Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

remmen

Helaas is voor mij de rem update iets te veel van het goede, daarom ben ik op zoel naar een iets meer betaalbaar alternatief.


Ik ben al op het spoor gekomen van enkele merken

zimmerman remschijven
ebc remblokken en schijven
ferodo remblokken.

Wie kan mij vertellen wat een goede set en betaalbaar is.

gr Jack
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
EBC remblokken hebben wij ook i.c.m. de remupgrade.

De Red Stuff blokken moeten eerst wat opgewarmd worden voor ze maximaal performen, de Green Stuff zijn wat sneller volledig bij de les. Met de EBC schijven heb ik geen ervaring.

Die van Zimmermann schijnen ook erg goed te zijn. Ferodo heb ik wisselende verhalen over gehoord, daardoor zou het niet mijn eerste keus zijn.
 
Wil je rondom doen, Jack ?
Of alleen de voorkant ?
Voor de voorkant kun je ook kiezen voor de Brembo schijven (heb ik er op liggen en bevallen goed) i.c.m. de EBC red-stuffs.
Achter heb ik EBC red-stuff's met een merk wat voor Brembo door moest gaan, maar het niet is (Brembo maakt domweg geen schijven voor Omega's achterkant... wist ik destijds ook niet :N ). Wél heb ik ze vervangen door geventileerde exemplaren van een 3.2 (wellicht voor jou ook een idee ?). Hiervoor moet je, uiteraard, ook de remklauwen vervangen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
jack-omegax3.0xe zei:
Helaas is voor mij de rem update iets te veel van het goede, daarom ben ik op zoel naar een iets meer betaalbaar alternatief.

Ik ben al op het spoor gekomen van enkele merken

zimmerman remschijven
ebc remblokken en schijven
ferodo remblokken.

Wie kan mij vertellen wat een goede set en betaalbaar is.

gr Jack

Als je betaalbaar wil blijven dan moet je voor originele onderdelen gaan, die zijn het goedkoopst.
Alle andere alternatieven zijn duurder.

Wat je kan doen voor betere remschijven is Brembo nemen voor voor en achter en EBC green Stuff deze is beter dan de standaard blokken.
Je bent dan wel iets duurder uit maar het veel beter.
Ferode is schrikbarend duurder dan de rest.
Zimmerman heb ik wisselende verhalen overgelezen, soms tot zeer slecht.

MetalRush zei:
Achter heb ik EBC red-stuff's met een merk wat voor Brembo door moest gaan, maar het niet is (Brembo maakt domweg geen schijven voor Omega's achterkant... wist ik destijds ook niet :N )

Brembo maak ze wel voor de achterkant maar dan allen de solids en niet de geventileerde die wij nodig hebben.
 
Greenstuff van ebc hebbeb niet mijn voorkeur omdat deze maar tot 200 pk gaan en geloof 1500kg. Daarbij heb ik over ebc slechte verhalen gehoord icm andere schijven dan die van ebc. Zimmerman kan ik weinig reviews over vinden. En ferodo lees ik veel goede reviews.

Origineel vind ik geen optie meer omdat ik vaak naar luxemburg rij waarbij ik een volle aanhanger bergop en af moet meenemen.

Brembo is naar mijn menig een goed alternatief.

Nog meer voor en tegens zijn welkom.

Gr jack
 
jack-omegax3.0xe zei:
Greenstuff van ebc hebbeb niet mijn voorkeur omdat deze maar tot 200 pk gaan en geloof 1500kg. Daarbij heb ik over ebc slechte verhalen gehoord icm andere schijven dan die van ebc. Zimmerman kan ik weinig reviews over vinden. En ferodo lees ik veel goede reviews.

Origineel vind ik geen optie meer omdat ik vaak naar luxemburg rij waarbij ik een volle aanhanger bergop en af moet meenemen.

Brembo is naar mijn menig een goed alternatief.

Nog meer voor en tegens zijn welkom.

Gr jack
Hey Jack vaak in Luxemburg?Ga je daar goedkoop tanken _O- Pas geleden was het 1,34 p/l en hier ruim 1,70.
Gr Henk.
 

Vega

Medewerker
Administrator
jack-omegax3.0xe zei:
Greenstuff van ebc hebbeb niet mijn voorkeur omdat deze maar tot 200 pk gaan en geloof 1500kg.

Ik denk dat Green Stuff beter is dan de standaard blokken, ze hebben ook nog Black Stuff ervoor ter vervanging van de standaard blokken.
En uiteraard zijn er betere schijven en blokken maar die worden niet betaalbaar meer en als je pech heb kan je die elk jaar vervangen.
 
Heb daar een caravan staan. Vandaar dat ik daar vaak zit.

Als ik voor ebc ga worden het minimmaal redstuff blokken. Geld kosten doet het altijd.

Gr jack
 
Hou er rekening mee dat wanneer je je blokken "upgrade", met elke stap je schijven sneller slijten. De blokken hebben meer "bite" dan de standaard en zullen meer slijtage geven. Red stuff nog erger als Green stuff. Daarom worden de schijven vaker ook gewisseld. Ook deze zijn harder en kunnen meer van de blokken hebben.

Walter heeft schijven en blokken van EBC er op zitten. Dat beviel hem erg goed zei hij op de laatste meeting. Het enige wat hij opmerkte was dat je bij het remmen wat meer geluid had. Dit geluid vond hij wel mooi dus voor hem was het geen probleem.
 
Ik heb bij de remupgrade aan de voorzijde gebruik gemaakt van de turbo groove remschijven van EBC. Deze voeren de warmte beter af dan de originele (of zelfs de Brembo's). Ik heb er ongeveer 15000 km mee gereden en zowel de blokken als de schijven zijn nauwelijks gesleten. Die combo bevalt mij erg goed. Door de uitsparingen in de schijven hoor je ze wel wat als je - hard - remt maar ik vind dat wel wat hebben. Het stoort mij absoluut niet.

De combo Zimmerman in combinatie met EBC (Redstuff) is volgens berichten op enkele duitse fora een niet al te beste combinatie. De schijven zouden dan erg snel slijten en daarbij ook nog snel krom trekken. Ik zou dat voor mijzelf niet doen.

Ik hoop dat ik je hiermee verder heb geholpen. Succes met de remmerij.

Groet,

Walter
 
Sterker nog: ik raad een ieder aan die één van genoemde onderdelen gaat opwaarderen om de hele boel maar in één keer te doen.
Dus als je andere blokken óf andere schijven wilt gaan monteren, monteer dan de ander ook... doe je dat niet, zul je beide na een aantal maanden (weken, afhankelijk van het aantal gereden km's) alsnog moeten vervangen. Kan erg zonde zijn. Ik heb red-stuffs, die nog geen 50% waren afgesleten zo aan de kant moeten smijten omdat ik de schijven niet had vervangen.
Die dingen 'lopen op elkaar in'. Ga je één van de twee vervangen, 'verliest' het nieuwe onderdeel het...
 
effe maitje opgesnord van <a class="postlink" href="http://www.remschijf.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">www.remschijf.nl</a>

OPEL OMEGA B2 2.5TD 2000

SPORTREMSCHIJVEN GEPERFOREERD
FORMEL CERAMISCHE SPORTREMBLOKKEN VOORZIJDE
OE REMBLOKKEN ACHTERZIJDE

Voorschijf 65740 RL netto per stuk E 61.00
Formel sportremblokset voorzijde FOR4937CER
nettoprijs per set E 90.--

Achterschijf 657604 RL netto per stuk E 56.-
Remblokset OE 6.2938 netto per set E 25.00

Prijzen ex btw.


Moet ze alleen nog een keer bestellen.......
 
Goede kwaliteit, naar m'n eigen ervaring.

Heb ze zelf onder een Corolla en een Mazda 323 gehad. En m'n neef onder een V70. En een maat van hem onder een Passat.

Zijn goedkoop omdat ze zelf die schijven maken.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat zijn geen auto's die 1700 kg wegen. :P

Maargoed, ben benieuwd naar je ervaringen op de lange termijn.
 
Ik ga dit verhaal eens verder volgen, zo leer je weer eens wat.
Ik heb alles er origineel onder zitten, is niet versleten maar piept wel en dat wordt langzaam steeds luider. iemand idee hoe dat komt???
 
Bovenaan