Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Opvolger Omega (het grote detail plan vanaf pagina 2)

Naar alle verhalen en projecten dan ook maar eens mijn beslommeringen bij het zoeken en vinden van een andere automobiel.

Het is een verhaal opzich geworden, als je het helemaal wilt lezen is een bakje koffie zeker aan te raden :k


Zoals jullie hebben kunnen lezen heeft mijn, tot voorheen, altijd trouwe 2.5 DTI mij van het één op het andere moment in de steek gelaten. Dit was te wijten aan het BMW kwaaltje, wat mij duur is komen te staan.

Enfin, plots zonder auto komen te staan is lastig, helemaal als je er van afhankelijk bent voor je werk zoals ik ben. Dus gelijk begonnen met een plan van aanpak. Eerst eens een lijstje gemaakt met alle zaken die ik van belang acht:

Duitse makelij
Achterwiel of 4 wiel aandrijving
Automaat
Liefst een sluitende historie maar toch wel minimaal de laatste 4 jaar
Maximaal 150.000 gelopen
Minimaal trekgewicht van 1800 kg
Als pre een 6 cilinder

Vervolgens de zoektocht maar eens begonnen langs de gangbare en ongangbare wegen.
Na een dag info vergaren 2 auto’s gevonden welke mijn belangstelling hadden.
Om de keus nog lastiger te maken: ook nog eens 2 verschillende merken.

En zo kwam ik voor de keus te staan: een Mercedes E270 CDI (w211) met 118.000 op de teller of een BMW 525d (E60) met 127.000 op de teller.

(Ondanks mijn liefde voor Audi, kon ik op dat moment geen exemplaar vinden welke aan mijn eisen voldeed.)

De Mercedes stond relatief dicht in de buurt waarna ik heb besloten deze auto als eerste te gaan bekijken.

Éénmaal aangekomen bij de dealer bleek het om een zeer net exemplaar te gaan, afkomstig van de eerste eigenaar, dealer onderhouden, nagenoeg geen lakdefecten, smetteloos interieur etc etc. De eerste indruk was dan ook ronduit positief.

Na een kort praatje met de verkoper (wat een kwal, echt zon kontekruiper die alles zegt om die auto verkocht te krijgen) een proefrit gemaakt. WAUW ! ik was gelijk verkocht.
De Omega is en blijft absoluut een zeer goede auto, maar aan deze wagen was toch te merken dat Mercedes de lat net iets hoger legt.

Na wat onderhandelen over de prijs, garantie en randzaken de deal rond gemaakt.
Een paar dagen later zou ik de auto kunnen ophalen. Uiteraard zo blij als een klein kind de dagen afgeteld tot het zover was.

Toen was het zo ver, het was ‘’de dag’’
Na de gebruikelijke rituele bij de dealer, de auto meegenomen naar huis waarna zelf moeders het een mooie wagen vond ondanks haar afkeer tegen Mercedes.







De (werk)dagen die daarop volgden vlogen voorbij.
Ik kon de dag wel omkijken zodat ik weer op pad kon met de Benz.
Intussen tijd zelfs een mooie originele en schadevrije set 17 inch Avantgarde velgen opgesnord.
Maar helaas !!
De 5 pitter begon na een week kuren te vertonen.
De versnellingsbak begon te resoneren, bokken en slipte zelfs af en toe !
Met een flink pest humeur naar de dealer gegaan welke een monteur meestuurde om de problemen vast te stellen.

De betreffende monteur deelde gelukkig de mening dat de bak niet helemaal lekker was.
Dit komt wel goed dacht ik nog ;)

Na een afspraak te hebben gemaakt kon ik pas bijna een week later terecht ?!
In tussentijd ben ik bij Baan Twente geweest welke al snel tot de conclusie kwamen dat het waarschijnlijk om het bekende W211 kwaaltje ging: door lekkage kan er koelvloeistof in de oliekoeler van de automaatbak komen. Deze sloopt vervolgens de koppelomvormer en na even doorrijden schijnbaar de hele bak.

Uiteraard deze bevinden meegegeven aan ‘’mijn’’ dealer.
Deze dacht dat het allemaal niet zon vaart zou lopen, en zei eerst te willen beginnen met een bak spoeling, wat uiteraard zijn goedrecht is.

De dagen die daarop volgden waren er van vele irritaties en helaas door mijn agenda ook nog eens één met veel kilometers.
Na eindelijk de Benz bij de werkplaats te kunnen achterlaten, werd ik na 2 uur alweer opgebeld met de mededeling: het doet het weer redelijk

Ik viel bijna van mijn stoel: redelijk, redelijk ?
De bak moet het perfect doen en niet redelijk.
De chef werkplaats vond dat het allemaal acceptabel was, en als ik het er niet mee eens was, ik het maar met de directeur moest overleggen.

Nou dat heb ik gedaan en geweten !

Na aankomst werd ik gelijk ontvangen door de directeur welke graag ook een test rit wou maken. De beste man kroop achter het stuur van de Benz en reed als een bezetene, rustig rijden was er niet bij. De man kende schijnbaar 1 stand van het gaspedaal en dat was ‘’volle polle’’ Nadat ik had aangegeven dat de eikel eens rustiger moest rijden, en dan ook de symptomen kon waarnemen bond hij iets in, en zag daar: de problemen waren waar te nemen.

Maar wacht, het word nog gekker !
Kan dat dan ? Jazeker, zie hier:

Na het constateren van de problemen, kwam de man tot de conclusie dat het aan mij lag !
Met mijn oude wijven rijgedrag lokte ik zelf uit dat de bak ging resoneren en schommelen.
Hij reed al 25 jaar automaat en wist echt wel wat goed en niet goed was, daarnaast mocht ik voor dat beetje geld (ik vind een bedrag van 5 cijfers niet een beetje, of ben ik nu gek ?) niet de hele wereld kon verwachten.

Hierna werd de sfeer steeds grimmiger.

Nadat ik mijn verbazing te boven was, heb ik de aangegeven dat dit niet acceptabel was.
Hierop vroeg hij aan mij hoe we dit gingen oplossen, nou simpel antwoorde ik: de bak reviseren. Dit viel echter niet in goede aarde en stond ook niet ter discussie. De bak voldeed toch immers aan zijn eisen.
Hij wou er zelfs wel 3 jaar garantie op geven. Toen maar nogmaals aangegeven dat ik helemaal niet op die 3 jaar garantie zat te wachten, maar een goede en vooral zacht schakelende automaatbak wou hebben.
Nadat hij mij vervolgens recht in mijn gezicht aan het uitlachen was heb ik de man 2 keuzes gegeven: ik ros hem door je pui naar binnen heen :( , en dan zien we wel, of je doet me het aankoop bedrag terug.

De man leek de laatste optie het beste, waarna ik de Benz heb achter gelaten en het hele auto zoeken opnieuw begon :h

Na even een ‘’baal dag’’ te hebben ingelast |:( , weer nieuwe energie verzameld om een nieuwe zoektocht te starten. De eerder genoemde 525d was inmiddels niet meer te vinden op het internet, dus deze keuze had ik ook niet meer.

In de korte periode dat ik de E270 heb gereden, ben ik ook tot de conclusie gekomen dat een 5 cilinder het eigenlijk net niet is voor mij. Het rijd prima, maar op de een of andere manier kon ik er niet aan wennen. Het leek wat rumoeriger en voor mijn gevoel was de balans eigenlijk weg. Zodoende heb ik besloten dat, als het moet, ik liever een 4 als 5 cilinder wil rijden.

Na 2 daagjes zoeken viel mijn oog op, jawel, een Audi A6 3.0 TDI Quattro.
Het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan, en ik heb contact opgenomen met de verkoper welke aan de andere kant van het land woont. Helaas stond er geen telefoonnummer bij wat er in combinatie met het werk van de eigenaar er voor zorgde dat de communicatie wat moeizaam opgang kwam.

Eenmaal contact gelegd (en na wat info te hebben vergaard via diverse wegen) bleek het om een directeur van een bank te gaan.
Hij is de 2e eigenaar van de auto, en heeft hem van de eerste eigenaar, een accountant overgenomen. Het beestje heeft 145.000 km levens ervaring, is voorzien van de nodige opties en is haar hele leven Audi dealer onderhouden d:)b . Daarbij zijn de beide eigenaren van het type ‘’ik wil geen vieze handen’’ en werd de auto bij elke poep en een scheet bij de dealer neergezet om het euvel te verhelpen. Een basis die mijn wel aanstond. :9

Na wat denk werk en overleg de keuze gemaakt om vrijdags naar het westen des lands te cruisen met de Omega van paps.

Eenmaal daar aangekomen bleek de auto er zeer keurig uit te zien, en dat er via de telefoon en mail niets teveel was gezegd. Het zal wel heel idealistisch klinken, maar toen ik in de A6 stapte, voelde het alsof ik een maatpak aantrok. De Benz was op dat moment slechts nog een vage herinnering.



Tijdens de het maken van de proefrit had ik al besloten dat ik hem zou meenemen.
Uiteraard heb ik nog wel even mijn enthousiasme getemperd, en nog een beetje onderhandeld over de prijs en de 17 inch set lichtmetaal met winterbanden. Na op een nog acceptabelere prijs uit te zijn gekomen, snel de deal rondgemaakt en de wagen meegenomen naar huis.

De ruim 2 uur durende terugreis heb ik met een grote smakelijke grijs rond getuft.

De dagen daarop volgend heb ik eerst de A6 voorzien van een nieuwe APK (zonder problemen) en nieuwe remblokken, daar de oude minder werden.

Het schoonmaken (lees detailen) van het in en exterieur laat helaas nog even op zich wachten, daar ik hier toch een dag of 4 a 5 voor wil plannen. Verder als een wasbeurtje en een stofzuiger is het dan ook nog niet gekomen.

Echte plannen heb ik er (net als de Omega 2.5 DTI) niet meer mee.
Van het echte verbouw werk ben ik afgestapt, en ondanks dat ik mijn eerste Omega behoorlijk heb aangepast, vind ik toch ''less is more''

Enige wat ik reeds heb besteld is een nieuwe originele mattenset (welke tot de detail nog in de verpakking blijven) en een set Audi Q7 led kenteken lampjes.
Dit ter vervanging van de halogeen lampjes. De Q7 lampjes passen namelijk 1 op 1 en kunnen ook overweg met het canbus systeem.


Voor de liefhebbers even een kort overzichtje met opties:

Audi A6 3.0 TDI Quattro Pro Line
Bouwjaar: 2005
Km-stand: 145.XXX
Aantal vorige eigenaren: 2

Aantal ‘’bijzondere’’ opties
Half leder half alcantara interieur
Orthopedische sport stoelen
Tiptronic (ook wel F1 flippers genoemd)
Sport onderstel (fabriek af -3cm)
Lederen sportstuur (fabriek af)
Actieve koplampen (draaien mee in o.a. de bochten)

18 inch 12 spaaks zomervelgen met Michelin 245/40/18 banden (origineel Audi, dus origineel gesmede velgen en geen imitatie)
17 inch 7 spaak wintervelgen met Continental 225/50/17 banden (origineel Audi)

Daarnaast natuurlijk ook nog een tal van ‘’standaard’’ fabrieks opties:

Stoelverwarming
Regensensor
Xenon verlichting
Elektrische stoelverstelling
6 CD wisselaar
TV/DVD speler
Afneembare trekhaak
Navigatie
Walnoot houten interieur accenten
Parkeersensoren

Een vakantie kiekje:


En ook met een aanhangertje staat de Audi zijn mannetje:



Indien jullie het leuk vinden zal ik over een paar weken een foto reportage maken en uploaden.



Bedankt voor het lezen d:)b


Groetjes

Lars
 
A

Anonymous

Gast
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Mooi verslag van gemaakt Lars. Het zal zo geweest moeten zijn dat je als nog bij de Audi uit kwam.
Vind de Audi, zeker in deze kleurstelling, er onwijs gaaf uitzien. _/-\o_

Heel veel plezierige en veilige kilometers toegewenst.
 
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Jammer van de benz. :|
De W211staat in ieder geval als volgende op mijn verlanglijstje. Wel de gefacelifte versie dan.
Ik heb al menig verschillende benz automaten gereden en die horen gewoon zijdezacht te schakelen. Laat je niets wijsmaken,al de rest is flauwekul.

In ieder geval succes gewenst met de Audi.
 

Joep

Verbannen
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Leest lekker weg dit toch wel boeiende verhaal. Jammer dat er zulke verkopers rondlopen maar toch goed dat je het zonder al te veel gezeik hebt op kunnen lossen.

Dikke Audi trouwens, nette bak! :*)
 
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Mooie auto Lars!! Toch Audi ;) Ik heb in mijn kenteken verlichting gewoon led lampjes zitten.... vraag me niet welk merk.... Geen problemen met de computer en het ziet er toch een stuk moderner uit. Ook mijn mistlampen, bochtenlicht en stadslicht is vervangen door helder wit licht.....

Veel plezier ermee!!!!!
 

richard66

500.000+
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Lars het had zo moeten zijn geen benz maar wel een mooie Audi . :Y

Gr, Richard :b
 

yoyo

The UK brothers
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Mooi verslag Lars,
Eigenlijk maar goed ook dat de MB een waardeloze bak had, anders had je dit gemist!
Hele mooie auto Lars, wees er trots en zuinig op, geniet ervan. d:)b
 
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Tja,ik had het geen moeilijke keuze gevonden hoor...mercedes 5 cilinder of audi 6 cilinder!Natuurlijk voor die audi gaan,geen twijfel mogelijk.Bij de benz was het waarschijnlijk het koelvloeistof/automaatbakolie probleem geweest.Hierbij gaat de koeler van de bak die in de radiateur zit lekken waarbij zich de olie van de bak en koelvloeistof zich mengen...en dit vind een versnellingsbak niet fijn.Tevens hebben de benz 5 cilinder motoren ook inlaat problemen geloof ik.De audi daarentegen, is een geweldige auto.Ik heb zelf al heeeel wat auto's gereden maar de fijnste was toch wel de audi A8 4.2 quattro(2005-single frame).Goed afgewerkt,geweldig op de snelweg,geen piepje of kraakje,perfecte stoelen en veel luxe.Deze audi met 225 pk/450Nm is ook lekker te chippen en dan zit je zo rond de 260 pk.Ook de 6 traps automaat is geweldig in tegenstelling tot de multitronic bak(in de 2.7) die zowieso dit geweld niet lang aankan.Om het verhaal toch maar korter te maken(haha)..zeer goede keuze!!

Greetz Erik.
 

Colinh

Donateur 2023
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Zonde van die Benz, ik dat echt een onwijs mooi model E.

Maar natuurlijk gefeliciteerd met de A6. Ik ben geen Audi man, maar het is wel een onwijs dikke wagen natuurlijk.


Foto's van het detaillen post je nog wel met de tijd hoop ik ;)




Gr Colin
 
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Hele mooie wagen hoor die Audi. Nooit in gereden dus kan er niks zinnigs over zeggen.

De Mercedes daarentegen heb ik wel in gereden, in het model voor "jouw" model. Heerlijke wagen, was een E320 dus dat ging als de brandweer. Voordat ik de Omega kocht heb ik hier ook nog naar gezocht maar een 320 is bijna niet te vinden. Allemaal diesels of 200's.
Verder heb ik nog in zo'n zelfde type als jij had, uit 2007, meegereden een E350, ook een zeer fijne wagen. Jammer van die arrogante dealers alleen :?.

Heel veel plezierige kilometers met de Audi, maar dat komt wel goed denk ik :-).

Gr. Paul
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Een heel verhaal Lars,

Altijd kl@te als je terug moet voor garantie :(

Wel een opsteker dat je tegen de audi opliep ( figuurlijk ) dat was toch je eerste keus d:)b

Vel geluk en veilige kilometers gewenst

Grt. Hans
 
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Dank voor de leuke reacties :*)

Uiteraard is er nog steeds een Omega, dus ik zal zeker nog op het forum actief blijven.

Met de Audi ben ik verder zeer tevreden, of het zo had moeten zijn of niet: de Mercedes periode was niet leuk maar ik ben stiekem blij dat het is gebeurd.
Anders had ik inderdaad deze A6 niet gehad.


Groetjes

Lars
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Ik was even bang dat het een Golf BlauweBeweging was geworden, maar ik zie dat het weer wat moois is geworden. d:)b

Wat een verhaal met die Benz dealer. Die is een paar mooie reviews op het web wel waard. Ik hoop dat hij er zelf een maandje mee gaat rijden scheuren en dat hij zich de tandwielen tegemoet ziet komen op het moment dat die bak vast slaat.

Goed om te zien dat de A6 een beter succes is. Dat lijkt me inderdaad een prettiger reisgenoot dan de 5 cilinder uit de E. Al doet het me wel afvragen hoe dat vergelijk was geweest met een E320 CDI met goede bak. Zoiets zou mij de meer logische opvolger van de Omega lijken, maar ik heb dan ook helemaal niets met Audi als merk. Een leuk uitgevoerde A6 zoals deze vind ik dan wel weer wat hebben.

Veel plezier en fijne kilometers gewenst!
 
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Het erge is dat deze dealer de auto gewoon weer tekoop heeft gezet, en de E270 2 weken later gewoon weer is verkocht.
Wellicht hopende op iemand die minder nauwkeurig is ?

Als je ze wilt vergelijken was een E320 CDI inderdaad een meer vergelijkbaar model als de E270 CDI.
Deze had ook mijn voorkeur, echter zijn er niet zo heel veel diesels met weinig kilometers, daarbij zijn de meeste diesels de 220 CDI.

Een E 320 was dus helemaal niet vindbaar op dat moment.

De kans is groot dat ik, wanneer de bak het wel goed had gedaan, ik heel lang met deze Benz had doorgereden.
Want het was zeker wel een auto die naar mijn zin was. Wanneer ik echter moet kiezen tussen een Mercedes en een Audi, geniet de Audi de voorkeur (alhoewel dergelijke dingen toch altijd een smaak kwestie zal blijven)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Het valt voor de opvolgende eigenaar te hopen dat de verkoper nog steeds vol vertrouwen 3 jaar garantie op die bak meegeeft.

Een 320 CDI met een lage km stand is inderdaad niet zo makkelijk te vinden, ik zat er ook al eens naar te kijken maar dan wordt het toch weer importeren. Ik kan me indenken dat je daar nu niet op zat te wachten. Al ben jij zo over de grens. :)
 
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Dag Allemaal,

Vorige week eindelijk eens de tijd gevonden om aan de slag te gaan met de Audi.
De wagen is altijd goed onderhouden, alleen konden het interieur en exterieur wel enige aandacht gebruiken.

De vorige eigenaar heeft het altijd beperkt tot de wasstraat en vermoedelijk nog niet eens 1x in de maand stofzuigen. Derhalve zat er dus redelijk wat werk aan de auto om deze helemaal naar mijn wensen en eisen te krijgen.

Ik ga hier niet super diep in op een stappenplan, maar mochten er mensen zijn die meer willen weten: vraag maar raak.

Na het gebruikelijke wassen, kleien etc etc de schade maar eens opgenomen.

Het lakwerk verkeerd in goede staat en had op 1 plek wat extra aandacht nodig daar er een ‘’veeg’’ op de rechterzijde van de achterbumper zat.

Ook het interieur is in hele goede staat, alleen voor mijn doen zeer smerig.
De poriën van het leder zaten vol vuil
Deur grepen waren vettig
Kunststof delen smerig etc etc

Daarop besloten diverse delen te demonteren zoals
Achterlichten
Interieur verlichting
Hoofdsteunen
Diverse plastic delen onder de motorkap
Etc

Met het detailen van het interieur ben ik +- 14 uur bezig geweest.
Met het detailen ven het exterieur ben ik +- 24 uur bezig geweest (man wat een harde lak !)

Hierbij even een overzichtje:

Demonteren van de achterlichten:
Demonterenachterlichten_zps129d8f44.jpg


Ook de sjorshaakjes in de bagageruimte moesten er aan geloven, en gingen eruit voor de schoonmaak
Bagagehaakvoor_zps9c820a09.jpg


Bagagehaakna1_zps598926d8.jpg


Bagagehaakna_zpse9254f5e.jpg


De eerder genoemde vettige deurgreepjes
Deurgreepvoor_zps6ac7b0aa.jpg


Deurgreepna_zpse421e6a0.jpg


Deurgreepna1_zpsbd3715e5.jpg


De binnenverlichting welke in het plafond gemonteerd zit (je kon de waas iets zien in het donker bij brandende verlichting)
Lichtroostervoor_zps922084f9.jpg


Lichtroosterna_zps9166ed7a.jpg


Ook het chromen rooster om de binnen verlichting moest er aan geloven
Roosterombinnenverlichting_zps3f89215f.jpg


Roosterombinnenverlichtna_zpscc7d72a4.jpg


Het lederen interieur (half alcantara) waar de poriën vol met vuil zaten
Bekledingvoor_zpsf2a66dcf.jpg


Bekledingna_zpsdfbf022b.jpg


Chroomomlijsting aan de buitenzijde van de wagen
Deurlijstvoor_zpsf2ebfb72.jpg


Deurlijstna_zps0f924999.jpg


En ook het chroom van de einddemper moest er aan geloven

EinddemperVoor_zps4a30e214.jpg


Einddemperna_zps9c986716.jpg


Demonteren van kunststof delen onder de motorkap
Demonterenkunstafkapjes_zps772b8b97.jpg


En wanneer we dan toch de bovenstaande delen hebben gedemonteerd, dan maken we uiteraard ook de moeilijke plekjes schoon zoals de binnenkant van de koplampen
Binnenkantkoplamp_zps192d4958.jpg


Ook ‘’even’’ met wetsanden bezig geweest:
Voor:

Schadevoor_zps9372fa34.jpg


Tijdens:
Schadetijdenswetsanden_zps536a907f.jpg


Nog 1 hit te gaan, alleen moet ik nog een eind foto maken 8)7
Schadena_zps0e564c25.jpg


Om het geheel af te maken nieuwe kenteken platen gemonteerd.
Daarbij de schroeven die de kunststof omlijsting (van de kentekenplaat)aan de voorzijde op de plek houden vervangen voor RVS exemplaren. Het gaat immers ook om de details.

RVSschroeven_zps24b59511.jpg



En nu wat kiekjes van een paar dagen buffelen:


Focus op de reflectie

Focusopreflectie_zpsc5c5ab28.jpg


Focus op de lak
Focusoplak_zpsd8de5aca.jpg


DSC09938_zps156f574a.jpg


DSC09930_zpsa1af0932.jpg


DSC09933_zps8e5fbcf9.jpg


DSC09926_zps4443968c.jpg


DSC09924_zps4a30e05b.jpg


DSC09920_zps74afc9a7.jpg


DSC09915_zpsa8a73196.jpg


DSC09913_zps1fdc0c23.jpg


DSC09905_zpse5f29331.jpg


DSC09922_zps7c048afc.jpg


DSC09928_zps1a2ec1e8.jpg


DSC09890_zps4b364bd0.jpg


DSC09896_zpsa564f50f.jpg


DSC09895_zps5bb805cd.jpg


DSC09917_zps686288de.jpg


DSC09897_zps512566f1.jpg


DSC09944_zps55bcb1dd.jpg


DSC09903_zps43a0fc79.jpg


En de gebruikte producten, alhoewel niet eens alles er opstaat besef ik mij nu.
De spraywax die bijvoorbeeld op 1 van de fotos voorkomt, staat er niet eens op |:(

DSC09952_zps8e759c11.jpg





Groetjes

Lars
 
A

Anonymous

Gast
Re: De opvolger van mijn Omega 2.5 DTI

Dankbaar karweitje en je kunt goed zien waar je blijft _/-\o_
Alleen onbegrijpelijk dan mensen het zover laten komen. Geeft na zo'n "beurtje" :+ wel weer een fris opgeruimd gevoel. Als ik de foto's bekijk dan ziet het er weer als nieuw allemaal uit. Geweldig Lars, mijn complimenten. _/-\o_

O ja, bijna vergeten. Je mag je fotocamera wel eens schoonmaken :*) mooi die weerspiegeling 8)
 
Bovenaan