Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega's kunnen niet zwemmen, blijkt maar weer..

ciaobapao

Donateur 2023
Inderdaad een kwestie van slijtagecontrole en op de juiste manier afstellen van de handrem. En dat laatste gebeurt niet altijd goed, alleen de kabel afstellen is maar de helft van de klus (oftewel 1 uiteinde van de remschoenen), de andere helft van de klus (die je trouwens als eerste moet doen) is via de afstelopening in de remtrommel het stelwieltje uitstellen tot de trommel net niet sleept.

Bij 3 tot 4 tandjes staat de handrem bij mijn Omega er vol op.

Andrew
Heb vorige week ook geprobeerd linksachter via die afstelopening met schroevendraaiertje, maar lukte mij echt niet dat stelwieltje te verdraaien. Mijn handremhendel staat helemaal op uiterste hoogste stand. Rechts pakt ie wel maar links niet. Zal dan remklauw moeten demonteren om de schijf eraf te kunnen halen zodat ik bij dat stelschroefje kan komen.
 

ciaobapao

Donateur 2023
Heb vorige week ook geprobeerd linksachter via die afstelopening met schroevendraaiertje, maar lukte mij echt niet dat stelwieltje te verdraaien. Mijn handremhendel staat helemaal op uiterste hoogste stand. Rechts pakt ie wel maar links niet. Zal dan remklauw moeten demonteren om de schijf eraf te kunnen halen zodat ik bij dat stelschroefje kan komen.
Afgelopen zaterdag de remschijven achter eraf gehad. Blijkt dat de handremvoeringen helemaal op zijn. Ga ik eerdaags vv. Kon nu zien dat het stelschroefje bovenaan de remvoering zit en hoe het afstellen werkt.
 
Bovenaan