zich dan monteur bij de opel.
we gaan het zien, natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.

mvg arie.
 
Ik heb dat probleem ook eens zo'n jaartje of drie gehad,de meest waanzinige dingen mankeerde er aan volgens de dealers
lamba zonde geleend, er in gezet Hoera opgelost nieuwe gekocht nooit geen last meer gehad
verder 400000 km plezier gehad.
mvg.rob
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Ik heb toen €190,00 betaald voor de sensor bij de vod

Ik vroeg toen wat het koste als hun deze sensor zouden monteren

Dat was dus inclusief sensor €250,00, afspraak gemaakt voor het monteren van de sensor

Toen kwam de werkplaats chef dat het tegen viel omdat de motor geligd moest worden
en dat de reparatie duurder uit viel nl €350,00

Je snapt dat het bij mij ook begon te koken

De auto was al gerepareerd dus kon niet meer terug, maar hield voet bij stuk
en heb betaald wat afgesproken was

afgesproken is afgesproken, toch

groeten, Hans
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dan ben je redelijk getild, krukassensor kost niet meer dan €100.
Die dingen geven bijna geen foutmeldingen als ze kapot gaan.
 

Joep

Verbannen
Bij mij was dit bij de 2.0 ook, en toen heb ik de lamdasonde moeten vervangen en toen was het opgelost.

Dat hoog in de toeren blijven hangen kan ook je EGR klep zijn die defect is. Nadat dit ook bij mij was geconstateerd heb ik er een dichte pakking tussen gezet. Dit was overigens bij mijn 2.2.
 
arie zei:
hallo hans.

heb jij enig iedee wat het vervangen van zo'n sensor gaat kosten, dan kan ik me daar even geestelijk op gaan voorberijden :)
ik denk dat ik komende week toch maar even terug naar die opelgarage ga, ze hebben vanalles gedaan en probleem is er nog steeds,
dus er is niks opgelost. zal ze de kans geven om het alsnog op te lossen, met op papier de tips van het omega forum.
kijken wat ze zeggen, en als het idd is wat jij zeg, dan zijn het idd een stel .............daar.
dat noemt zich dan monteur bij de opel.
we gaan het zien, natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.

mvg arie.
Als ze zeggen dat het weer opgelost is in een garage (VOD of niet) ga je er vanuit dat het ook zo is,zeker met zo`n rekening.
Als blijkt dat het niet goed is altijd terug gaan.Ik vind dat tegenwoordig bij de meeste garage`s geen monteurs meer werken,ik noem ze altijd vervangers de meeste die er lopen kunnen alleen vervangen en niet meer iets zelf repareren of iets verzinnen dat het weer goed is.
Gr Henk
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Vega zei:
Dan ben je redelijk getild, krukassensor kost niet meer dan €100.

Vond ik ook Vega,

Daarom hield ik voet bij stuk

Ik had afgelopen week een dichte egr pakking gehaald
Koste toch nog €14,00 bij de VOD volgens mij heb je er daar 2 of 3 voor


groeten, Hans
 

Andrew

600.000
Ik ben verbaasd dat niemand nog de stationair steller op het gasklephuis heeft genoemd, die vervuild is. Afslaan bij een stoplicht en te snel stationair draaien zijn DE symptonen hiervan. In het volgende topic komt dit ook aan de orde:

viewtopic.php?f=109&t=2216

Dus alvorens allerlei sensoren te vervangen zou ik dat maar eerst eens controleren. De suggestie van de EGR-klep lijkt me onwaarschijnlijk.

Andrew
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Zou kunnen Andrew,

Maar die stappenmotor zit er bij mij niet op

Ook geen gaskabel


groeten, Hans
 

Andrew

600.000
omega_cruiser zei:
Zou kunnen Andrew,

Maar die stappenmotor zit er bij mij niet op

Ook geen gaskabel


groeten, Hans

Nee, klopt. Geen stationair luchtschuif en gaskabel, want jij hebt een Z2.2XE, maar wel degelijk een stappenmotor, elektronische gestuurd vanaf je elektronische gaspedaal. De klacht gaat over een X.2.0XEV en die heeft wel die schuif die nogal eens vervuilt.

Andrew
 
beste mensen.

gisteren terug naar de opel geweest.
de rekening van de vorige keer meegenomen, met alles wat ze vervangen hebben, en dat het probleem er nog steeds is.
ook heb ik enkele tips van het forum op een papiertje geschreven en aan de balimedewerker laten zien >:)
hij zij ik ga dit probleem aan een monteur van ons voorleggen, deze monteur is meer een denker, die komt er wel uit.
ik zeg, dat had je gelijk de vorige keer al moeten doen, toen was het meer een meneer die vanalles heeft vernieuwd in de hoop dat het probleem opgelost zou zijn.
mijn auto gaat 12 november ( eerder kon niet) weer terug naar de opel, hopelijk word het nu wel opgelost.
wel gelijk erbij verteld dat er geen onderdelen vernieuwd gaan worden wat (NIET) bij het probleem hoort.
we gaan het zien :)

natuurlijk houd ik jullie op de hoogte, dus volgende update na 12-11-2012

mvg arie.
 
Bovenaan