Hallo forum medeleden,
Mijn naam is Suad (Halilovic), wonend en werkzaam in Venlo. Ik heb, al een lange tijd, een Opel Omega wagon in bezit, 2.2 DTi uit 2002. Mijn hobby mijn vakantie auto en mijn liefde, die in zomer manden mij gezelschap houdt.
Lid van dit forum ben ik drie jaar ongeveer, en ondanks dat ik geen deel neem in discussies, heb ik veel van mijn mede leden geleerd.
Mijn Omega is in goede staat van onderhoud, die ik grotendeels zelf uitvoer, ook om kosten binnen de perken te houden.
Onlangs kreeg plotseling bij starten, motor storing P0100, geen reactie van LMM, lucht massa meter. Na vervanging van het onderdeel bleef, de storing staan. De hoofdverdachte is nu de ECU geworden. De ECU vervangen en inderdaad heb ik geen P0100 meer maar kan ook de immobilisator en sleutels niet programmeren omdat ik geen code van de auto heb. Met de aankoop, geen autopas, maar alleen radio code ontvangen. Eerlijk zeggen wist ik toen niet dat ik dat moet hebben. Ik dacht dat er geen probleem zou voorstellen om de code "uit te vissen" uit de eprom van instrument paneel, met Op-com, wat ik bij mijn Corsa wel kan doen, maar helaas, Omega heeft deze optie niet.
O ja, de twee openstaande storingen, met de nieuwe (tweedehanse) ECU, zijn: P1613 Immobiliser No Or Wrong Signal en P1614 Wrong Transponder Key.
Mijn vragen zijn:
1)Kan ik zelf ergens, en op welke manier de security code opvragen-vinden?
2)Wat voor software-hardware nodig zou zijn om de data van mijn eigen ECU te kopiëren, backup maken en terugzetten?
3)En de laatste, is mijn originele ECU te repareren?
De auto start namelijk wel, met de originele ECU, maar loopt in veilige modus (oranje motorverklikker).
Ik heb contact gehad met ECU Repair Helmond (Mierlo), maar dat doen ze niet, repareren, met dit soort apparaat. De optie 2 of 3 zou handig zijn omdat ik ongeveer tien jaar geleden heb de auto, ECU, laten (chip)tunen.
Met vriendelijke groet! Ik heb veel hoop gevestigd in jullie kennis en ervaring!
BVD, Suad
Mijn naam is Suad (Halilovic), wonend en werkzaam in Venlo. Ik heb, al een lange tijd, een Opel Omega wagon in bezit, 2.2 DTi uit 2002. Mijn hobby mijn vakantie auto en mijn liefde, die in zomer manden mij gezelschap houdt.
Lid van dit forum ben ik drie jaar ongeveer, en ondanks dat ik geen deel neem in discussies, heb ik veel van mijn mede leden geleerd.
Mijn Omega is in goede staat van onderhoud, die ik grotendeels zelf uitvoer, ook om kosten binnen de perken te houden.
Onlangs kreeg plotseling bij starten, motor storing P0100, geen reactie van LMM, lucht massa meter. Na vervanging van het onderdeel bleef, de storing staan. De hoofdverdachte is nu de ECU geworden. De ECU vervangen en inderdaad heb ik geen P0100 meer maar kan ook de immobilisator en sleutels niet programmeren omdat ik geen code van de auto heb. Met de aankoop, geen autopas, maar alleen radio code ontvangen. Eerlijk zeggen wist ik toen niet dat ik dat moet hebben. Ik dacht dat er geen probleem zou voorstellen om de code "uit te vissen" uit de eprom van instrument paneel, met Op-com, wat ik bij mijn Corsa wel kan doen, maar helaas, Omega heeft deze optie niet.
O ja, de twee openstaande storingen, met de nieuwe (tweedehanse) ECU, zijn: P1613 Immobiliser No Or Wrong Signal en P1614 Wrong Transponder Key.
Mijn vragen zijn:
1)Kan ik zelf ergens, en op welke manier de security code opvragen-vinden?
2)Wat voor software-hardware nodig zou zijn om de data van mijn eigen ECU te kopiëren, backup maken en terugzetten?
3)En de laatste, is mijn originele ECU te repareren?
De auto start namelijk wel, met de originele ECU, maar loopt in veilige modus (oranje motorverklikker).
Ik heb contact gehad met ECU Repair Helmond (Mierlo), maar dat doen ze niet, repareren, met dit soort apparaat. De optie 2 of 3 zou handig zijn omdat ik ongeveer tien jaar geleden heb de auto, ECU, laten (chip)tunen.
Met vriendelijke groet! Ik heb veel hoop gevestigd in jullie kennis en ervaring!
BVD, Suad