Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Tolpoort badge of transponder werkt niet, oplossing

R

Ralph

Gast
Voor de mede OOP'ers die wat later gaan of al weg zijn met deze kaart/ transponder, verkrijgbaar bij de A.N.W.B. voor 11 euro.



Deze transponder opent de de slagboom op de tolwegen in geheel Frankrijk. Nu wil het feit dat deze in combinatie met de warmte werende ruit niet werkt.
de oplossing is simpel, hou de kaart in je hand een steek hem uit het raam en je rijd met 30 km/h door.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ralph zei:
Deze transponder opent de de slagboom op de tolwegen in geheel Frankrijk. Nu wil het feit dat deze in combinatie met de warmte werende ruit niet werkt.
de oplossing is simpel, hou de kaart in je hand een steek hem uit het raam en je rijd met 30 km/h door.

test hem eens in het zwarte gedeelte rond de binnenspiegel...
In principe zou daar geen WW-laag mogen zitten voor die doelen

Ben zelf ook wel benieuwd...
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik krijg de afbeelding er niet op via tapatalk... "Jpg" niet toegestaan...

Maargoed aangezien ik zelf de bal heb gegooid moest ik ook wel even kijken... :)

Ik heb dus links en rechts naast de regensensor nog een dikke 5cm zwarte strook die langs buiten gezien niet WW gecoat is...

Bij mij is het een af fabriek regensensor en door de VOD bestelde en geplaatste GM ruit...

Ik kan me wel perfect inbeelden dat dit alsnog te dicht afgeschermd is...
Zou het eens met een gps-ontvanger moeten proberen...
 
285xg7.jpg
 
R

Ralph

Gast
vandaag 2X geprobeerd, maar helaas ik moet blijven zwaaien.
denk toch dat er iets meer in het glas zit dan anders. ;w
 

tonboy

Verbannen
Helaas werkt er bijna niks met zo'n WW voorruit. Had er ooit 1 in een Ford Mondeo. Wat een gek*t. TomTom deed raar, radar GPS verklikker nada, mobieltje weinig ontvangst. pff.
Afijn, zal tegenwoordig wel beter zijn, maar bij auto's uit die jaren wellicht meer conform bij zon, maar niet goed voor alle mobiele communicatiezaken.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Totaal niet mee eens, werkt allemaal prima hier. Wellicht lag het aan de imitatie TomTom.
 

ommie b2

Heer van Stand
Ach Ralph, eigenlijk staat zwaaien voor de boom toch wel heel erg vriendelijk _O-

Model Omega bevalt me trouwens veul beter zo;)

Nog steeds enjoy

Toedels Yvonne
 
we hebben gewoon met de visa betaald ik denk als je allebei voor de slagboom staat dat je geen hele minuut sneller bent en je moet dat ding ook nog kopen en als ik het goed heb een soort abonnement afsluiten voor de tijd dat je hem gebruikt, gewoon iets om de ANWB kas mee te spekken
 
R

Ralph

Gast
En voor de Visa betaal je niets?
Nu reeds e.e.a. gemodderd en het werkt zoals bedoeld.
Met 30 KM/H door de poort. :w en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.
En wat betreft sneller, ik hoef niet achter aan te sluiten en te stoppen op zwarte zaterdag. _O-
 
maar met de visa kan ik meer doen als alleen tol betalen en als iedereen zo n ding heeft moet je toch aansluiten in de rij ik vind het nutteloos maar dat is mijn mening
 
R

Ralph

Gast
nee hoef niet aan te sluiten, ik kan via de baan, reserve en daar staat nou werkelijk nauwelijks tot niets.
 

tonboy

Verbannen
Grote onzin zo'n transponder voor vakantiegangers, vind ik. Heb de Route du Soleil menigmaal gereden (op weg naar Barcelona, voor zaken, of op weg naar Cote d'Azur voor werken aan beveiliging van villa's van Nederlandse VIP's) en wat scheelt het, wellicht 10 minuten op het totaal van de rit. Geweldig, als je zo je vakantie moet beginnen... relax en geniet van de (vrouwelijke) mede-automobilisten. Miks mooier dan genieten van de "omgeving".
 
Bovenaan