Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Discussie in 'Algemeen' gestart door B-Buster, 15 sep 2013.

  1. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Als je ze een goed verzorgd, regelmatig warm laat lopen en af en toe verse brandstof in giet dan valt het allemaal wel mee. Heb er zelf een die sinds eind 2013 stil staat, start en loopt direct goed.

    Bij je A de brandstofdruk gemeten op meerdere momenten? Brandstoffilter en tankontluchting dan ook bekeken waarschijnlijk als je het hebt over zaken rond de tank. Heb je de tank al eens gedemonteerd en geschud? Er wilt nog weleens een deel in loskomen die voor verstopping zorgt.

    Anders: stappenmotor schoongemaakt? Timing gecontroleerd? Heb je er een met katalysator (verstopt wellicht)?
     
  2. MartinJ

    MartinJ

    Voornaam:
    Martin
    Model Omega:
    Omega B2 onyx 2.2 16v 2003
    Mijn Omega staat nu in de garage om een aantal dingen te vervangen. Komt een nieuwe airco radiator in (ooit bij Berry opgepikt), nieuwe aircopomp, nieuwe uitlaatspruitstuk, nieuwe koppeling (deze zit er nu +300000 km in dus zal bijna gaar zijn), en de koplampen polijsten.
    Kijken of er dan nog wat budget over is voor het dak waar de blanke lak begint te vervellen.
     
  3. lowflyer

    lowflyer Donateur 2021

    Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Mooie planning
     
  4. dolf24v

    dolf24v Donateur 2021

    Voornaam:
    Ruud
    Model Omega:
    B2 Station H 3.0 Sport '00
    ->> Zou ik niet doen, de uitlaat haalt dan nooit de temperatuur zoals bij rijden -> dus water en roest als gevolg. Motorolie is tegenwoordig zo goed en voorzien van additieven tegen corrosie dat daar geen problemen komen na lang stilstaan. Af en toe rondtornen is beter maar ik zou de motor niet laten aanslaan. Benzine gaat wel probleem vormen als dat lang stilstaat, maar daar zijn ook weer chemische oplossingen voor.
     
  5. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Het is kiezen tussen kwaden denk ik. Tegen corrosie zal olie wel beschermen, tegen uitdrogen van rubbers/keerringen niet. Als de auto weinig gebruikt wordt gaat de uitlaat toch minder lang mee, dus ik houdt hem liever draaiende.

    Wel een terechte opmerking over dat water, laatst met verbazing staan bekijken hoeveel water er uit een gedemonteerde middendemper kan komen bij een auto die een jaartje stil stond en regelmatig even naar buiten en naar binnen gereden werd. Mijn B1 staat nu 7 jaar stil en daar ontstaat nu pas 1 plekje in de uitlaat waar hij minder wordt dus dat geloof ik wel. Regelmatig laten lopen is bij mij niet wekelijks of elke maand, ik denk dat ie 3 tot 5 keer per jaar een half uur draait. Verder zo weinig mogelijk.
     
  6. lowflyer

    lowflyer Donateur 2021

    Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Hier is de sport gedurende het eerste jaar na aanschaf enkele keren aangezet voor een tijdje en sindsdien dus ondertussen al 6a 7 jaar niet meer aan de gang geweest en gewoon zo gelaten. Tegen de tijd dat ik er tijd voor heb moet deze toch grondig uit elkaar gereinigd en voorzien worden van nieuwe pakkingen en dergelijke.
     
  7. dolf24v

    dolf24v Donateur 2021

    Voornaam:
    Ruud
    Model Omega:
    B2 Station H 3.0 Sport '00
    Auto naar APK geweest. Slechts 2 nieuwe banden erop en weer door...:Y
     
  8. MartinJ

    MartinJ

    Voornaam:
    Martin
    Model Omega:
    Omega B2 onyx 2.2 16v 2003
    Die van mij ook en OK. Men kon ook geen aandachtspunt vinden.
     
    renepaul, B-Buster en omega_cruiser vinden dit leuk.
  9. MartinJ

    MartinJ

    Voornaam:
    Martin
    Model Omega:
    Omega B2 onyx 2.2 16v 2003
    Shit.... onderste deel van de aircoslang kapot (hoge druk??) Heeft/weet iemand een adres die dat kan repareren?
    Uiteraard mag iemand mij ook een nieuw deel aanbieden :-)
     
  10. MartinJ

    MartinJ

    Voornaam:
    Martin
    Model Omega:
    Omega B2 onyx 2.2 16v 2003
    2e handsje gevonden
     
  11. dolf24v

    dolf24v Donateur 2021

    Voornaam:
    Ruud
    Model Omega:
    B2 Station H 3.0 Sport '00
    In zomer 2017 al eens nieuwe voorruit later plaatsen ( de omega werd toen regelmatig gebruikt om team van dochterlief, Warmunda vrouwenvoetbal team1 naar wedstrijden te rijden, inclusief alle ballen. Een van die ballen maakte een grote ster middenop de originele ruit na een daverend schot op doel, ging hoog over doel zo de parkeerplaats op........Ronald Koeman zou het niet beter gedaan hebben.)
    Enkele dagen geleden zie ik tot stomme verbazing een scheur in de ruit die onder het rubber vandaag leek te beginnen, bijrijderskant onderin. Na enkele dagen al halve meter ver.
    Teruggegaan naar Autotaalglas en voorgelegd. Zij konden pas iets zeggen over oorzaak als ruit eruit was. Afspraak gemaakt en kon erbij blijven. Er zat beetje roest maar geen oorzaak van breuk, twijfel dus.......GARANTIE gekregen. Roest in sponning behandeld, auto netjes schoongemaakt en uitgezogen.

    Goed geregeld, niet zeuren maar verantwoording durven nemen. Autotaalglas Lisse, Top geregeld
     
  12. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Mooi opgelost d:)b
     
  13. jefflem

    jefflem

    Voornaam:
    Jeffrey
    Model Omega:
    Omega B2 2.2 16V Z22XE Elegance 2001
    Da’s inderdaad netjes. Roest is namelijk wel een van de oorzaken waardoor spanning ontstaat op de ruit en de boel kapotspringt. Zolang de roest goed behandeld is, is ‘t ok, anders begint de ellende pas…
     
  14. dolf24v

    dolf24v Donateur 2021

    Voornaam:
    Ruud
    Model Omega:
    B2 Station H 3.0 Sport '00
    Heb nu praktijktest gedaan: met gele Dasty ontvetter haal je met een pluisvrije doek met groot gemak de vieze plaklaag van de schakelaars af. Hoe het zich op termijn gaat houden weet ik nog niet. Het geeft een mat oppervlak, symbolen blijven erop en het plakt gelukkig niet meer. Ziet er veeel beter uit ook.
     
  15. jefflem

    jefflem

    Voornaam:
    Jeffrey
    Model Omega:
    Omega B2 2.2 16V Z22XE Elegance 2001
    Handige tip! Ga het maar eens testen op wat reservepaneeltjes die ik nog heb liggen.

    Afgelopen zondag de voorremmen nog eens vervangen na 190.000km / 6 jaar. Blokjes waren op maar schijven waren nog redelijk. Aangezien Bosch schijven €33 per stuk waren die toch maar meteen gewisseld.
     
  16. clach

    clach

    Voornaam:
    Gerard & Cliff
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 MV6 ‘99
    B2 3.0 V6 ‘00
    B2 3.2 V6 ‘02
    B2 2.5 DTI ‘03
    A 2.0 GL ‘87
    d:)b
    De gele Dasty gebruiken wij ook altijd, werkt super d:)b

    De Clach(jes) :w
     
  17. jefflem

    jefflem

    Voornaam:
    Jeffrey
    Model Omega:
    Omega B2 2.2 16V Z22XE Elegance 2001
    Vandaag weer wat groter cosmetisch onderhoud gedaan: bumpers en klein grut laten spuiten, koplampen + mistlampen gepolijst en nieuwe xenonpitten erin gestoken. Kunnen we weer even vooruit! Morgen alleen nog wat roest wegwerken onderaan de bandenbak… Was de nare verrassing van de zaterdagochtend.
     
    lowflyer, omega_cruiser en B-Buster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina