Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega loopt niet lekker.

Gister na Luxemburg geweest, in Holland geen probleem gehad. De omi liep gewoon goed. Net voor bij Luik de berg op, daar merkte ik al dat hij niet lekker trok de berg op, maar verder geen problemen. Maar een volgende berg, daar merkte ik dat als ik gas bij ging geven .Dat de omi schokkend ging lopen ( net als of hij tegen gehouden werd). Als ik iets gas bij gaf had ik t gevoel of ti teveel of te weinig benzine kreeg. In Luxemburg zelf is t berg op en af. Dus ook daar t zelfde gedrag van de omi. En daar gin ook het MM lampje branden. Wat hij de laatste tijd ook had is onregelmatig stationair lopen als hij koud is, toerental schommel dan tussen de 1000 en 1500 toeren. Als hij warm was dan was dat over.
Wie kan mij vertellen wat m`n omi last van heeft ??????. Heb laatst nog n grote beurt gehad, nieuwe lambadasonde, en een nieuwe brandstof (opvoer) pomp. Wat ik nog NOOIT heb vervangen is LMM nokkenas en krukas sensor. Misschien moet hij een keer na "der dokter" voor GROOT inwendig onderzoek.
Groeten Henk
 

Joep

Verbannen
Nokkenassensor stuk gaat ie in noodloop en LMM stuk hobbelt ie bij stationair zijn mijn ervaringen.
 
Vandaag even uitlaten lezen. Eerste cilinder vonk overslag, en pingelsensor. Ik had nog nooit van een pingelsensor gehoord in m`n omi
Hebben de bougies na gekeken en bobine brug. Bij de eerste cilinder was dat moertje bovenop de bougie "los gelopen". Heb gister de stappenmotor even schoon gemaakt.Ben nu van het onregelmatig lopen bij koude stationaire toerental. Dus nu weer afwachten.
 
Mannen,ik word een beetje gek van m`n omega de laatste tijd.Als ik hem start dan schommel het toerental nog steeds. Ik heb hem uitlaten lezen ,maar niks tevinden..Ik heb alles al nagekeken maar kan niks vinden.Wie weet er een oplossing??
Ik heb al vaker miss fire gehad in loop der jaren.Kan het de bobinebrug zijn???????
Gr Henk.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik zou een afspraak bij Ralph maken en hem zijn Diagun eraan laten hangen, daarmee kun je aan de hand van grafiekjes zien wat de diverse sensoren doen. Een Tech2 is in dat opzicht beperkt.
 
Ik zou een afspraak bij Ralph maken en hem zijn Diagun eraan laten hangen, daarmee kun je aan de hand van grafiekjes zien wat de diverse sensoren doen. Een Tech2 is in dat opzicht beperkt.
Oke,maar is dat ook nog tezien als hij warm is?Want als hij eenmaal heb gelopen ,dan is het onregelmatige weg.
Maar misschien reageer Ralph hier nog wel op.En kunnen we een plan van aanpak maken _O-.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Wie weet er een oplossing??
Een oplossing niet zo 123.....maar....
De 2.2 hebben veel last van een lek uitlaatspruitstuk, lekke kleppen, lekke koppakkingen, bobinebrug die kapot gaat, verstopte regelaars en gasklephuizen enz.....
Genoeg items waar het aankan liggen, dus helaas niet zo 123 een oplossing.
Doe wat Jacco voorstelt is denk ik het slimste.
 
Ik kom zelf toch niet verder,En als ik allemaal leest wat er allemaal aan de hand kan zijn Peter.Dan is het misschien wel verstandig om te doen wat Jacco aangeef.
Gr Henk
 
Na een afspraak met Ralph en uitlezing, waren er meerdere optie`s waarom de Omi slecht trok /liep.
M`n uitlaatspruitstuk lekte, temperatuurcensor ECU, lamba sonde2,en misschien de kat.
Dus vandaag een helicon in de kop gezet en m`n uitlaatspruitstuk lekt niet meer, temperatuurcensor ECU vervangen en een nieuwe lamba sonde2 erin gezet. De Omi trekt nu weer beter. Morgen even een proefrit naar Den-Haag kijken hoe hij dan rijd.
Kat nog niet vervangen, eerst maar proberen morgen.
 
Gister even een test ritje gehad. Omega trekt weer lekker door nu, en houd niet meer in. Alleen nog steeds onregelmatig lopen bij koude start. Is wel minder als voorheen,maar toch nog steeds iets . Dus maar weer verder zoeken waar dit vandaan kom.
 

Joep

Verbannen
Gelukkig is nu (bijna) alles naar tevredenheid. Altijd vervelend als je het niet gevonden krijgt.
 
Gelukkig is nu (bijna) alles naar tevredenheid. Altijd vervelend als je het niet gevonden krijgt.
Ik blijf nog wel zoeken Joep. Heb alle vacuumslangen pas geleden al gecheckt maar niks gevonden (toen).
Heb contact gehad met "de dokter" en ga morgen even proberen de oorzaak te vinden.
 
Ik blijf nog wel zoeken Joep. Heb alle vacuumslangen pas geleden al gecheckt maar niks gevonden (toen).
Heb contact gehad met "de dokter" en ga morgen even proberen de oorzaak te vinden.
Vandaag weer op onderzoek uit geweest naar het onregelmatig lopen van de motor. Ik had contact gehad met Ralph en die vertelde me dat ik het misschien kon vinden door te sprayen met remmenreiniger. Ik heb het gisteravond en vanavond geprobeerd, maar geen resultaat. Nu weer iets nieuws bedenken |:(|:(.
 

Joep

Verbannen
Ik heb eventueel 2 werkende lambdasondes liggen die je zo mag lenen om te kijken of t daar aan kan liggen.
 
Bovenaan