Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Schroefset, brock velgen, ramen getint

Hier het resultaat van het blinderen, monteren schroefset, nieuwe velgen.
Achter komen de velgen nog na buiten net als voorzijde.

Spacers zijn al besteld
Tevens is het carbon cold air intake systeem van Simota gemonteerd en de auto gechipt naar 236,9 pk.

Voor nu is dit het resultaat:

391619_355546194534061_1850502767_n.jpg
 

Colinh

Donateur 2023
Ziet er zeker dik uit !! :9~



Cabriobully zei:
jacques zei:
ziet er wel netjes uit maar is niet mijn ding, is het een 3.0 liter

Nope het is een 3,2 V6 Ieder zijn eigen smaak natuurlijk ;)



Merk je veel verschil met die cold air intake?? Of heb je de cold air en chip tegelijk gemonteerd?





Gr Colin
 
Colinh zei:
Ziet er zeker dik uit !! :9~



Cabriobully zei:
jacques zei:
ziet er wel netjes uit maar is niet mijn ding, is het een 3.0 liter

Nope het is een 3,2 V6 Ieder zijn eigen smaak natuurlijk ;)



Merk je veel verschil met die cold air intake?? Of heb je de cold air en chip tegelijk gemonteerd?



Gr Colin


Ja eerst heb ik de Simota gemonteerd, hier was ik al dik tevreden over in mijn calibra.
Geluid is helemaal lekker als je het gas indrukt :-)
Vind de omega 3,2 origineel erg langzaam, eerder niet vooruit te branden. Bovenin op snelweg is die lekker snel maar bij vertrek valt die me erg tegen.
Is nu met chiptuning en simota stukken beter...

Greetzz Ronald
 
Cabriobully zei:
Colinh zei:
Ziet er zeker dik uit !! :9~



Cabriobully zei:
jacques zei:
ziet er wel netjes uit maar is niet mijn ding, is het een 3.0 liter

Nope het is een 3,2 V6 Ieder zijn eigen smaak natuurlijk ;)



Merk je veel verschil met die cold air intake?? Of heb je de cold air en chip tegelijk gemonteerd?



Gr Colin



Ja eerst heb ik de Simota gemonteerd, hier was ik al dik tevreden over in mijn calibra.
Geluid is helemaal lekker als je het gas indrukt :-)
Vind de omega 3,2 origineel erg langzaam, eerder niet vooruit te branden. Bovenin op snelweg is die lekker snel maar bij vertrek valt die me erg tegen.
Is nu met chiptuning en simota stukken beter...

Greetzz Ronald
vreems dat ding van maij gaat als de brandweer ... d:)b
 
henri zei:
Cabriobully zei:
Colinh zei:
Ziet er zeker dik uit !! :9~


vreems dat ding van maij gaat als de brandweer ... d:)b


Ja eerst heb ik de Simota gemonteerd, hier was ik al dik tevreden over in mijn calibra.
Geluid is helemaal lekker als je het gas indrukt :-)
Vind de omega 3,2 origineel erg langzaam, eerder niet vooruit te branden. Bovenin op snelweg is die lekker snel maar bij vertrek valt die me erg tegen.
Is nu met chiptuning en simota stukken beter...

Greetzz Ronald


Tja als je calibra gewend bent met de 3,2 met in totaal 257,7 pk dan is de omega langzaam vanzelfsprekend :-)
 
Waar laat je dat vermogen meten, Ronald?
En met wat voor een chip is ie getuned?

Je maakt er wel een special van zo, hè... 4 types bij elkaar: Caliomega mv6 i500 (zoals onder je nickname staat) :P
 
MetalRush zei:
Waar laat je dat vermogen meten, Ronald?
En met wat voor een chip is ie getuned?

Je maakt er wel een special van zo, hè... 4 types bij elkaar: Caliomega mv6 i500 (zoals onder je nickname staat) :P


Testbank in Heinsberg, Mijn omega heb ik via OBD2 getuned, zit een hybride ecu in dus geen chip allemaal processor gestuurd.

Vermogen voor de chiptunin was 218,1 pk :-)
 
Heb je ook vermogensuitdraaitjes er van?
Want snelheid boeit mij niet zo (waar kun je dat nog doen in NL?) maar ben wel geïnteresseerd in meer NM's :P

En wat is er dan i500 aan jouw Omi ?
Want nou ben ik toch wel benieuwd... ben zelf ook bezig met wat ideetjes, misschien kan ik wat jatten leren van je :+
 
MetalRush zei:
Heb je ook vermogensuitdraaitjes er van?
Want snelheid boeit mij niet zo (waar kun je dat nog doen in NL?) maar ben wel geïnteresseerd in meer NM's :P

En wat is er dan i500 aan jouw Omi ?
Want nou ben ik toch wel benieuwd... ben zelf ook bezig met wat ideetjes, misschien kan ik wat jatten leren van je :+


Ja van de calibra heb ik die wel, op mijn oude laptop, zal deze eens eraf halen.

Er zitten i500 nokkenassen in, ofwel 4 G nokken
Tevens heb ik in Duitsland de meting laten doen.
 
Neh... ik wil juist de uitdraaitjes zien van je Omi... dit is een Omega Portal, hè :P
Ben benieuwd waar die nu op uit komt en hoe de curve eruit ziet. Is dat: :9~ of is dat: :)( of misschien wel: |:( ;)

Heb je ook nog iets aan de in- of uitlaat gedaan, bij het plaatsen van de i500 nokkenassen ? Of zijn deze standaard gebleven ?
En wat heeft dit gedaan met je verbruik ?
 
MetalRush zei:
Neh... ik wil juist de uitdraaitjes zien van je Omi... dit is een Omega Portal, hè :P
Ben benieuwd waar die nu op uit komt en hoe de curve eruit ziet. Is dat: :9~ of is dat: :)( of misschien wel: |:( ;)

Heb je ook nog iets aan de in- of uitlaat gedaan, bij het plaatsen van de i500 nokkenassen ? Of zijn deze standaard gebleven ?
En wat heeft dit gedaan met je verbruik ?


i500 nokken, vectra b inlaat spruitstuk, 2.5 ecu friedrich motorsport spruitstukken, 3,2 kilo vliegwiel sportkat enzv

Omni heb ik geen uitdraai van helaas.
 
R

Ralph

Gast
op 3 graden nokkenas = 27 pk
tuning op ecu = 18 pk
luchtfilter = 2 pk
sportkat 300 mu' = 15 pk
3.2 kilo vliegwiel levert = ? pk
friedrich motorsport spruitstukken = ? pk

totaal moet dit virtueel 62 pk opleveren.
voorheen 218.1 pk, nu 236.9 pk, verschil +-18 pk volgens mij gaat er iets niet goed. :S

rest mij nog één vraag als het onderstaande het gegeven is, hoe krijg je dit in een 3.2?
heb je nog meer veranderd want ook ik wil even een graantje mee pikken. O-)
dit is voor technisch aangelegde mannen en vrouwen. en betreft hier 2.5 vs 3.0 = 3.2

dit is de 2.5 met een kleplift van 9.65mm :?

Inlaat assen: Uitlaat-assen:
duratie [0.1mm+s] 242° 242°
duratie [1.0mm+s] 213° 213°
klep lift [s=0] 9.65mm 9.65mm


nok lift - -
klep spreiding 112° 112°
timing [1.0mm+s] -6/39° 38/-5°
lift in BDP [s=0] 0.45mm 0.50mm


dit is de 3.0 vs 3.2 met een klep lift van 10.60 mm :?

Inlaat assen: Uitlaat-assen:
duratie [0.1mm+s] 260° 260°
duratie [1.0mm+s] 222° 222°
klep lift [s=0] 10.60mm 10.60mm

nok lift - -
klep spreiding 108° 108°
timing [1.0mm+s] 3/39° 39/ 3°
lift in BDP [s=0] 1.30mm 1.35mm

met andere woorden de klep gaat minder ver open!
dan de duratie gegevens even verwerken 242 graden begint de nok en eindigt op 213 graden voor de 2.5
en voor de 3.2 is dit 260 graden om 222 graden dit is meer dan 3 tanden op de distributie. :? ?
 
Ralph zei:
op 3 graden nokkenas = 27 pk
tuning op ecu = 18 pk
luchtfilter = 2 pk
sportkat 300 mu' = 15 pk
3.2 kilo vliegwiel levert = ? pk
friedrich motorsport spruitstukken = ? pk

totaal moet dit virtueel 62 pk opleveren.
voorheen 218.1 pk, nu 236.9 pk, verschil +-18 pk volgens mij gaat er iets niet goed. :S

rest mij nog één vraag als het onderstaande het gegeven is, hoe krijg je dit in een 3.2?
heb je nog meer veranderd want ook ik wil even een graantje mee pikken. O-)
dit is voor technisch aangelegde mannen en vrouwen. en betreft hier 2.5 vs 3.0 = 3.2

dit is de 2.5 met een kleplift van 9.65mm :?

Inlaat assen: Uitlaat-assen:
duratie [0.1mm+s] 242° 242°
duratie [1.0mm+s] 213° 213°
klep lift [s=0] 9.65mm 9.65mm


nok lift - -
klep spreiding 112° 112°
timing [1.0mm+s] -6/39° 38/-5°
lift in BDP [s=0] 0.45mm 0.50mm


dit is de 3.0 vs 3.2 met een klep lift van 10.60 mm :?

Inlaat assen: Uitlaat-assen:
duratie [0.1mm+s] 260° 260°
duratie [1.0mm+s] 222° 222°
klep lift [s=0] 10.60mm 10.60mm

nok lift - -
klep spreiding 108° 108°
timing [1.0mm+s] 3/39° 39/ 3°
lift in BDP [s=0] 1.30mm 1.35mm

met andere woorden de klep gaat minder ver open!
dan de duratie gegevens even verwerken 242 graden begint de nok en eindigt op 213 graden voor de 2.5
en voor de 3.2 is dit 260 graden om 222 graden dit is meer dan 3 tanden op de distributie. :? ?



Dit klopt niet, mijn Omega is helemaal origineel op cold air intake en chiptuning na.

Het is niet hier krijg je 1 pk winst mee daar nog 1. Het word een samenloop van omstandigheden.

Dit blijkt wel als je dingen op de vermogenbank gaat testen.


Mijn Calibra zijn alle aanpassingen aan gedaan. Meer is niet uit een 3.0 te krijgen, wil je meer dan moet je een kms motor managment gaan aanschaffen, compressor enzv.
Tevens heb ik de nokkenassen van een Vectra b I500 gepakt, dit bleek na controlle gewoon de G nokkenassen te zijn van een 3.0
De 3.0 heeft niet 4 G nokken origineel maar twee stuks, De g Nokken hebben net iets andere grades waardoor er door het monteren van 4 G nokken de kleppen eerder open gaan en langer open blijven.
Vectra b I500 heeft hierdoor zijn extra vermogen pak een standaard 2.5 monteer de G nokkenassen erin en je hebt al 187,3 pk. Nou dan chiptuning erop ( De irmscher chiptuning die er standaard op zit is echt minimaal)
Test dit maar eens bij een omega 2.5 helemaal originele motor zet er maar eens 4 G nokken in en ga een rondje rijden!

Een omega 3,2 V6 is leuk maar het niet waard om zoveel vermogen uit te halen.
Laatst stond ik met mijn toendertijd nog originele 3,2 V6 met alle 218pk's nog aan boord langs een door ons getunede bmw E 36 318is
Nou je kan het bedenken de bmw liet mij binnen no time zijn kont zien!
Calibra erlangs gezet en bmw kon het bij verre shaken!

Het gewicht van de omega maakt hem gewoon een stuk trager.
 
Bovenaan