Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard66

500.000+
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Beste Vega.

Zet mijn maar op de lijst voor zo een mattenset. :Y

Gr. Richard :b
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Zojuist de kers op de Vauxhall taart besteld bij Steve in de UK. Namelijk een Vauxhall instructieboekje! d:)b
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Zo vandaag alle bekabeling aangelegd voor een camera systeem.

Word gek van alle parkeer schades. Balans in 1 jaar 3 kentekenplaten voorzijde en 2x de achterbumper in barrels

Achteruitrij camera voor inparkeren stond al op mijn verlang lijst. Deze inmiddels besteld. JAJA zoals bij jan in zijn privé garage jan al omschreef ben ik ook inmiddels de 35 voorbij ;w

De camera's worden op een 12v video verdeler aangesloten en daarvandaan naar mijn headunit de Kenwood DDX8026BT Vanuit Engeland een opname recorder besteld 4 kanaals voor opname van video beelden. Bij contact aan de recorder uit en bij contact uit de recorder aan. Als het beeld zie van Jan zijn camera dan komt het kenteken goed in beeld.

Moet alleen nog even kijken hoe ik de recorder aan en uit krijg via het contact.

Gr.

Martijn
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Martijn, je P contact gebruiken aan het slot...
Deze is volgens mij enkel actief bij sleutel eraf.

kabel 'black 0.75mm²'

grtz
Stijn
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Zojuist de Executive wielen schoongemaakt en klaargezet om te worden gemonteerd komende week want Marcel.3.2 komt de B2 Sportwielen zaterdag halen. :*)
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Joep zei:
Zojuist de Executive wielen schoongemaakt en klaargezet om te worden gemonteerd komende week want Marcel.3.2 komt de B2 Sportwielen zaterdag halen. :*)

:Y
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vandaag de omi klaar maken voor de grote trip whaa lekker 8 dagen weg ,morgen ochtend vertrekken we .
Ik zal jullie na de vakantie uitgebreid op te hoogte brengen van mijn trip naar ........ 8)
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Fijne vakantie Barry! Wel veel foto's schieten hé?! ;)
 

yoyo

The UK brothers
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

carenbar zei:
Vandaag de omi klaar maken voor de grote trip whaa lekker 8 dagen weg ,morgen ochtend vertrekken we .
Ik zal jullie na de vakantie uitgebreid op te hoogte brengen van mijn trip naar ........ 8)

Hoek v Holland :s

Prettige vakantie.
plaatjes en praatjes na terugkomst melden he. :w
 

Andrew

600.000
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Gisteren de dag onder de Omega begonnen om een lekkend brandstoffilter te vervangen. "Koekje van eigen deeg" zegt het spreekwoord, want onder de mom van "ik rijd toch op LPG" was dat filter al enkele malen bij een beurt niet vervangen :N . Nu was tie dus doorgeroest 7(8)7 en als extra beloning voor deze domme actie kreeg ik de voorste aansluiting met geen mogelijkheid los. Uiteindelijk dus maar besloten om een lokale garagist te vragen om te helpen. Inmiddels was de Omega dus niet meer zelfrijdend daar te krijgen en is door mijn vrouw's ..............Agila ........... er naartoe gesleept _O- (nee, daar is GEEN foto van gemaakt, voordat een slimmerik daarom gaat vragen).

Eenmaal op de hefbrug had de monteur met het juiste tangetje die koppeling zo los en het nieuwe filter met nieuwe afdichtklemmetjes gemonteerd.

De rest van de dag is besteed aan de halfjaarlijkse beurt (olie, filters, bougies, enz.). Restpuntje is nog het bijstellen van de handrem, maar dat komt binnenkort aan de beurt.

Andrew
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Neeee aart niet hoek van Holland daar ben ik op gegroeid en als ik daar binnen rij gaan alle luiken dicht _O-

Nee deze trip gaat verweg fotos en een verslag volgd joep
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Na de Toppic van Janneman gelezen te hebben in zijn garage over de achteruitrij camera heb ik dezelfde camera maar als Janneman besteld.

De bekabeling had ik er van de week al ingelegd met de benodigde video verdeler. Daar de Camera achterop de kofferklep een dubbele functie krijgt.

Daar de camera de zelfde type is die Jan heeft gebruikt heb ik zijn Topic erbij gehad om te kijken hoe de camera gemonteerd zat. Dit het zelfde gedaan als bij Jan. Jan bedankt voor de foto's en uitleg was zeer nuttig d:)b

Maar goed de camera is gemonteerd op de zelfde wijze als die bij Janne man bekabeling lag er al dus plug and Play.

Hieronder wat foto's.

r0bite.jpg


De lijnen in de camera is een extra hulp middel als inparkeren niet lukt. Hahaha is eventueel uit te zetten.

2wcgtcj.jpg


2uzdte9.jpg


x6ahrq.jpg


tapla9.jpg


JANNEMAN nog maals bedankt voor de duidelijke foto's en uitleg in je garage topic.

Gr.

Martijn
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vandaag heb ik m`n stuur veranderd(jaja foto volg nog) _O- _O- Morgen even foto maken.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

na een middagje (!?)

knutselen

iphone573_zpseef3ef89.jpg


iphone572_zps6f2dc758.jpg


iphone570_zps01a2d6bd.jpg


en de hoedenplank ligt er weer in .
kompleet met woofers ,versterker vast aan t metalen frame in de koffer

dan kwam ik ik dit tegen bij t voeteneind naast t kickpanel .??

voorbereiding >?

iphone587_zps86268239.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan