Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Stottert soms

Hallo,

Ik heb een opel omega 2.0 16v uit 1997

Heel soms begint mijn omega te stotteren, nu heb ik het gasklephuis en de stappenmotor , het is er niet slechter van geworden.

Maar soms stottert ie ook als ik een bocht naar links maak als ik dan het gas wat los laat dan houdt ie op te stotteren en kan dan gewoon het gas pendaal weer intrappen.
Maar als ik het gas pendaal in trap terweil ie stotterd dan slaat ie af , en af en toe brand het mm lampje.


Grt
Jelle
 
Hey Jelle,

Ik zou je bougiekabels en bougies eens controleren, lijkt alsof je onvoldoende onsteking/verbranding hebt op 1 van je cilinders. Het is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar bovenstaande heb ik eerder meegemaakt.

Sowieso zou ik hem even laten uitlezen, zeker als je MM lampje brandt, voorspelt nooit veel goeds :(
 
Als ik hem bij de dealer uit laat lezen dan kost me dat 80 euro.
Is er ook een bedrijf die goedkoper is ,ik heb op internet wel eens gelezen over VDO maar weet niet waar die garage zit en of er ook 1 zit in friesland.
 
Ha ha Jelle , VOD staat juist voor Vriendelijke Opel Dealer, 80 euro is veel geld inderdaad, zou dan bij enkele andere dealers even informeren.

gr Hugo
 
kom naar de meeting in heerlen en kijk Vega lees Peter lief aan hij heeft een tech 2 voor uit te lezen
 
heb je niet ergens een losse bedrading ?..
die evt net niet/ net wel kontakt maakt in een linkerbocht ?..


kijk de bedrading maar eens na of het goed aangesloten is of dat er mss slecht kontakt is ..

roelof
 
Hoi Jan

Wanneer zou ik eventueel langs kunnen komen om hem uit te lezen?

Grt,

Jelle<br /><br />-- 26 aug 2012 18:43 --<br /><br />Hoi Jan

Wanneer zou ik eventueel langs kunnen komen om hem uit te lezen?

Grt,

Jelle
 
Zowiezo eerst ff goed je bougie kabels aandrukken. Ik gok dat je DIS module (bombine) defect is, is een bekend probleem bij je X20XEV, kabels dan gelijk meepakken.

Uitlezen is ook wel belangrijk, want je motormanagement die een storing meldt, zorgt zowiezo voor een noodloop van de motor waardoor de motor op 'safe' gaat draaien en dus langzaam optrekt en niet boven de 4000 RPM komt. Prijs vind ik belachelijk duur. Hier in Amsterdam bij meerdere VOD's €30,-...
 
bij mijn bougiekabels en mijn bougies kan ik zo niet bij komen daar zit nog een kap overheen die zit met inbusmoeren vast.
Kan ik die los schroeven? zodat ik er bij kan?
Hij wordt woensdag avond uit gelezen.

Grt,
Jelle
 

Joep

Verbannen
Jelle100 zei:
bij mijn bougiekabels en mijn bougies kan ik zo niet bij komen daar zit nog een kap overheen die zit met inbusmoeren vast.
Kan ik die los schroeven? zodat ik er bij kan?
Hij wordt woensdag avond uit gelezen.

Grt,
Jelle
Die kap kun je gewoon los maken.
 
Yup geen probleem, 2 boutjes en klaar is kees. Kijk wel even goed, aan de voorzijde zit een draad van de nokkenas sensor en aan de achterzijde zit het kapje achter je blok gehaakt. Is zo los, maat niet in een keet omhoogtrekken, zonde als je wat beschadigd.
 
Vanavond de auto van Jelle even uitgelezen en hier kwam niet echt iets belangrijks naar boven. Ook de rest even door gelopen en dat was allemaal goed. Dus ben ik maar eens onder de motorkap gedoken. Even de bougiedoppen los gehad en daar kwam de oorzaak ook gelijk aan het licht. Er waren 2 bougies die zwommen in de olie. Mijn Conclusie is een lekke/kapotte klependekselpakking.
Mvg, Jan Wieger,
 
van de week ga ik de boel schoon maken , en dan kijken hoe het gaat.
Als het probleem weer terug komt , dan maar eens verder kijken mischien dan toch maar eens de kleppendekselpakking vervangen.

Jan nog bedankt voor het uitlezen en voor het zoeken naar de oorzaak.
 

Joep

Verbannen
Jelle100 zei:
van de week ga ik de boel schoon maken , en dan kijken hoe het gaat.
Als het probleem weer terug komt , dan maar eens verder kijken mischien dan toch maar eens de kleppendekselpakking vervangen.

Jan nog bedankt voor het uitlezen en voor het zoeken naar de oorzaak.
Ik zou die pakking zoiezo vervangen. Olie is niet wenselijk tussen je bougies...
 

Joep

Verbannen
Jelle100 zei:
Is dat zelf te doen zo'n pakking vervangen?
Of kun je dat beter laten doen.

Grt
Jelle
Zoiets zou ik even aan de techneuten vragen alhier. Als je het kunt (lees: als je weet hoe het moet) dan zou ik het zelf doen. Heb je er eigenlijk geen kaas van gegeten dan zou ik het uitbesteden.
 
Joep zei:
Jelle100 zei:
Is dat zelf te doen zo'n pakking vervangen?
Of kun je dat beter laten doen.

Grt
Jelle
Zoiets zou ik even aan de techneuten vragen alhier. Als je het kunt (lees: als je weet hoe het moet) dan zou ik het zelf doen. Heb je er eigenlijk geen kaas van gegeten dan zou ik het uitbesteden.
Bij een 2 liter is het volgens mij goed zelf te doen. Heb je meer ruimte en hoef je minder weg te halen als bij een v6.

Gr. Paul
 
Bovenaan