Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andrew

600.000
Vanmiddag naar het Tielse onderdelenmagazijn :) van onze moderators geweest, alwaar Jacco voor mij een zelfdimmende binnenspiegel klaar had liggen.

Tja, en dan kriebelt het hè bij thuiskomst. Dus na het avondeten toch nog aan deze mod begonnen.

Gelukkig was mijn Omega reeds voorbereid op een dergelijke spiegel, alleen was de aanwezige stekker niet dezelfde als van de dimmende spiegel. Maar de contrastekker zat er ook bij. Dus de aanwezige stekker verwijdert en vier draadjes van de andere stekker netjes gesoldeerd, krimpkousjes erom en daarna nog isolatietape (de overige draden zijn voor de memory-functie en dat heeft mijn Omega niet):

20k4ocn.jpg


De waarschuwing van Sjors dat de bestaande spiegel mogelijk erg vast zou zitten, kwam gelukkig niet uit. Met eigenlijk niet eens zoveel kracht schoof tie van de voorruit af. Even de kabeltros door de reeds aanwezige opening in de hemel voeren, inklikken en de nieuwe spiegel op zijn plek schuiven. Et voila:

qytg6e.jpg


Met een zaklantaarn op de sensor kon de correcte werking meteen worden gecontroleerd. En jawel, de spiegel dimt perfect. En zodra de achteruitversnelling wordt ingeschakeld, dan is het dimmende effect binnen een seconde of zo weg.

Me happy *O*

Andrew
 
Mooie mod Andrew!

Buiten dat zon dimmende spiegel erg handig is vind ik heb ook
Gewoon mooi om te zien! Dikke spiegel!

En idd. Peter, fotos!


Groetjes,

Niels
 

yoyo

The UK brothers
Netjes Andrew, je merkt het ook al als je de binnenverlichting aanzet dat wordt de spiegel vrijwel zwart!
lichtje uit en je ziet hem bijtrekken heel mooi.
Het is weer een aanwinst zo Andrew.
 
vandaag/gisteren mijn diff uit elkaar gehaald op zoek naar een brom bij hoge snelheid, niks kunnen vinden, ziet er goed uit maar wel lekkere verse olie erin. :?
dus t.z.t. verder zoeken, word ongetwijfeld vervolgt.....
 

Andrew

600.000
yoyo zei:
Netjes Andrew, je merkt het ook al als je de binnenverlichting aanzet dat wordt de spiegel vrijwel zwart!
lichtje uit en je ziet hem bijtrekken heel mooi.
Het is weer een aanwinst zo Andrew.

Dat met die binnenverlichting heb ik nog niet gemerkt, maar daar zal ik vanavond eens op letten.

Andrew
 
Gisteren dan eindelijk me Katalysator eronder gezet :)
ging allemaal vrij snel tot ik de andere kat erop zette het schroefdraad was dol van me tapend :(
dus kon niet helemaal vast en aangezien ik geen las app. bij de hand heb lekt ie nog een klein beetje.
maar het geluid is nu lekker stil echt wat een geluid eindelijk loopt ie zoals het hoort sinds ik hem heb heb ik elke keer gedoe met me uitaat |:( .

en tot me verbazing komt me vader naar me toe met een vreemde dop.
van me wielbouten die ik al een tijdje kwijt was _/-\o_
lag dus al die tijd op zijn werk 8)7
dus meteen weer me dikke 16inch gemonteerd en gaan sparen voor dikke banden op de 19inch en opnieuw laten spuiten.

en me auto lekker gewassen ook al word het na 3x wassen op 1 dag wel erg vervelend vooral als je buurman zijn boom aan het omzagen is ;(
maar is ie zkr goed schoon:) *O*

gr daan
 
Recessie ?! dat ken ik ook niet hoor.. heb er net nog wat bij gekocht _O- daar open ik nog een apart topic over. (voor diegene die het al gezien hebben: sssssssttttt) 7(8)7

Illuminat0r zei:
Autobahn "alles frei", so geht's knapp schnell:
20120304213210.jpg

By illuminat0r at 2012-03-05
takeoff 1900@grunewald-berlin, landing 0040@Rummen

Vet weekend dansen en party's gehad, weer wat mensen leren kennen,
en een prachtige support van der Liebe Omega :w


Zo Stijn ! da's een mooi gemiddelde zeg 8)7 gaan met die bak ! _O-



opel_omega_steinmetz zei:
Zelf vandaag de aluminium interieur inleg vervangen voor een houten exemplaar.
Veel zijn liefhebber van de matte versie, ik echter van de ''glans'' versie.
Deze doet mij een beetje terugdenken aan mijn B1. Een beetje een eerbetoon dus.

Houtinterieur.jpg


Oh gaaf man ! ik vind dat alu ook écht kei mooi ! maar wat jij ook al zegt, dan beter in een sportievere versie.. al vind ik die combo die jij had toch ook eigenlijk niet lelijk.. maar dit is wel heel wat warmer zo !



Andrew zei:
Vanmiddag naar het Tielse onderdelenmagazijn :) van onze moderators geweest, alwaar Jacco voor mij een zelfdimmende binnenspiegel klaar had liggen.

Tja, en dan kriebelt het hè bij thuiskomst. Dus na het avondeten toch nog aan deze mod begonnen.

Gelukkig was mijn Omega reeds voorbereid op een dergelijke spiegel, alleen was de aanwezige stekker niet dezelfde als van de dimmende spiegel. Maar de contrastekker zat er ook bij. Dus de aanwezige stekker verwijdert en vier draadjes van de andere stekker netjes gesoldeerd, krimpkousjes erom en daarna nog isolatietape (de overige draden zijn voor de memory-functie en dat heeft mijn Omega niet):

20k4ocn.jpg


De waarschuwing van Sjors dat de bestaande spiegel mogelijk erg vast zou zitten, kwam gelukkig niet uit. Met eigenlijk niet eens zoveel kracht schoof tie van de voorruit af. Even de kabeltros door de reeds aanwezige opening in de hemel voeren, inklikken en de nieuwe spiegel op zijn plek schuiven. Et voila:

qytg6e.jpg


Met een zaklantaarn op de sensor kon de correcte werking meteen worden gecontroleerd. En jawel, de spiegel dimt perfect. En zodra de achteruitversnelling wordt ingeschakeld, dan is het dimmende effect binnen een seconde of zo weg.

Me happy *O*

Andrew


Oh mooi man ! dat heb je snel gedaan !
Het gaat ook vrijwel altijd goed, maar doordat het 3x fout gegaan is, word je voorzichtig, en dan waarschuw ik liever iemand ;)



yoyo zei:
Netjes Andrew, je merkt het ook al als je de binnenverlichting aanzet dat wordt de spiegel vrijwel zwart!
lichtje uit en je ziet hem bijtrekken heel mooi.
Het is weer een aanwinst zo Andrew.

Dan is i niet goed aangesloten ! er zit juist een draadje (Grijs/zwart) om dat te voorkomen ;)
 

Andrew

600.000
Sjors-V6 zei:
Recessie ?! dat ken ik ook niet hoor.. heb er net nog wat bij gekocht _O- daar open ik nog een apart topic over. (voor diegene die het al gezien hebben: sssssssttttt) 7(8)7

Ik zal :X

Sjors-V6 zei:
yoyo zei:
Netjes Andrew, je merkt het ook al als je de binnenverlichting aanzet dat wordt de spiegel vrijwel zwart!
lichtje uit en je ziet hem bijtrekken heel mooi.
Het is weer een aanwinst zo Andrew.

Dan is i niet goed aangesloten ! er zit juist een draadje (Grijs/zwart) om dat te voorkomen ;)

Ah, daar had ik dus gisteravond tijdens het monteren ook al over lopen peinzen, waar die vierde grijs-zwarte draad voor zou zijn. Die voorkomt dus een reactie van de spiegel als de binnenverlichting brandt.

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
@ Stijn: hou ons op de hoogte van je bevindingen, ben benieuwd hoe ze jou gaan bevallen. Ik ben nog steeds erg blij met m'n Green Stuffs. :)

@ Niels: dat zijn goede berichten. Ik kijk uit naar de foto's. Welke banden komen erom, PS3's?

@ Andrew: dat heb je snel voor elkaar. Nu doet hij tenminste weer dienst, hier lag hij al een jaar of 2 op de plank. :P
Mooie upgrade. :Y


Zelf gisteren vooral bezig geweest met interieurdelen schoonmaken nadat ik met Sjors de laatste onderdelen van de slopers had gedemonteerd. Alles is nu compleet, op wat nieuw te bestellen delen na. Heb weer lekker met APC+ en Gliptone gespeeld. :P
 

Joep

Verbannen
B-Buster zei:
@ Stijn: hou ons op de hoogte van je bevindingen, ben benieuwd hoe ze jou gaan bevallen. Ik ben nog steeds erg blij met m'n Green Stuffs. :)

@ Niels: dat zijn goede berichten. Ik kijk uit naar de foto's. Welke banden komen erom, PS3's?

@ Andrew: dat heb je snel voor elkaar. Nu doet hij tenminste weer dienst, hier lag hij al een jaar of 2 op de plank. :P
Mooie upgrade. :Y


Zelf gisteren vooral bezig geweest met interieurdelen schoonmaken nadat ik met Sjors de laatste onderdelen van de slopers had gedemonteerd. Alles is nu compleet, op wat nieuw te bestellen delen na. Heb weer lekker met APC+ en Gliptone gespeeld. :P

Had die sloper nog koplampsproeiers, Jacco? Die zoek ik nog namelijk. Alleen de sproeiers dan, want de slangen en alles heb ik al... ;)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De Vauxhall wel, de andere niet. Beide hebben wel voorschade, volgens mij was ook 1 kopje van de Vauxhall wat ingescheurd.
 

Joep

Verbannen
B-Buster zei:
De Vauxhall wel, de andere niet. Beide hebben wel voorschade, volgens mij was ook 1 kopje van de Vauxhall wat ingescheurd.
Balen, toch maar zelf de sloop eens bezoeken denk ik... ;)
Bedankt in elk geval :)
 

Andrew

600.000
De afdekhoes van de bagageruimte gerepareerd. Die was waarschijnlijk tijdens afgelopen wintersportvakantie door een familielid ietwat lomp dichtgetrokken (ik weet in elk geval nergens van en ontdekte dit gistermorgen) waardoor het rechter kunststof glijstuk (waarmee je de achterste flap als laatste dichttrekt en vastzet, zal ik maar zeggen) in de aluminium buis was afgebroken. De afgebroken delen zitten rond een holte van pakweg 6 mm, welke holte doorloopt tot redelijk diep in het glijstuk. Hierin een boutje met afgezaagde kop gelijmd en de afgebroken delen weer tegen het boutje gelijmd. Eenmaal in de aluminium stang klemt zich dat perfect vast. Het werkt in elk geval weer zoals voorheen en hopelijk blijft dat zo.

Andrew
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan