Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Re: Mijn Omega b2 update 10-6-2012

317072_10150483273199453_779004452_8641918_254748011_n.jpg



Me omegaatje maar eens gepoetst en de winterwielen eronder gegooit..
wielen zijn brock b1 8.5x17 en banden zijn nokian 235/45/17
 

Colinh

Donateur 2023
Re: Omega in wintermodus

Als dat je wintervelgen zijn, ben ik wel benieuwd wat je er 's zomers onder heb zitten !

Dik man !



Gr Colin
 
Re: Omega in wintermodus

Dat zijn waarschijnlijk die velgen uit Pijnacker, de verkoper ging akkoord met mijn bod maar ik begreep hier op het portal dat het niet ging passen zonder de wielkasten uit te rollen,heb toen netjes afgezegd,ik zie nu dat ze toch passen,begreep wel dat ze schuin waren afgesleten.

gr Hugo
 
Re: Omega in wintermodus

Hey,
allen bedankt voor de reacties,
zijn idd de wielen die in pijnacker lagen..ze passen perfect zonder verlaging dus k heb geen enkel probleem.
idd de 2banden zijn schuin afgesleten aan de binnenkant..dus ik heb de banden op de velg omgedraaid en als achterbanden in gebruik nu,de ander 2banden zijn echt nog supernetjes en dik 6mm.
haha mijn zomerwielen..hmm..daar moet ik nog eens achteraan zodra mijn orignele setje verkocht is..en anders leg ik er van de zomer een paar
andere banden op als deze versleten zijn haha.
merci voor de avatar :D
gr.
 

yoyo

The UK brothers
Re: Omega in wintermodus

@Rudy:
Staat goed! d:)b

hugo46 zei:
Dat zijn waarschijnlijk die velgen uit Pijnacker, de verkoper ging akkoord met mijn bod maar ik begreep hier op het portal dat het niet ging passen zonder de wielkasten uit te rollen,heb toen netjes afgezegd,ik zie nu dat ze toch passen,begreep wel dat ze schuin waren afgesleten.

gr Hugo

Zo Hugo, das ook fijn dan, jij had toch te horen gekregen dat ze niet pasten bij jou?
Lekker door je neus geboord dan :X , zonde maar een mazzeltje voor Rudy.
 
Re: Omega in wintermodus

Ja Aart

Was info van onze mannen hier op het forum,dus ik dacht niet doen,aan de andere kant, ik ben aan het kijken voor wat anders met een hoge instap, mijn rug vindt de in / uit stap steeds minder prettig van de Omega, maar weet nog niet precies wat, ben aan het kijken naar o.a. Mercedes B klasse, Chevrolet Captiva dat soort auto,s, ik liep de laatste 3 maanden op morfine en kreeg mijn been bijna niet uit de auto ha ha, ik krijg een oproep van het maartenskliniek dus ff afwachten.

gr Hugo
 
Re: Omega in wintermodus

Ow was helemaal niet op de hoogte dat hugo ook geintreseerd was..heb de vraag hier op het forum dan ook niet gezien.
ik had ze op marktplaats gezien en ben erom gereden..dacht einglijk zowiezo dat het wel zou passen..
gr.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Omega in wintermodus

Ik had niet gedacht dat dat ging passen, maar zie dat de banden die erop zitten redelijk naar binnen getrokken zijn. Wellicht red je het daardoor wel. Op 8.5J breed zit meestal toch wel wat meer dan 235, die info ontbrak in het topic destijds. ;)
 
Re: Omega in wintermodus

+ het feit dat er voor het gemak vanuit wordt gegaan dat dit dezelfde set is.
Daar komt nog eens bij dat we hier graag advies willen geven. Wil niet automatisch zeggen dat we alle wijsheid in pacht hebben :)
 
Re: Omega in wintermodus

Nou Ruud, niet voor het gemak hoor, maar ik schreef er keurig " waarschijnlijk bij !
 
Re: Omega in wintermodus

Klopt. Maar sommigen borduren daar weer op door... en zo kan een bericht een eigen leven gaan leiden.
Dus voordat er scheve gezichten komen, wil ik hier even een punt achter zetten.
No hard feelings :)
 
Re: Omega in wintermodus (en nu al zomerwielen....)

Jaja de 'winter' is nog maar net begonnen en heb al een setje 'zomer'wielen weten te bemachtigen..
gister een middagje vrij genomen en begonnen met passen...voorzijde 8.5x18 et35 en achter 10x18 et 35..
het paste perfect..dus dan maar verder gegaan met het polijsten van de wielen..(nog geen foto van)
ben er tot nu toe wel tevreden mee..aleen moetten 2nieuwe achterbanden op dus even kijken wat het word..ik denk zelf aan 265/40-18....
Foto-BNTGLJPW.jpg

Foto-RQ4JMTOD.jpg

Foto-OWL3BGBY.jpg

Foto-HTY8Q3WK.jpg

Foto-COXHD7GK.jpg

Foto-CMQR3GPY.jpg


Ben er nog nie helemaal uit of ze uiteindelijk onder de omega komen....haha maar nog tijd zat en profiel genoeg op mn wintersetje hahaha
 
Re: Omega in wintermodus(alvast zomerwielen gescoord.30-12-2011)

Persoonlijk vind ik ze er te klein uitzien voor de Omega.

Of de Omega verlagen :P

Verder opzich wel leuke velgen.
 
Re: Omega in wintermodus(alvast zomerwielen gescoord.30-12-2011)

Haha die reactie heb ik al heeeeeeeeeeeel veel gehad van verlagen...maar pff kweet nog niet..achter komen er zowiezo nog grotere banden..heel misschien 4cm dmv veren ofzo..maargoed dat moet ik me eige nog even van overtuigen..
 
Re: Omega in wintermodus(alvast zomerwielen gescoord.30-12-2011)

ieder zijn eigen mening maar ik vind de velgen niet passen onder de omega, is meer iets voor een oud astra of calibra
 
Re: Omega in wintermodus(alvast zomerwielen gescoord.30-12-2011)

echt dikke velgen
met die cuprand ik denk als die mooi zijn gepolijst dat vet gaan zijn
eigenlijk meer iets voor onder mijn omi is al verlaagt ha ha
ik krijg met de verlaging zelfs 19 ers eronder en hang er dan nog eens een trailer met auto op achter en heb nog plaats

gr jona
 
Re: Omega in wintermodus(alvast zomerwielen gescoord.30-12-2011)

De winterset vind ik het mooist. Wat betreft het verlagen van de auto, is het ook mogelijk om de auto te verhogen? Ivm een klacht aan mijn linker heup gaat instappen niet zo makkelijk. Misschien een stomme vraag maar van de volvo of volkswagen zie ik ook wel eens een verhoogd model.. Groet, hardy.
 
Bovenaan