Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPPPPP

Joep

Verbannen
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Het tikken kan ook een lek spruitstuk zijn. Dat heeft mijn 2.2 ook als ie koud is, als ie warmer word is het tikken weg.

Koppakking moet je niet altijd geloven want dat zeggen ze vaker als ze het eigenlijk niet weten. Ze roepen vaak het eerste wat in hun op komt. (spreek uit ervaring want hier bij Lathouwers hebben ze daar ook een handje van)
Ik zou het ook niet uitsluiten, maar check eerst de andere eventuele boosdoeners.
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

De koppakkingen van een omega gaan niet zo snel kapot. (Heb ik nog niet vaak meegemaakt).

Het is eerder de ww die kapot gaat druk test geeft niet met 100% zekerheid dat het de koppakking is. Hebben ze ook met een snuffelaar de kv getest of er uitlaatgassen bij zitten??
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Heee mensen ze hebben niet met een suffelaar gekeken

En indd dacht ook aan de warmtewisselaar ik ga morgen even een warmte wisselaar halen en vervangen even kijken of dat iets uithaalt dan spoel ik het systeem nog een keer goed door en haal gelijk een ander koelreservior want die zit namelijk vol met olie een bruin goedje

Ik ga morgen ochtend beginnen en dan laat ik jullie even weten hoe het ermee is miss haal ik ook een 3wegklep ook al is die 2 maanden geleden nog vervangen

Ik laat het jullie weten mvg joey
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Joey,

Ik bent nu trial and error zaken aan het vervangen zonder dat je weet wat het eigenlijke probleem is.
Dit kost een hoop geld en mogelijk vervang je nu onderdelen die nog goed zijn.

Is het niet beter om een een diagnose te (laten) stellen en dan verder te gaan?
 

Joep

Verbannen
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Marcel3.2 zei:
Joey,

Ik bent nu trial and error zaken aan het vervangen zonder dat je weet wat het eigenlijke probleem is.
Dit kost een hoop geld en mogelijk vervang je nu onderdelen die nog goed zijn.

Is het niet beter om een een diagnose te (laten) stellen en dan verder te gaan?
Precies, dit is een fout die veel mensen maken (in het algemeen)

Laat de Omega eens door Ralph ofzo nakijken, of Jack, die woont bij je om de hoek onderhand. Deze mannen kennen de Omega op hun duimpje. Bij een Opel Dealer betaal je voor elke vinger die ze uitsteken.
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Ja daar hebben jullie wel gelijk in alleen het kan dacht ik geen kwaad als ik de ww vervang mocht die nu niet kapot zijn en het is uiteindelijk wel de koppakking dan vervang ik de koppakking alsnog maar het probleem is ik moet aan mijn centjes denken haha en de ww kan ik zelf alleen de koppakking niet

En ja hadt jack al gesproken en hadt zijn hulp al aangeboden nogmaals bedankt daarvoor zou alleen niet weten waar die woont hahaha zou ook niet weten wat het kost al laat ik jack mijn koppakking vervangen

Maar mensen nognaals bedankt maar vervang eerst het goedkopere onderdeel en kijk dan wel even aan wat de auto doet

Weten jullie trouwens waar jack woont
 

Joep

Verbannen
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

passion zei:
Ja daar hebben jullie wel gelijk in alleen het kan dacht ik geen kwaad als ik de ww vervang mocht die nu niet kapot zijn en het is uiteindelijk wel de koppakking dan vervang ik de koppakking alsnog maar het probleem is ik moet aan mijn centjes denken haha en de ww kan ik zelf alleen de koppakking niet

En ja hadt jack al gesproken en hadt zijn hulp al aangeboden nogmaals bedankt daarvoor zou alleen niet weten waar die woont hahaha zou ook niet weten wat het kost al laat ik jack mijn koppakking vervangen

Maar mensen nognaals bedankt maar vervang eerst het goedkopere onderdeel en kijk dan wel even aan wat de auto doet

Weten jullie trouwens waar jack woont
Jack woont in Venlo dacht ik, maar dit kun je denk ik beter met Jack zelf regelen.
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

100 procent zeker de wisselaar ik heb het al vaker gezien en de wisselaar gewoon bij de dialer halen,
Daar is hij nog goedkoper ook
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Nee ik woon niet in venlo.
Onder mijn naam rechts staat mijn woonplaats. Is vlak bij sittard. Goed en wel 45 minuten rijden vanaf eindhoven.
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Heee mensen ga zometeen ff een ww halen weten jullie wat zoiets nieuw kost toevallig

En jack dat valt nog te doen naar sittard ik hou je op de hoogte ok

En indd ik denk ook de ww want heb geen pluim rook en de motor word niet heet
Ofja ik hooop ik ieder geval de ww haha ben ik goedkoper mee klaar als heel de koppakking

Mvg joey
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Hee mensen nog bedankt voor de reacties heb de ww eruit gehaald nu was mijn vraag hoe kun je zien of deze kapot is er zat allemaal bruine smurrie tussen wat nogal leek op olie en je zag dat die koelvloeistof hadt gelekt
a1qzqx.jpg

Hier nog even een foto terwijl ik bezig was
Mvg joey
 
R

Ralph

Gast
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

als dit de foto is kan ik je nu al zeggen jammer van je werk!

.1 geen olie in kv expansievat voor zover ik kan zien.
.2 de olie sludge in de hals bij de oliedop, ziet er normaal uit de hoeveelheid.


maak eens verbeterde foto's van het expansievat en van de rest.
verder haal even de dismodules los (bougie doppen) en kijk even naar olie in de bougie schachten .

tevens bougies eruit halen en in de cylinders kijken op de koppen van de zuigers, als er kv verbrand word zal de kop van de zuiger glimmen als aluminium. bij geen kv verbranding zal deze zwart zijn.

-- 15 nov 2012 20:35 --

gaarne een foto van de driewegklep en het element wat op de koelvloeistofbrug of er net boven ligt. dat zwarte cilindervormige ding.
hier zit e.e.a. nogmaals wat ik kan zien niet ok.
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Oh als die smurie in de vulhals normaal is dan heb ik me nergens druk om gemaakt, ik heb slecht een beetje wit soms maar dit is echt pasta.
Is dat echt normaal joh :o ?
 
R

Ralph

Gast
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

hebben ze echt allemaal, dit is ook afhankelijk of er lange of korte afstanden mee gereden word.
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Ralph zei:
hebben ze echt allemaal, dit is ook afhankelijk of er lange of korte afstanden mee gereden word.
en wat voor weer het is, bij koud weer veel en s zomers geen
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Ah ok, ik heb er met mijn V6 dan amper last van.
Nu zit er ook net nieuwe olie in dus dat zal misschien ook wel schelen.
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Heey mensen
Nee die mayonaise die hoort er niet haha heb er ook nog nooit last van gehad tot 2 weken geleden
En het lijkt alsof er geen olie in mijn reservoir zit maar die zit er wel in op die foto is mijn reservoir ook leeg op het bodempje ligt nu ook dikke drap zwartkleurig ben nu de warmtewisselaar aan het vervangen laat jullie morgenavond even weten hoe alles is gegaan
Mvg joey
 
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Heey heey even een update mijn kachel word weer warm heb de ww verwisseld en ook gelijk alle pakkingen die ik tegen kwam en de olie en oliefilter ververst
De omega loopt weer als een zonnetje en tot nu toe geen mayonaise meer in de dop de auto loopt nu ook meteen een stuk rustiger stationair door de pakkingen die ik heb vervangen dus mijn probleem is weg bedankt voor alle reacties
Mvg joey
 

Joep

Verbannen
Re: motor tikt en sludge in de koelvloeistof dop HEEELLLLPPP

Goed om te horen Joey! Gelukkig heb je niet de koppakking hoeven vervangen, dat de Opel dit zei, ongelooflijk! Nu genieten, wassen en foto's maken voor op het forum haha!
 
Bovenaan