Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega 2.5 DTi - Gekocht

Felli met je nieuwe Omega !! d:)b 2.5DTI trekt als een beest !

Tsja, wielspin je hebt natuurlijk nu al je koppel onderin, de V6 benzine heeft dit veel hoger op toeren !
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
elrenegado zei:
Bij groen plank gas...... spinnende achterwielen, althans heel ff want toen greep de TC in.
Dat had ik dus never nooit niet verwacht, want dat heb ik bij m'n 3.0MV6 nooit voor elkaar gekregen.
Even later nog een x gedaan maar dan zonder aanhanger, en weer wielspin.

Dus dat chippen is leuk, maar heb wel genoeg koppel zo (voordat ik een keer ongewenst achterstevoren sta)

_O-
Wel, ik zie dat je al veel plezier hebt gemaakt met je dikke reiensechser :D
Is ook een leuke en onverwachte kennismaking met 'the beast' zo'n onverwachte wielspin.
Let op bij nat weer. Vermits je de Y25DT hebt, heb je waarschijnlijk ook wel ESP erop, bovenop de TC.
Dit zal je nog wat beter in het gareel houden, echter het is géén wondermiddel, houd dat in het achterhoofd.

Ik heb mezelf een aantal weken geleden ook nog eens laten verassen door men sperdiff, op droog wegdek!
Was een beetje pissed, en maakte een U-turn aan stoplichten...Full-throttle was het eerder 270° i.p.v. 180° :o (ESP stond bewust af)
Wel 2 dikke mooie volle strepen over de hele baan _O- _O- _O-

Die reactie zal je met standaard open sper dus niet hebben, wat het in dat opzicht minder gevaarlijk maakt,
echter is dat iets wat je moet weten dat het "kan gebeuren".

De Y25DT heeft al vanaf 1800rpm ongeveer z'n maximaal koppel :Y
 
Ook is de 1e versnelling denk ik bij een 2.5 dti veel korter als bij een benzine v6!
Zeker aangezien dit een 5 traps, en een benzine 4 traps automaat is!

Of haalt een 2.5 dti ook bijna 100km/h in z'n 1e trap?

Toch mag de benzine ondanks alles meer kg's geremd verslepen?!

Groeten,

Niels
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die versnellingen zijn idd een stuk korter.

Wellicht is het trekgewicht lager i.v.m. de turbo (koeling e.d. bij zware aanhanger)?
 
Niels zei:
Ook is de 1e versnelling denk ik bij een 2.5 dti veel korter als bij een benzine v6!
Zeker aangezien dit een 5 traps, en een benzine 4 traps automaat is!

Of haalt een 2.5 dti ook bijna 100km/h in z'n 1e trap?

Toch mag de benzine ondanks alles meer kg's geremd verslepen?!

Groeten,

Niels



Nee, Zéker niet ! dan zit i al bijna in z'n 4 _O-


2.5 DTI commonrail Diesel:



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2030t8c1bfw[/youtube]
 
Nou ik ben weer terug van een weekje frankrijk, door een ietwat ongelukkige locatie keuze van onze overnachting toch aardig wat kilometers gemaakt, in 7 dagen ruim 3100, das gemiddeld iets van 440 per dag.

Maargoed, de Omega heeft zich erg goed gehouden. Lang leve het comfort, want op die franse wegen is het geen feest te rijden, zeker niet in de achteraf gebieden op het platte land.

Een paar dingen vielen me wel op.
temperatuur loopt toch wel hoog op naar mijn idee..... 95 graden bij 160km/h en 91 graden bij 120km/h
1x na een lange klim waarbij de motor flink toeren maakte en de bak een beetje in de kickdown bleef hangen begon me oliedruk lampje te knipperen toen ik boven was, even gestopt, motor afgezet en 2 min later gestart en hij bleef uit.
Ik denk dat dit voornamelijk kwam door de steile helling.

Helaas moet ik hem wel uit laten lijnen.
Er zaten nieuwe banden onder, echter hebben de achterste duidelijk meer slijtage aan de binnenzijde.
Dus volgende maand even laten uitlijnen.
omdat deze banden nu toch al afkeur zijn laat ik ze even wisselen van de velg, kan de binnenzijde naar de buitenkant...
en kan ik het nog een maandje uitstellen dat uitlijnen
 

Colinh

Donateur 2023
elrenegado zei:
Nou ik ben weer terug van een weekje frankrijk, door een ietwat ongelukkige locatie keuze van onze overnachting toch aardig wat kilometers gemaakt, in 7 dagen ruim 3100, das gemiddeld iets van 440 per dag.

Maargoed, de Omega heeft zich erg goed gehouden. Lang leve het comfort, want op die franse wegen is het geen feest te rijden, zeker niet in de achteraf gebieden op het platte land.

Geen feest ? Prachtig toch, mooie natuur, graanvelden, stroboertjes _/-\o_

Heb je nog een beetje fotos gemaakt? Blijft mooi Frankrijk.



Gr Colin
 
Klopt... De omgeving is zeer zeker mooi, vooral langs de kust en vooral ver van de steden.
Maar doelde meer op de kwaliteit van die boerenweggetjes.

Foto's zijn er zat.. Geloof dat de omega er ook opstaat.
Maar moet ze nog even overzetten en uitzoeken.. Zal tzt wel wat posten.

@illuminator
het is inderdaad de Y25 met tc en esp
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Oliedruk lampje mag volgens mij nooit! aangaan of knipperen.
Wanneer dit lampje aangaat zit je al ver beneden de minimum waarde van oliedruk, en dat is volgens mij nooit goed...

'k Weet niet juist waar de oliepomp zit, maar 'k zou het toch goed in de gaten houden.
Misschien is het zoals je al aanhaalde een combinatie van helling en temperatuur, (met misschien 'dunnere' olie)
>Toch maar goed bijhouden
 
er zit 10w40 vol syntheet in, en die is 6dkm geleden erin gekiept.
Het lampje is erna niet meer gaan branden, en heb er sindsdien alweer ruim 1000km bijgereden, dus we houden het maar op het feit van helling/temperatuur en belasting.
 
wat me wel opvalt is dat die enkel op de 95 graden komt als het buiten ook 22+ is..
Met dit weer word die niet warmer als 91 ongeveer
 
Bovenaan