Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

temp continu tegen de 100 graden

Als het zo achterlijk warm is als gisteren en eergisteren is het niet raar dat de airco koude lucht blijft blazen.
Auto's zijn slecht geisoleerd, zet de airco maar eens uit en binnen een paar minuten wordt het warm in de auto.

Eerst zou ik met een thermometer gaan meten of het klopt wat je denkt.
Je zou de ECC kunnen resetten, op het forum staat ergens beschreven hoe dat moet.

Misschien ook de sensor van de binnenruimte even schoonmaken, wie weet helpt dat.
 

tonboy

Verbannen
Dat laatste zal zeker helpen. Heb het ecc panel nu bij een paar wagens uit elkaar gehaald en die sensoren en het aanzuigventilatortje bevatten vaak veel stof. Denk dat je het ook zou kunnen proberen met een niet te harde luchtstroom.
 

tonboy

Verbannen
Nee, het is het roostertje dat tussen de knoppen van de ecc zit. Daar achter zit een heel klein ventilator die lucht aanzuigt naar de sensor.
 
Ok, ga ik dat even bekijken.

Hier ook een airco die zelfs bij 22 graden nog op standje orkaan kracht blijft blazen.
 
remutr zei:
Ok, ga ik dat even bekijken.

Hier ook een airco die zelfs bij 22 graden nog op standje orkaan kracht blijft blazen.
Sowieso vind ik het ecc systeem van onze Omega's nou niet echt goed te regelen, in de winter zit ik soms met 21 graden kou te lijden, zet ik hem dan op 23 dan zweet ik de auto uit.
Ook als je net ben vetrokken gaat het systeem na 30 seconden als een orkaan koude lucht blazen, lekker als het buiten -10 is -O-

Stoelverwarming werkt dan weer prima, ik heb wel eens met een pantalon aan de hoogste stand geprobeerd, dat is echt geen optie hoor, dat gaat zo: :)(
 

tonboy

Verbannen
Sinds ik hem schoon gemaakt heb (en weer werkt ) houdt hij de temp constant. Of 21 graden echt 21 graden is in de auto heb ik nog niet gecontroleerd. Maar die temperatuur is voir mij comfortabel genoeg
 
Hij is weer gemaakt. Thermostaat en sensor vervangen. Hij blijft weer lekker cool 8) . Inmiddels op vakantie geweest met de caravan en de temperatuur liep niet meer extreem op. Normaal zit hij nu rond de 85 a 90 graden. Bij extra belasting zo rond de 95 graden.
 
Bovenaan