Ter info, deze Omega heb ik gekocht omdat het een B -type 2 is en ik wel eens wat anders wou als een type 1.
Ik ben ook niet specifiek een 4 cilinder fan, V6 mag, liever nog naar de V8 uit een Holden of een Pontiac..
Maar ja, je moet wat he...
Deze laatste kreeg ik voor weinig, betekend niet dat het een mindere wagen is hoor!
Let wel ruimte en rijcomfort zijn top!
Helaas mankeerde deze ook wel wat en ben ik er nog steeds niet klaar mee.
Het geld wat er in vloeit krijg ik er nooit meer uit maar ik heb zo'n lol met die wagen, dat maakt een hoop goed.
Feit is dat-ie in het begin 1 liter olie op de 100 km gebruikte en niet warm werd, geen koplamp hoogte regeling en nog meer kwaaltje.
Dan begin je met kleppendekselpakkingen en andere dingen te repareren maar uiteindelijk was dat niet de oplossing.
Het blok was door koud rijden , thermostaat constant open, van binnen te veel vervuild, schraapveren vast, ook na 5 keer spoelen, en waarschijnlijk zuigerveren gebroken.
Dus maar een ander blok gekocht van een forum lid. Blok leek goed, toch maar kop er af want 1 uitlaatkanaal zag er wel heel vreemd uit qua kleur tov de anderen. Tja , toch een lekke koppakking maar omdat ie op de bok stond, was dit appeltje eitje. Koppie er af, en ach, klepjes eruit, nieuwe hoedjes ,klepjes opgefrist, kanaaltjes bewerkt, kopvlak gemaakt en weer in elkaar..
Blok er in en hee , minder als 1 liter op de 3000 km...
Al met al sinds july 2014 50.000km mee gereden en blijven lachen.
Laatst even een dubbele uitlaat gecreeerd , ik heb mijn lol.