Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nieuwe Omega opkomst?

A

Anonymous

Gast
Goed nieuws voor alle Opel Omega liefhebbers.
Volgens onbevestigde bronnen uit Duitsland, staat er een eindelijk weer een nieuwe Opel Omega op stapel.

Kan helaas tot nu toe het bericht op internet niet meer terug vinden, zodra ik het bericht gevonden heb zal ik het hier plaatsen.
 
A

Anonymous

Gast
Grote Opel op komst?
Sinds Opel een aantal jaar geleden een punt zette achter de carrière van de Omega, had het merk geen grote sedan meer. Daar gaat wellicht verandering in komen, want binnen Opel bestaan plannen om op basis van het Zeta platform van General Motors een opvolger voor de Omega te gaan ontwikkelen.

Als die nieuwe grote Opel er komt, dan zal hij voorzien zijn van achterwielaandrijving en waarschijnlijk een 3,6 liter V6 die eveneens bij moeder GM vandaan komt. Zover is het echter nog lang niet. Vorige maand beweerde de grote baas van Opel, Carl-Peter Forster, nog dat er geen model boven de Insignia komt. Maar toch gaan er binnen Opel inmiddels stemmen op om de mogelijkheden voor een grote sedan te onderzoeken.

Om succesvol te kunnen zijn, zou het nieuwe model volgens Opel een soort crossover moeten worden. Een auto die te vergelijken is met de Signum van een paar jaar geleden. En ook de naam Omega zou voor Opel niet heilig zijn. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Foto volgt!
 
Met alle respect hoor.. Maar de Signum.. Wat was dat ook alweer ?? Oja, een soort luxe Vectra.
m.i. een flop geweest voor Opel.

Hoop doet geloven, maar ik zou er maar niet al te hard in geloven. Opel moet wel met iets heel goeds komen met een sedan/station in het segment en klasse waar Mercedes E, Audi en BMW met 5 regeren. Opel heeft (helaas) haar imago niet mee in dat premium segement.

Helaas maar waar.
M.i. een onmogelijke inhaal slag. De concurrentie (gevestigde orde) is al zo ver op het moment, die hebben teveel voorsprong, Opel is te laat.
Ze hadden het concept nooit moeten laten gaan. Was gewoon doodzonde. En zie Opel niet hetzelfde doen als wat VW met de Pheaton doet. Die auto kost VW geld, het levert ze niets op, maar het is 1 en al prestige. VW heeft dat geld, bij Opel is de kas helaas niet zo gevuld om dit soort trukken te halen momenteel en in de komende jaren uit te halen.

Maar, zeg nooit nooit natuurlijk... Wie weet..
 
Jeroen zei:
M.i. een onmogelijke inhaal slag. De concurrentie (gevestigde orde) is al zo ver op het moment, die hebben teveel voorsprong, Opel is te laat.
Maar, zeg nooit nooit natuurlijk... Wie weet..

Opel is anders met een ruime inhaalslag bezig: tot 2009 hebben ze (met gedeeltelijke uitzondering van de omega dan ) vrij saaie modellen gemaakt, saaie designs en niet spannende gadgets er in. ''alleen maar evolutie, geen revolutie'' Dit terwijl andere merken met revolutie bezig zijn/waren ( al begint dat ook weer rustiger aan te worden). Opel bleef veelste constant terwijl de hele autowereld een vlucht kreeg. Waar vectra's ideale leasebakken waren, kon je evenlater een veel luxuezer uitgeruste mondeo krijgen voor dezelfde prijs.

Maar nu is opel weer druk bezig, kijk naar de huidige modellenlijn , een serie die weer heerlijk smoelt , en goed in de hedendaagse wereld passen. Neem de insignia, persoonlijk een fantastische auto, die zich toch wel weer een serieus concurrent mag beginnen te noemen. ding zitten toch een hoop leuke snufjes in die je ook bij de bmw's etc zal vinden . Tuurlijk zal er aan de weg moeten worden getimmert, en vind het te optimistisch om meteen weer met BMW/mercedes/audi te gaan meten. Maar opel is zeker op een goede come-back bezig.

Ik zag onlangs de nieuwe calibra ''proto-type'' ( overigens een bevestigd model dat er binnen 2 jaar komt !)

13493.jpg


Dit ziet er toch fantastisch uit ? deze zal zich straks kunnen meten met een Peugeot RCZ, 306, misschien zelfs een passat CC . Wat te denken als daar een OPC van komt ! OPC werd vroeger als lachertje gezien , maar met de insignia opc heeft het performance center zich ook weer op de kaart gezet. De insignia OPC werd meerdere malen vergeleken met een audi S4 , of skoda RS.

test fifth gear, insignia vs audi
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WXTVRV9T11w[/youtube]

Het zal even duren voordat opel zijn imago terug krijgt , zaak is dat ze nu niet te hoog van de toren blazen met alleen beweringen. We zullen zien, ik geloof er wel in. Opel is niet exclusief als BMW of mercedes. Opel zou wel gelijk kunnen komen met Audi . Audi is in principe een te dure VW/skoda . Opel is nu eenmaal een productie merk, gefixeerd op verkoop. Ze kunnen overigens wel hierbij weer exclusievere lijnen als ze met de insignia bezig zijn.
 
hallo

ik vind het maar even afwachten

in 2007 was ook de spraak van een nieuwe opel kapitän
opel-s-neuer-kapitaen.jpg


jammer tot van dag is die er niet ;(

edit>>>>>>>>


de calibra
Opel-Calibra-B.jpg



edit>>>>>edit

hier dat loopt ook als Omega C

28323-7581.jpg



en als jullie alle ``nieuwe`` opels willen zien ......google.de ........boven op Bilder en dan neuer opel intoetsen
 
Jammer dat die Kapitän nooit op de markt is gekomen zeg... Kanonne, wat een mooie bak :9~

Die Calibra is niet helemaal mijn style... maar wel een mooi model.

Jammer dat de laatste 'foto' een complete 'render' is, want dat doet de geloofwaardigheid geen goed.

Ben benieuwd naar de ontwikkelingen... bring 'em on, zou ik zeggen :Y
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Nieuwe Omega of niet?

Er blijft steeds een alternatief...

I could live with this:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_TmGfF5KLXM[/youtube]

Ik kan er bijna niet genoeg van krijgen...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4wElZyQ9NQY[/youtube]
 
Ik denk dat Opel, net als Vauxhall, bij Holden had moeten winkelen. De Monaro was per uitstek geschikt, om een opvolger te worden van de Omega. En dan uiteraard keuze uit genoeg motoren, ook al zouden de kleinere motoren iets te kort komen....
 
Daar heb je, denk ik, wel gelijk in Richie.
Maar als ze daar nu nog mee aan komen kakken, hebben ze wel de boot gemist :N

Ben benieuwd wat er nú bij Holden op de plank ligt... :P
 
Die Calibra is een vette photoshop denk ik zo.. dit was het oorspronkelijke model, en was een Insignia concept:



Opel-Insignia_Concept_2003_1024x768_wallpaper_01.jpg
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Idd, panamera achtig

In LA krijgen de "flikken" anders ook wel weer leuk speelgoed _/-\o_

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yopO9vPcOlw[/youtube]
 
Zouden we het dan toch mee gaan maken?

<a class="postlink" href="http://www.autoweek.nl/autonieuws/16664/Crossover-boven-de-Opel-Insignia?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+autoweek%2Fnieuws+%28AutoWeek.nl+nieuws%29&utm_content=Google+International" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autoweek.nl/autonieuws/16664 ... ernational</a>
 
Bovenaan