op 3 graden nokkenas = 27 pk
tuning op ecu = 18 pk
luchtfilter = 2 pk
sportkat 300 mu' = 15 pk
3.2 kilo vliegwiel levert = ? pk
friedrich motorsport spruitstukken = ? pk
totaal moet dit
virtueel 62 pk opleveren.
voorheen 218.1 pk, nu 236.9 pk, verschil +-18 pk volgens mij gaat er iets niet goed.
rest mij nog één vraag als het onderstaande het gegeven is, hoe krijg je dit in een 3.2?
heb je nog meer veranderd want ook ik wil even een graantje mee pikken.
dit is voor technisch aangelegde mannen en vrouwen. en betreft hier 2.5 vs 3.0 = 3.2
dit is de 2.5 met een kleplift van 9.65mm
Inlaat assen: Uitlaat-assen:
duratie [0.1mm+s] 242° 242°
duratie [1.0mm+s] 213° 213°
klep lift [s=0] 9.65mm 9.65mm
nok lift - -
klep spreiding 112° 112°
timing [1.0mm+s] -6/39° 38/-5°
lift in BDP [s=0] 0.45mm 0.50mm
dit is de 3.0 vs 3.2 met een klep lift van 10.60 mm
Inlaat assen: Uitlaat-assen:
duratie [0.1mm+s] 260° 260°
duratie [1.0mm+s] 222° 222°
klep lift [s=0] 10.60mm 10.60mm
nok lift - -
klep spreiding 108° 108°
timing [1.0mm+s] 3/39° 39/ 3°
lift in BDP [s=0] 1.30mm 1.35mm
met andere woorden de klep gaat minder ver open!
dan de duratie gegevens even verwerken 242 graden begint de nok en eindigt op 213 graden voor de 2.5
en voor de 3.2 is dit 260 graden om 222 graden dit is meer dan 3 tanden op de distributie. ?