Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega's kunnen niet zwemmen, blijkt maar weer..

m1dzl0uaoqkd.jpg


m1dzl0ua6nkh.jpg


m1czuwnah4km.jpg


LEIDSCHENDAM - Op recreatiegebied Vlietland te Leidschendam, is zaterdag een auto van de trailerhelling gereden. De bestuurder was op dat moment op de steiger z'n boot aan het vastleggen.

Vanwege een open dag bij de reddingsbrigade (ten behoeve van het gemeente bestuur), hebben enkele leden getracht de auto te redden. Omdat de trailer nog aan het voertuig was gekoppeld, is het niet gelukt om de auto weer op het droge te krijgen. De brandweer heeft uiteindelijk de combinatie op het droge getrokken.
Ongevallen

(c) nu.nl
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Omega's kunen niet zwemen, blijkt maar weer..

Hmm, daar is weinig meer aan te redden vrees ik. :N
 
Re: Omega's kunnen niet zwemen, blijkt maar weer..

zo kijk is.. ff een buikglijder op die laatste foto :) handrem is van mij ook kapot :) doet t alleen op t laatste tandje.. kwaaltje? :P
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Re: Omega's kunnen niet zwemen, blijkt maar weer..

Ik heb al wel ervaren dat de handrem niet altijd even goed pakt,
al vanaf de Omega A ;)

En met zo'n extra gewicht erachter, en op gladde ondergrond kan ik dat best aannemen :P
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Omega's kunnen niet zwemen, blijkt maar weer..

*is in afwachting van Sjors die gaat verkondigen dat een Omega voor dit soort werk niet ingezet dient te worden


:+
 
Re: Omega's kunnen niet zwemen, blijkt maar weer..

wel gelijk zn onderkant ff schoongemaakt.. mja denk dattie eigenaar er niet zo veel aan heb.. enkeltje sloop denk ik zo
 
Re: Omega's kunnen niet zwemen, blijkt maar weer..

woow, dat is echt doodzonde. deze is gelijk totallos helaas. maar ook niet over nagedacht door de eigenaar, als je de auto alleen op de handrem zet met zo'n gewicht wat je erop trekt (de boot). met aanhanger, wielkeggen met een pen tussen de stenen, spaart ook de bak. of de boot thuis laten.
 
Beetje lang geleden, dit onderwerp, maar zat ff te kijken voor de gein. Papa gaat in de zomer wel eens jetskieen, is dit een Omi kwaaltje? Ga maar echt de P stand van de bak gebruiken denk ik........ toch zonde zo'n zwembad
 
Als jouw handrem alleen op het laatste tandje 'pakt' zou ik toch de kabel en de remschoenen eens (laten) controleren.
Naar mijn idee één van tweeën die niet goed meer is.
 

Andrew

600.000
Inderdaad een kwestie van slijtagecontrole en op de juiste manier afstellen van de handrem. En dat laatste gebeurt niet altijd goed, alleen de kabel afstellen is maar de helft van de klus (oftewel 1 uiteinde van de remschoenen), de andere helft van de klus (die je trouwens als eerste moet doen) is via de afstelopening in de remtrommel het stelwieltje uitstellen tot de trommel net niet sleept.

Bij 3 tot 4 tandjes staat de handrem bij mijn Omega er vol op.

Andrew
 
Ik zal de handrem eens proberen,heb hem nog nooit gebruikt,staat altijd in de P stand.
toch maar eens controleren denk ik.

Arie
 
andrew zei:
Inderdaad een kwestie van slijtagecontrole en op de juiste manier afstellen van de handrem. En dat laatste gebeurt niet altijd goed, alleen de kabel afstellen is maar de helft van de klus (oftewel 1 uiteinde van de remschoenen), de andere helft van de klus (die je trouwens als eerste moet doen) is via de afstelopening in de remtrommel het stelwieltje uitstellen tot de trommel net niet sleept.

Bij 3 tot 4 tandjes staat de handrem bij mijn Omega er vol op.

Andrew

Same here.
Deftig afregelen is de boodschap.
 
Alle automagisch-rijders moeten toch ook zeker periodiek even hun handrem gebruiken !
Dit voorkomt vast-rotten (ja, serieus) en houdt de boel gangbaar.
Tevens weet je dan of ie überhaupt nog functioneel is (APK puntje).
Ook als je je schijven eens moet vervangen, zit je dan niet te rommelen. :)
 
Is wel waar Ruud, ik gebruik dat ding nooit omdat telefoonhouder erboven hangt. P stand van de bak is gewoon gemakkelijker zeg maar. Ook maar eens wat aan doen dan.....
 
MetalRush zei:
Alle automagisch-rijders moeten toch ook zeker periodiek even hun handrem gebruiken !
Dit voorkomt vast-rotten (ja, serieus) en houdt de boel gangbaar.
Tevens weet je dan of ie überhaupt nog functioneel is (APK puntje).
Ook als je je schijven eens moet vervangen, zit je dan niet te rommelen. :)

Ik heb dat dus met mijn vorige auto gehad ( Vectra 2.6 ) :( kosten veel eurie's
 
<a class="postlink" href="http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=4409" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=4409</a>

:'(

ik gebruik de link maar..
 
Bovenaan