Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Radio Philips bose systeem uit wisselen met ?

B-Buster

Medewerker
Administrator
Bij de oplossing die ik ken komt de wisselaar dan te vervallen omdat die interne aansluiting wordt gebruikt voor de AUX input.

Als het op een andere manier kan ben ik ook erg nieuwsgierig.
 

yoyo

The UK brothers
rvweel zei:
ik heb iemand gevonden die voor mij een usb/Mp3 aansluiting kan maken, en dat voor een acceptabel prijsje en geen FM modulator . dus dat gaan we maar ff doen. en voor de rest blijft het dan origineel.

Helemaal top!

Daar moet je ons dan maar eens goed van op de hoogte houden, erg interessant! :Y
 
Ik heb het i.v.m werk even op moeten schuiven naar 8 okt. hij heeft 2 opties begreep ik ,

( goedkoopste optie ) Optie 1 Word ie aangesloten op de wisselaar , en daarop werkt de wisselaar dan niet , de Radio herkent dan de Mp3 Speler als zijnde de Wisselaar. ( het schijn wel weer vrij easy terug te bouwen te zijn. )
deze optie zou ongeveer € 80,00 moeten kosten

Optie 2 , de wisselaar blijft intact. , maar dan word het een redelijk uitgebreide operatie, wat vrij veel man uren zou moeten kosten( is tie nog a/h uitrekenen)

Mvg
Richard
 
Het is gelukt, het is toch wat eenvoudiger gebleken.

De wisselaar is ook nog intact.

Ik heb nu een 3,5 jack plug Man/Vrouw , in elkaar werkt de wisselaar, en uit elkaar kan ik er een MP3 speler op aansluiten. er zijn vast nog betere opties, maar voor het geld, en het in zo goed mogelijk in stand houden van het originele bose systeem. vond ik dit de de best oplossing .

1 tot 1,5 uur werk + een beetje materiaal.

nog onder de 100 totaal.
 
Nee dat gaat niet. Om de stick te spelen heb je een speler nodig die bijv mp3 kan decoderen.
De aux in wordt aangesloten opmeen mo3 speler of telefoon via de koptelefoon.
Er wordt dus enkel geluid over de aansluiting verzonden.
 
4 Pre-outs (2-4Volt) moet je hebben en als het even kan de optie om het stuursignaal voor de versterker in te stellen, door dit te vertragen met 0,5ms voorkom je dat je een plop uit je speakers hoort met in en uit schakelen.

Je maakt vervolgens een verloop kabel welke op de luidspreker stekker van de aanwezige ISO past, en verloopt naar 4x cinch.

Dan gaat het wel werken !



Groet,
Sjors
 
Dat is mooi, zeker voor mij als muziek liefhebber :). Hoe zit het met het geluid ten opzichte van bijvoorbeeld het geluid van de cd speler? Want om elke keer alle bas en hoge tonen opnieuw af te stellen lijkt me ook onhandig.

Gr. Paul
 
IJsblok zei:
Hoe zit het met het geluid ten opzichte van bijvoorbeeld het geluid van de cd speler?


Zéker niet minder als de standaard bijgeleverde hu Paul !





IJsblok zei:
Want om elke keer alle bas en hoge tonen opnieuw af te stellen lijkt me ook onhandig.

Gr. Paul



Dat hoeft niet, dit stel je gewoon zoals je gewend bent en keer goed in. (mits je je constante plus en geschakelde plus goéd aansluit van je aftermarket radio !) anders is deze iedere keer zijn instellingen kwijt 7(8)7




Er zijn ook radio's op de markt waarvan je de gewone 4 versterkte (high level) luidspreker uitgangen in de ISO stekker in het menu van de radio kunt omzetten naar pre out, dus een low level signaal. Heb eens met Niels jaren terug geprobeerd met een behoorlijke JVC radio i.c.m. een Bose Soundsysteem, dit werkte erg goed !






Groet,
Sjors
 
Het enige nadeel van een aftermarket radio is dat je de bediening van de boordcomputer dan kwijt bent met een CID. Dus zou je een mid met hendel aan het stuur moeten plaatsten.

Gr. Paul
 
niet als je die aftermarket in het handschoenkastje steekt en de originele laat zitten om je boordcomputer en/of gps nog te kunnen gebruiken ;)
 
voornaamste het werkt! met de originele radio van het bose systeem, en het geeft nog een prima geluid.

Mvg
\Richard
 
Bovenaan