Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.
Bpm gekoppeld aan CO2-uitstoot
Sinds 1 januari 2013 is de bpm alleen nog gebaseerd op de absolute CO2-uitstoot. Dit moet consumenten prikkelen om een zuinige auto aan te schaffen en zo het aandeel zuinige auto's vergroten. Zuinige auto's belasten het milieu minder, omdat zij minder CO2 uitstoten.
B-Buster zei:Dat werkt hier heel anders.
Je hebt een BPM naheffing, invoerkeuring met kosten voor het kentekenbewijs en natuurlijk de kosten voor een export kenteken of transport hierheen.
Sinds dit jaar is de BPM berekening alleen nog op CO2 uitstoot gebaseerd. Dat doet dus pijn.
Bron RDW:
Bpm gekoppeld aan CO2-uitstoot
Sinds 1 januari 2013 is de bpm alleen nog gebaseerd op de absolute CO2-uitstoot. Dit moet consumenten prikkelen om een zuinige auto aan te schaffen en zo het aandeel zuinige auto's vergroten. Zuinige auto's belasten het milieu minder, omdat zij minder CO2 uitstoten.
Voor een B2 3.0 uit 2001 komt dat uit op rond de 2.000 euro.
Tel daar nog een 150 euro aan RDW keuringen bij op en evt. de kosten voor een CVO (75-100 euro) via Opel Nederland.
yoyo zei:B-Buster zei:Dat werkt hier heel anders.
Je hebt een BPM naheffing, invoerkeuring met kosten voor het kentekenbewijs en natuurlijk de kosten voor een export kenteken of transport hierheen.
Sinds dit jaar is de BPM berekening alleen nog op CO2 uitstoot gebaseerd. Dat doet dus pijn.
Bron RDW:
Bpm gekoppeld aan CO2-uitstoot
Sinds 1 januari 2013 is de bpm alleen nog gebaseerd op de absolute CO2-uitstoot. Dit moet consumenten prikkelen om een zuinige auto aan te schaffen en zo het aandeel zuinige auto's vergroten. Zuinige auto's belasten het milieu minder, omdat zij minder CO2 uitstoten.
Voor een B2 3.0 uit 2001 komt dat uit op rond de 2.000 euro.
Tel daar nog een 150 euro aan RDW keuringen bij op en evt. de kosten voor een CVO (75-100 euro) via Opel Nederland.
Henri er staat hier "Sinds 1 januari 2013" en jij hebt je Omega vorig jaar geïmporteerd dus had je waarschijnlijk mazzel
Max zei:Ik heb niets moeten betalen van Deutschland >>>Belgie
Is toch allemaal EU ??
Maurice zei:yoyo zei:B-Buster zei:Dat werkt hier heel anders.
Je hebt een BPM naheffing, invoerkeuring met kosten voor het kentekenbewijs en natuurlijk de kosten voor een export kenteken of transport hierheen.
Sinds dit jaar is de BPM berekening alleen nog op CO2 uitstoot gebaseerd. Dat doet dus pijn.
Bron RDW:
Bpm gekoppeld aan CO2-uitstoot
Sinds 1 januari 2013 is de bpm alleen nog gebaseerd op de absolute CO2-uitstoot. Dit moet consumenten prikkelen om een zuinige auto aan te schaffen en zo het aandeel zuinige auto's vergroten. Zuinige auto's belasten het milieu minder, omdat zij minder CO2 uitstoten.
Voor een B2 3.0 uit 2001 komt dat uit op rond de 2.000 euro.
Tel daar nog een 150 euro aan RDW keuringen bij op en evt. de kosten voor een CVO (75-100 euro) via Opel Nederland.
Henri er staat hier "Sinds 1 januari 2013" en jij hebt je Omega vorig jaar geïmporteerd dus had je waarschijnlijk mazzel
Vanuit diverse kanalen merken wij dat er grote onduidelijkheid heerst met betrekking tot het nieuwe BPM regime dat per 1-1-2013 in gaat.
Deze onduidelijkheid over de BPM in 2013 is niet geheel ongegrond. De informatievoorziening via de Belastingtelefoon laat namelijk behoorlijk te wensen over. Via dit artikel stellen wij u op de hoogte van de situatie in 2013.
BPM belastingheffing op basis van co2 uitstoot.
Op dit moment is de BPM belastingheffing gebaseerd op twee onderdelen, een percentage van de netto cataloguswaarde en een toeslag op basis van de co2 uitstoot. Per 1 Januari wordt de BPM doorbelasting slechts gebaseerd op de co2 uitstoot. Waarbij u per gram co2 boven een bepaalde waarde een toeslag betaalt.
Wat betekent dit voor de overige berekeningsmethoden?
Vrij weinig, hoewel de Belastingdienst u laat denken dat er maar één manier is om de BPM te berekenen, blijft aangifte op basis van de bekende koerslijsten en via een taxatierapport gewoon mogelijk. Daarnaast blijft het gewoon mogelijk om aangifte te doen op basis van de historische BPM regeling. De BPM verdwijnt dus niet, enkel de manier van berekenen gaat op de schop.
B-Buster zei:Ik zat hier gisteren toevallig ook weer naar te kijken i.v.m. een mede OOP'er met een invoer plan. Het klopt inderdaad dat voor gebruikte auto's nog wel de oude methode gekozen kan worden. Die CO2 regeling blijkt te gelden voor nieuwe auto's. Daarbij vervalt de keuze. Jammer dat de Belastingdienst voor verwarring zorgt met hun teksten over de aanpassingen per 1-1-2013. Leuker konden ze het niet maken, makkelijker zou wel lukken? Fail.
Een stukje waar het toegelicht wordt:
Vanuit diverse kanalen merken wij dat er grote onduidelijkheid heerst met betrekking tot het nieuwe BPM regime dat per 1-1-2013 in gaat.
Deze onduidelijkheid over de BPM in 2013 is niet geheel ongegrond. De informatievoorziening via de Belastingtelefoon laat namelijk behoorlijk te wensen over. Via dit artikel stellen wij u op de hoogte van de situatie in 2013.
BPM belastingheffing op basis van co2 uitstoot.
Op dit moment is de BPM belastingheffing gebaseerd op twee onderdelen, een percentage van de netto cataloguswaarde en een toeslag op basis van de co2 uitstoot. Per 1 Januari wordt de BPM doorbelasting slechts gebaseerd op de co2 uitstoot. Waarbij u per gram co2 boven een bepaalde waarde een toeslag betaalt.
Wat betekent dit voor de overige berekeningsmethoden?
Vrij weinig, hoewel de Belastingdienst u laat denken dat er maar één manier is om de BPM te berekenen, blijft aangifte op basis van de bekende koerslijsten en via een taxatierapport gewoon mogelijk. Daarnaast blijft het gewoon mogelijk om aangifte te doen op basis van de historische BPM regeling. De BPM verdwijnt dus niet, enkel de manier van berekenen gaat op de schop.