Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

nokkenassensor X20XEV

tonboy

Verbannen
Nou, uiteindelijk gisteren de krukassensor geplaatst en.... nog mm lampje.
Nog een keer de bedrading en de nokkenassensor gecontroleerd, geen problemen.
Uitlaattandwiel nokkenas teruggebracht naar de standaard, tevens spanning nog eens goed gecontroleerd.
Noppes, geen resultaat.
Dan maar naar Opel Mulder in Tiel. Aan de Tech2. Blijkt er tijdens het het bewegen van de draad van de nokkenassensor toch ergens een klein breukje te zitten..... Tja.
Besloten om de hele boel te vervangen, wel kostbaar en je moet nog zelf solderen ook. Kreeg wel 25% korting, toch aardig.
280o684.jpg

Dit is dus het complete setje.
Weer uurtje verder, na solderen en de boel netjes in een krimpkous verpakken, starten.
En ja hoor, mm lampje uit. Eindelijk.
Morgen effe goed testrijden, kijken wat dit alles nu opgeleverd heeft.
 

Andrew

600.000
Nou, dat heeft heel wat bloed, zweet en tranen (en euro's) gekost om op te lossen. Als ik het goed begrijp is het probleem nu ook opgelost met de verstelbare nokkenaswielen?

Andrew
 

tonboy

Verbannen
Andrew zei:
Nou, dat heeft heel wat bloed, zweet en tranen (en euro's) gekost om op te lossen. Als ik het goed begrijp is het probleem nu ook opgelost met de verstelbare nokkenaswielen?

Andrew
Hmm, voor nu ja, de inlaatnokkenas heeft dus een verstelbaar wiel, de uitlaat de standaard.
Heb de vraag over de verstelbare nokkenaswiel ook voorgelegd aan de verkopende partij, echter nog geen antwoord.
De auto rijd super, had de kans nog niet hem echt te testen, maar dat gaat morgen gebeuren.

Als laatste heb ik afgelopen week nog een nieuw gemodificeerd inlaatspruitstuk besteld in Duitsland, met grotere doorlaat dan het standaard aluminium gegoten exemplaar.
Voor nog makkelijker inademen en minder wervelingen in de luchtstroom dus minder weerstand.
Daarna is die echt klaar om op de testbank te gaan. Ik hoop dan op rond de 180 Pk uit te komen
 

Joep

Verbannen
Het kost wat maar dan heb je wel wat, gaaf om dit zo te volgen en mooi dat het is opgelost.
Ben benieuwd naar je testritje vandaag. :)
 

tonboy

Verbannen
Hoeveel sneller hij nu echt optrekt, ik voel wel duidelijk verschil daarin. Zit nog enigzins een vlak stuk bij de 3500 toeren.
Als ik nu het gas intrapt reageert hij enorm nerveus, is veel gevoeliger in het onderste toerenbereik.
Veel meer wat ik van vroeger gewend was met lichtere auto's.
Dus veel meer trekkracht, ik denk het wel.
Ik wacht nog even met het testen op de vermogensbank tot ik het nieuwe inlaatspruitstuk gemonteerd heb. Zou vrijdag-zaterdag binnen moeten zijn dus hoop dat begin volgende week te kunnen doen. Dit weekend alvast even een testritje maken naar Mildam.
 
Goed bezig! Lang project en het zal ongetwijfeld een hoop geld kosten maar daar heb je dan ook wel wat voor terug :). En hobbies mogen geld kosten het ;).
 
Ik las dat je de bedrading hebt door gemeten van de sensor naar de computer,
Heb je dat op de computer onder de motorkap gemeten ?
naast de accu ?

of zit erin de auto ook nog een computer ?

gr Wybe.
 

tonboy

Verbannen
Inderdaad, de bedrading naar het motormanagementsysteem, Dat is waar de draden naar toe leiden
 
Bovenaan