Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

remmen

OK,maar wat is verglaasd? Hard geworden oid? Er zit voldoende nog op, hoe komt dit dan en is er iets aan te doen (behalve vervagen) of is het mijn soms wat snelle rijstijl....... ;)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan heeft de toplaag wat minder 'bite'. Kan ontstaan bij weinig gebruik (en is dan met flink remmen soms op te lossen) of bij veelvuldig hard remmen. Door de hitte ontstaat dan die verglazing. Bij jou kan dat laatste gebeurt zijn.

Of daar echt wat aan te doen is.. misschien wat afschuren. Ik zou er zelf liever nieuwe in zetten.
 
Ben eruit. Er komen ebc remmen op met redstuff blokken.

Heb er gevonden in engeland voor bijna €100,- minder dan hier op het net incl verzendkosten.

Voor iedereen die aan het denken is over greenstuff! Niet doen deze zijn voor auto's tot 1000 kg en 200pk.

Gr jack
 
Wel vreemd dat die green-stuffs tot een bepaald aantal pk's en kg zouden gaan!?

De standaard remblokken zijn al voldoende en de green zijn beter dan standaard....?¿ :?

Tenslotte lijkt het me zo dat de oppervlakte van een pad samen met het hefboomeffect op de schijf bepaald of een blok geschikt is voor een aantal kg's. Pk's hebben al helemaal niets van doen met remblokken. Enkel je rijstijl zou invloed kunnen hebben op en dan kunnen pk's indirect een rol spelen.

Zie ik iets over het hoofd of zijn het verkooppraatjes van de fabrikant?
 
Waarom vreemd. Zijn genoeg standaard blokken die het zelfde van vorm zijn van verschillende auto merken die je niet onderling kunt omwisselen vanwegen het gewicht verschil.

Gr jack
 
Het heeft toch enkel te maken met frictie en hittebestendigheid?

Wanneer green stuff als compound meer frictie geeft op de remschijven als standaard
en wanneer die zelfde green stuff blokken ook evenredig hogere werktemperaturen aan kunnen zou je in theorie toch niet belemmerd worden in gewicht van de auto? Al is hoe minder kg, hoe minder warmteontwikkeling door een kortere remtijd voor de vertraging altijd beter voor de reserves. Red stuff kan nog veel hogere werktemperaturen aan dacht ik en kan daarmee ook meer kg's verwerken. Toch vind ik het nog altijd vreemd dat de fabrikant 1000kg als een "grens" op geeft voor de compound op zich....?

Wanneer de remschijven bijvoorbeeld geventileerd zijn, is er een betere warmteafvoer dan met niet geventileerde schijven met als gevolg een langere tijdsduur voor de blokken te warm worden. Daarmee zou je dus met de zelfde remblokken op een auto met geventileerde schijven meer gewicht en hogere snelheden kunnen verwerken als met een auto waar niet geventileerde schijven op zitten? In deze vergelijking kun je dus niet eenvoudig weg zeggen dat de blokken een bepaald aantal kg's kunnen verwerken. Het zelfde geldt wanneer je grotere remschijven (diameter) monteert met de zelfde remklauwen (middels een adapter) en blokken. Hier kun je door het hefboomeffect en de betere koeling vele malen harder en langer remmen als met de standaard schijven.

Ik heb een Nissan 300ZX TwinTurbo met Hawk remblokken, standaard remklauwen met adapter en grotere remschijven. Alles in 2 stappen geupgrade. Elke stap is een wereld van verschil geweest. Daarbij zijn voor deze auto met standaard 300pk ook gewoon ebc green stuff blokken te krijgen. De 300ZX weegt overigens ook bijna 1700kg dacht ik.

Een heel verhaal, hopelijk zonder te veel onjuistheden. Tijd voor :k
 
Vandaag eindelijk gekregen waarop ik zo lang heb gewacht. *O*

IMAG0223.jpg


Heb de foto's verplaatst naar mijn eigen gedeelte
Jack's V6


Gr Jack
 
Ha Jack,

Goede keuze (kan ik uit eigen ervaring zeggen ;) ).

Die schijven maken iets meer lawaai bij het remmen maar ik vind dat alleen maar functioneel. Je wordt er dan wel steeds aan herinnerd dat je een geupgrade remsysteem hebt :D .

Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Groet,

Walter
 
Upgrade moet toch nog even wachten tot er een andere voor de deur staat.

Heb ik meteen weer een vraag. Zijn de klauwen en schijven van elke omega v6 b1 of b2 het zelfde??

Gr jack
 
Volgens mij zijn die gelijk. Behalve achter bij de 3.2. Al weet ik niet of de remblokken ook anders zijn.

Peter kan hier vast een beter antwoord op geven.
 

Vega

Medewerker
Administrator
jack-omegax3.0xe zei:
Upgrade moet toch nog even wachten tot er een andere voor de deur staat.

Heb ik meteen weer een vraag. Zijn de klauwen en schijven van elke omega v6 b1 of b2 het zelfde??

Gr jack

Voor zijn ze allemaal hetzelfde met uitzondering de eerste generatie 2.0 die hadden kleinere schijven (286mm ipv 296mm) en andere remklauwen.

gewoon_mark zei:
Volgens mij zijn die gelijk. Behalve achter bij de 3.2. Al weet ik niet of de remblokken ook anders zijn.

Peter kan hier vast een beter antwoord op geven.

Inderdaad. :Y
Bijna alle modellen hebben standaard solid achterremschijven, behalve de 2.5DTI en de 3.2 (2.6 weet ik niet, sommige 3.0 import Duitser hebben ook geventileerde remschijven) die hebben standaard geventileerde remschijven achter.
De remblokken zijn hetzelfde voor de solid en geventileerde uitvoeringen.
Achterrem klauwen voor solid of geventileerde schijven zijn anders.
 
@ mark en vega: de voorremmen zijn het zelfde kan deze schijven in het magazijn leggen voor de volgende omega. Achter komt ook nog maar ligt aan de motor keuze.

@ martijn: hoop dat ze door en door zwart zijn,zal wel niet maar ziet idd mooi uit. En vooral in contrast met de dadelijk rode remklauwen.

Gr jack
 
vraagje tussen door ....


zijn de achterschijven van een 2,5 td geventileerd ?
als dat zo is kan ik de remklauwen en zadels omzetten ,zodat ie harder remt achter?... :)(
 

Vega

Medewerker
Administrator
roekenest zei:
vraagje tussen door ....


zijn de achterschijven van een 2,5 td geventileerd ?
als dat zo is kan ik de remklauwen en zadels omzetten ,zodat ie harder remt achter?... :)(

Je zal moeten kijken of ze er op zitten, het is op sommige modellen niet standaard.

Ja je kan alles overzetten, past allemaal.
 
Bovenaan