Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Schroefset, brock velgen, ramen getint

Ik heb met mijn mv6 nooit last gehad van vermogens verlies of traag zijn zowel onder als hoog toeren. Kon met menige bmw, porsch mee en vaker nog voorbij.

Daarbij is een omega geen race monster zoals een calibra of een astra.

Tevens heb je het over de 4g nokkenassen. Je praat hier of minime aanpassingen die zich op het einde niet eens laten zien bij de 3.2. Ook het vergelijk tussen een 2.5 en een 3.0 is niet relevant daar de 3.0 reeds is voorzien van 2 4g assen. Op een 2.5 is iets winst te halen door het plaatsen van deze assen.
 
R

Ralph

Gast
nu snap ik het niet meer ? jij heb het over nokkenassen en tunen in de 3.2.
en ik ook, alleen ik vraag een verklaring hoe en waarom en zie alleen maar "ik heb een coldair en sportcat enz. enz.

-- 12 sep 2012 21:53 --

jack-omegax3.0xe zei:
Ik heb met mijn mv6 nooit last gehad van vermogens verlies of traag zijn zowel onder als hoog toeren. Kon met menige bmw, porsch mee en vaker nog voorbij.

Daarbij is een omega geen race monster zoals een calibra of een astra.

Tevens heb je het over de 4g nokkenassen. Je praat hier of minime aanpassingen die zich op het einde niet eens laten zien bij de 3.2. Ook het vergelijk tussen een 2.5 en een 3.0 is niet relevant daar de 3.0 reeds is voorzien van 2 4g assen. Op een 2.5 is iets winst te halen door het plaatsen van deze assen.

nee jack je ziet het verkeerd hij draait het om. hij haalt meer vermogen uit een 3.2 met 2.5 onderdelen.
ik zeg liften die deksels foto maken en posten. het is theoretisch onmogelijk. minder klep lift meer vermogen en minder duratie meer vermogen.
hoe zit het nou? heb nu meerdere projecten en wil hier graag gebruik van maken als er vermogen te behalen valt. help mij een om het te bevatten/ begrijpen.
ik snap het niet meer! tevens de opstelling van de processor in de ecu dit was tot op heden weggelegd voor de 328 porsche.
en ik meen het er val voor mij veel te behalen in deze.
 
Nee de 3,2 is niets aan gedaan!!
enkel cold air en chiptuning.

In mijn calibra die motor heb ik aangepakt.
Alles wat er aan gebeurd is is telkens op de vermogenbank getest dus alles wat gedaan is gaf winst!

Voor de duidelijkheid

Mijn calibra dus....
3.0 v6 heeft standaar 2 G nokken erin ik heb er 4 in zitten.
Friedrich motorsport spruitstukken
200 cels Sportkat
Inlaatspruitstuk met ecu vectra B ( Deze ecu heeft meer kernvelden om aan te passen tegenover 3.0 ecu)
Simota cold air intake
 
Ok, dus als ik het goed begrijp heb je d.m.v. de Simota cold-air-intake en de chiptuning jouw Omega bijna 20pk extra weten te geven.
Hoe heb je dan jouw chip getuned ? (aangezien het een hybride chip is en ik in de volle veronderstelling was dat deze niet (makkelijk) te chippen is. En ik lees dat je het 'gewoon' met een OBD2 gedaan hebt.)
Dat zijn leuke winsten met minimal inspanning.
 
@Ralph dat haal ik ook uit het verhaal. Maar hier lopen 2 wagens door elkaar

Ook ik haal uit je voorgaande verhalen dat het om de omega ging en niet om de calibra.
 
R

Ralph

Gast
@jack: ik heb gelezen zoals het hoort en kom ook echt op de omi uit zo staat het ook echt. ben bang dat het ging om een 7(8)7 actie.
maar helaas.
 
Ralph zei:
@jack: ik heb gelezen zoals het hoort en kom ook echt op de omi uit zo staat het ook echt. ben bang dat het ging om een 7(8)7 actie.
maar helaas.

de caliomega mv6 i500 onderschrift hoort gezoon bij zijn calibra project jij bent er zelf maar van uit gegaan dat hij de omega er mee bedoelde zoals ook meerdere mensen hier

de calibra loopt op een 2.5 injectie op een 3.0 v6 motor met andere nokkenassen en ed

als je de mods van de omega leest kom je niet verder dan de 3.2 met C A I van simio weet ik wat en een chip tunng

ronald heeft er vroeger een bedrijf in gehad als ik me niet vergis dus hij zal er wel wat van weten

waarom nu het hele verhaal afslachten wat hij verteld zo onlogisch klinkt het niet

en als iemand verteld dat het enorm dom is om onder een auto te gaan liggen zonder bokje op een krik dan hou je ook niet van kritiek en nu ga je er zelf helemaal op los

let it bee
 
Dit mens hier is daar niet van uit gegaan, Henri.
Ik lees het zoals het er staat.
Zijn onderschrift zegt ook (let wel, bij model Omega) Caliomega mv6 i500. Ik neem dan aan dat dat zijn Omega is en niet een auto uit het verleden of van een ander project (hoe kan de lezer dat weten dan?).
Zoals ik geschreven heb, ben ik erg geïnteresseerd in mogelijke winsten die uit hoekjes en kiertjes van een ongeblazen Omegablok te halen is. Ik ben namelijk zelf ook bezig met een aantal modificaties, die elders waarschijnlijk nog niet vertoond zijn. Als ik een idee van een ander hierbij kan 'lenen', dan vraag ik er naar (dat is één van de bestaansrechten van een/dit forum).
Nu blijkt dat er (waarschijnlijk) 2 verhalen door elkaar heen lopen... dus ik vraag of mijn conclusie, hierboven, klopt (dat is overigens nog niet bevestigd door Ronald) en hoe ie dat gedaan heeft . Niet alleen ik, maar ook Ralph en Jack hebben het zo gelezen... waar hebben wij dan een afslag gemist ? (blijkbaar op pagina 2).
Dus er wordt hier helemaal niets afgeslacht... ik wil kennis op doen.

En Ralph? Tja, hij is gewoon een cijfern**kert (excuse my French :P) die alles logisch verklaard wil zien (zo zijn ze, hè... die 'grease monkeys' :') ). En om eerlijk te zijn, vind ik dat ook interessant.
Ik ken Ralph nu al een tijdje... en ik moet je zeggen dat ie prima tegen kritiek kan (sterker nog: ik heb hem deze week nog een portie gegeven, waar ie even stil van werd >:) (en op zijn manier weer met gespitst antwoord terug kwam _O- Ralph :w ik ook van jou, hoor :> ).

Als jij het niet eens bent met bepaalde reacties van andere forumleden, mag je hier melding van maken middels het uitroepteken, rechts van het bedoelde bericht.
Dit staat ook zo beschreven in onze Algemene Voorwaarden (puntje 2). Een pittige discussie af proberen te troeven met een term als "Let it be", doen we niet aan (dat kan één van de moderatoren beslissen; daar zijn ze voor).
 
Vind de omega 3,2 origineel erg langzaam, eerder niet vooruit te branden. Bovenin op snelweg is die lekker snel maar bij vertrek valt die me erg tegen.
Is nu met chiptuning en simota stukken beter...

Ik heb tijdens m'n zoektocht ook in verschillende omega's gereden en sommige vond ik ook niet vooruit te branden dus zeg maar gerust tegenvallen.Diegene die het beste reed was een 3.0 B1 en die reed stukken beter dan de 3.2 van 2003..deze had welliswaar wel +200K op de teller staan.De 3.2 die ik nu rijd verbaasd me steeds weer qua soepelheid van de motor en vermogen onderin en daarboven.Oke,van al de auto's die ik gereden heb is het niet de snelste maar toch loopt die van mij(vind ik)als een tierelier.Misschien dat de km-stand hier ook een grote rol inspeelt(122.600 km!)Ik wil ooit weer terug naar een VAG auto(oei..oei.. :X )maar voorlopig ben ik erg tevreden met het vermogen en verbruik van m'n 3.2.

Greetz Erik.
 
Colinh zei:
roekenest zei:
ow .. ik dacht naar citroen ?..
erik: C5

:*)


C5 betekend bij Erik Corvette C5 >:) >:) >:)

Inderdaad,de C5 is bedoeld als in corvette.Citroen is volgens mij ook het enige(of is het enigste)merk wat ik nog nooit heb gekocht/gereden en dat zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren. ;)

Greetz Erik.
 
henri zei:
Ralph zei:
@jack: ik heb gelezen zoals het hoort en kom ook echt op de omi uit zo staat het ook echt. ben bang dat het ging om een 7(8)7 actie.
maar helaas.

de caliomega mv6 i500 onderschrift hoort gezoon bij zijn calibra project jij bent er zelf maar van uit gegaan dat hij de omega er mee bedoelde zoals ook meerdere mensen hier

de calibra loopt op een 2.5 injectie op een 3.0 v6 motor met andere nokkenassen en ed

als je de mods van de omega leest kom je niet verder dan de 3.2 met C A I van simio weet ik wat en een chip tunng

ronald heeft er vroeger een bedrijf in gehad als ik me niet vergis dus hij zal er wel wat van weten

waarom nu het hele verhaal afslachten wat hij verteld zo onlogisch klinkt het niet

en als iemand verteld dat het enorm dom is om onder een auto te gaan liggen zonder bokje op een krik dan hou je ook niet van kritiek en nu ga je er zelf helemaal op los

let it bee




ik geef mijn mening : let it bee ...... daar ben ik geen moderator voor nodig hoop ik ?? mijn mening was dat er te slecht gelezen werd en te lang doorgezaagd mening .....
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die mening mag je hebben.

Ik zie een aantal leden die graag meer informatie willen omdat ze het interessant vinden hoe e.e.a. is ontstaan, maar die info wordt tot op heden niet duidelijk gedeeld. Dat is jammer.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Hier mijn projectje is alweer een paar maandjes geleden,
Ik vind een omega ook niet echt snel,heb div mv6en en B2 3 liter gehad,Daarvoor reed ik voornamelijk Bmw [540 touring en een 328 en die zijn wel snel :P ]maar door persoonlijke shit teduur geworden.
Ik had begin van het jaar een prachtige b1 2.5 gekocht voor de sloop maar kon dat niet over mijn hart verkrijgen,hij is gewoon temooi maar ....wel traag,Dus motor verkocht aan een garage houder.
Enige tijd later werd mij een 3.2 bouwpakket aan geboden voor heel weing dus ....
Op een morgen met hulp van pa [rijd ook opel v6]de 2.5 er uitgehaald,alle 3 liter aanbouwdelen op de 3.2 geschroeft,3.2 er ingehangen alles aan gesloten en smiddag reed ie weer.
IMAG0245.jpg

12-880DD517-1328744-960.jpg

die knappe man is mijn ouwe :P
12-8658FC78-732062-960.jpg

blok er uit
IMAG03381_zps9cfdc93f.jpg

3.2 zo gekocht als of ie ontploft was
motorb2.jpg

de donor aanbouwdelen ,en dit blok zit nu in mijn calibra
IMAG0821.jpg

en klaar, ombouw stelt weinig voor alleen de 6 pollige stekker die in de relais bak gaat moet je omsolderen.
Nog een paar pics van mijn laatste bmw's
IMAG0062_zps58b01b18.jpg

was een 325
Afb1263.jpg

en werd een 328 vannos
bmwgoedekant_zpsd6d04a97.jpg

alles M uitgevoerd stond gelukkig op winter velgen want
bmw1_zps2318e518.jpg

hij eindigde zo 7(8)7
 
Wat gaaf man ! d:)b

Maar wat ik mij nu afvraag en helaas nergens lees, hoe rijd dat nu ? merk je door de aanbouwdelen van een 3 liter, dat er meer pit in zit als in de 3.0Liter ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Donders, gaaf zo'n ombouw. :9~

Wat voor bak had je daar achter? Leuke 6bak van een Beemer? O-)
 
Bovenaan