Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Discussie in 'Algemeen' gestart door B-Buster, 15 sep 2013.

1. B-Buster

B-Buster Medewerker Administrator

Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Als je ze een goed verzorgd, regelmatig warm laat lopen en af en toe verse brandstof in giet dan valt het allemaal wel mee. Heb er zelf een die sinds eind 2013 stil staat, start en loopt direct goed.

Bij je A de brandstofdruk gemeten op meerdere momenten? Brandstoffilter en tankontluchting dan ook bekeken waarschijnlijk als je het hebt over zaken rond de tank. Heb je de tank al eens gedemonteerd en geschud? Er wilt nog weleens een deel in loskomen die voor verstopping zorgt.

Anders: stappenmotor schoongemaakt? Timing gecontroleerd? Heb je er een met katalysator (verstopt wellicht)?

2. MartinJ

MartinJ

Voornaam:
    Martin
    Model Omega:
    Omega B2 onyx 2.2 16v 2003
    Mijn Omega staat nu in de garage om een aantal dingen te vervangen. Komt een nieuwe airco radiator in (ooit bij Berry opgepikt), nieuwe aircopomp, nieuwe uitlaatspruitstuk, nieuwe koppeling (deze zit er nu +300000 km in dus zal bijna gaar zijn), en de koplampen polijsten.
    Kijken of er dan nog wat budget over is voor het dak waar de blanke lak begint te vervellen.

3. lowflyer

lowflyer Donateur 2021

Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Mooie planning

4. dolf24v

dolf24v Donateur 2021

Voornaam:
    Ruud
    Model Omega:
    B2 Station H 3.0 Sport '00
    ->> Zou ik niet doen, de uitlaat haalt dan nooit de temperatuur zoals bij rijden -> dus water en roest als gevolg. Motorolie is tegenwoordig zo goed en voorzien van additieven tegen corrosie dat daar geen problemen komen na lang stilstaan. Af en toe rondtornen is beter maar ik zou de motor niet laten aanslaan. Benzine gaat wel probleem vormen als dat lang stilstaat, maar daar zijn ook weer chemische oplossingen voor.

5. B-Buster

B-Buster Medewerker Administrator

Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Het is kiezen tussen kwaden denk ik. Tegen corrosie zal olie wel beschermen, tegen uitdrogen van rubbers/keerringen niet. Als de auto weinig gebruikt wordt gaat de uitlaat toch minder lang mee, dus ik houdt hem liever draaiende.

Wel een terechte opmerking over dat water, laatst met verbazing staan bekijken hoeveel water er uit een gedemonteerde middendemper kan komen bij een auto die een jaartje stil stond en regelmatig even naar buiten en naar binnen gereden werd. Mijn B1 staat nu 7 jaar stil en daar ontstaat nu pas 1 plekje in de uitlaat waar hij minder wordt dus dat geloof ik wel. Regelmatig laten lopen is bij mij niet wekelijks of elke maand, ik denk dat ie 3 tot 5 keer per jaar een half uur draait. Verder zo weinig mogelijk.

6. lowflyer

lowflyer Donateur 2021

Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Hier is de sport gedurende het eerste jaar na aanschaf enkele keren aangezet voor een tijdje en sindsdien dus ondertussen al 6a 7 jaar niet meer aan de gang geweest en gewoon zo gelaten. Tegen de tijd dat ik er tijd voor heb moet deze toch grondig uit elkaar gereinigd en voorzien worden van nieuwe pakkingen en dergelijke.

7. dolf24v

dolf24v Donateur 2021

Voornaam:
    Ruud
    Model Omega:
    B2 Station H 3.0 Sport '00
    Auto naar APK geweest. Slechts 2 nieuwe banden erop en weer door...:Y

8. MartinJ

MartinJ

Voornaam:
    Martin
    Model Omega:
    Omega B2 onyx 2.2 16v 2003
    Die van mij ook en OK. Men kon ook geen aandachtspunt vinden.

renepaul, B-Buster en omega_cruiser vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina