Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nieuw lid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, Rick je moet maar zo denken 1 Opel Omega gesloopt en 10 van de sloop gered d:)b door de onderdelen van deze auto. Ik heb jou velgen met banden, deur panelen en zonnerolo. d:)b _/-\o_
Dus deze onderdelen mogen nog even door.

Mvg, Jan Wieger.
 
Hallo, bedankt voor de verwelkoming.

Nou allereerst ben ik na twee jaar overgestapt van een b1 2.5 v6 naar een megane cabrio 1.6 i.
Je snapt dat ik nogal wat pk's gemist heb afgelopen jaar. Ik zat toch al te denken aan de
overstap naar wederom een omega. Heb voornamelijk opels gehad van Frontera tot omega A tot astra GT calibra enz.
Verleden week begaf de cabrio het en was de maat vol. Electronisch probleem geen signaal vanaf de computer
naar de inspuiting. Kl*** renault staat nog steeds bij de garage en als dit zo doorzet mogen ze hem houden hahaha.

Ga met een paar dagen met mijn broer op zoek naar een passende B2, heb er al een paar op het oog.

Dus bij deze : KOOP NOOIT EEN RENAULT franse troep is niet te vertrouwen.

Maar goed zoals altijd " If you can't beat them" "Join the club" in dit geval de OOP

Met vriendelijke groet Rick
 
Hallo Sjors,

Tja geheel vrijwillig, ben verleden jaar na 6 jaar in Duitsland te hebben gewoond terug
verhuisd naar Nederland. In Duistland had ik voor mezelf een B1 2.5 v6 aut. en de vrouw
een Mazda 626. Voor deze beide auto's was gezamenlijk zo'n 320 euro wegenbel. kwijt
per jaar. Na enige info over de wegenbel. hier heb ik toch maar voor een klein licht
sportief auto-tje gekozen. Ik rij ook niet zoveel km in het jaar. Tja Omega blijft super
comfortabel en het oog wil ook wat. Bigger is better. En met een broer als Omega
specialist is het ook nog wel betaalbaar. Aan mijn renault wil hij niet sleutelen en
aan de omega wel. Dubbel slimme keus dus hahaha.

Groet Rick
 
Hallo Rick,

Welkom op het OOP.
Geef je broertje, de eervolgende keer, maar een flinke trap onder zijn b*llen... om zo een Omega toe te takelen... :h
Als dat niet lukt, doe ik het zelf wel... waarschijnlijk is hij binnenkort hier in de buurt :Y)
Of we doen het gewoon allebei... dan laat ie het voortaan zeker wel uit zijn bol _O-

Veel plezier hier :Y
:w Ruud
 
Zoals ik al eerder had vermeld ben ik naarstig op zoek naar een nette B2 2.2 sedan. Gisteren ben ik dus met mijn broer Berry op stap geweest richting Enschede naar een autodealer
die een leuk exemplaar had staan.



Aangezien ik autoloos ben haalde mijn broer me op in Emmen waar ik woon en zijn we via de duitse Autobahn oppad gegaan.



Omdat Berry zijn auto niet op broederliefde rijdt waren de brandstof kosten uiteraard voor mijn rekening. Uiteraard was dit niet tegen een dove gezegd en moest even uitgetest worden hoe lang
je op de Autobahn 200km/pu met een B2 2.6 V6 kunt rijden.



Nou gelukkig voor mij was het maar een half uurtje Autobahn want anders was mijn beurs leeg geweest. Berry had in ieder geval wel zijn LOL moment.



Eenmaal aangekomen bij de autodealer was het op het eerste gezicht een mooie auto om te zien. Vraagprijs was 1695 dus niet te gek duur. Nadat we een proefrit gemaakt hadden en Berry
de Omega expert zijn taxatie had opgemaakt kwamen we tot de volgende conclusie :
* Koplampsproeiers-----------Defect
* Rechterachterlicht---------Glas kapot
* Elec. Rollo ------------------Verdwenen
* Achterbanden---------------Versleten
* Bose radio ------------------Beste tijd gehad (kon geen cd meer in)
* Linker wielkast ------------Rijp voor de spuiter
* C.V.--------------------------Na lang proberen wel niet wel niet wel niet enz.
Als klap op de vuurpijl was het uitlaatspruitstuk lek. op zich niet zo'n probleem maar zoals een ieder weet is bij vervanging altijd de grote vraag hoeveel bouten er afknappen.
Volgens de dealer was dit geen probleem, nee joh als ie warm is is het gat dicht. Jep en het probleem wodt alleen maar kleiner. Mooi praatje.
Maar goed problemen zijn er om op te lossen dus we gaan niet zeuren zoals hij dat ervaarde en vroegen zonder inruil naar zijn uiterste prijs.
Berry wilde tot 1400 gaan daar onze verkoper al deze gebreken niet in zijn advertentie vermeld had. Berry biedt 1400 euro en de autoverkoper deelt ons mee dat hij 1600 euro wil en
geen cent zakken gaat. Oftewel 95 euro eraf zonder inruil. We hebben geen gedag gezegd en zijn weer benzine gaan verbrassen op de Autobahn.
Top dealer dit, zit volgens mij nog niet zo lang in het vak of heeft geld problemen. Als hij had willen pingelen had niet Berry maar ik nog wel tot 1500 euro willen gaan daar het verder
een mooi exemplaar was en Berry alle onderdelen wel op voorraad heeft liggen. Ik heb de autodealer vandaag een mail gestuurd of hij geen lid wil worden van het OOP daar hij dusdanig
verliefd is op zijn Omega dat hij er niet vanaf wil. Berry en ik hebben in ieder geval van de rit genoten en zetten de zoektocht naar mijn nieuwe B2 ongestoord voort.
uiteraard krijgt dit verhaal een vervolg (hoop met een snel goed einde) maar ik hou jullie op de hoogte over mijn zoektocht naar een geschikte B2 met stijl.

Met vriendelijke groet Rick

P.s. Heeft iemand nog een mooi eerlijk exemplaar staan waar hij vanaf wil zo rond de 1500 euries hou ik me aanbevolen. (aangezien al mijn centjes in Berry zijn tank verdwijnen)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Pff, fijn bedrijf. :r

Gat wordt vanzelf minder wanneer je langer rijdt. Mja, die auto wordt ook vanzelf goedkoper als ie langer bij ze staat, wat op deze manier wel gaat lukken.
 
Lekker verder zoeken!!

Als je ooit naar duitsland wilt, en een dorstige 3.2 op de autobahn wilt hebben hoor ik het wel! IDe Vmax zien we vanzelf op de teller staan hahahaha

Succes met de zoektocht!

Groeten Remco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan