Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Tweede Omi erbij gekocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, Al lang niets van me laten horen hier (shame on me..)
maar ik had me reeds voorgesteld met onze 3.2V6 executive caravan.
Het was de bedoeling om die om te bouwen naar lichte vracht, aangezien deze wagen als 'weekendspeeltje' niet te betalen is qua inschrijvings-en wegentaks in België... :(
Maar helaas, de ombouw is niet doorgegaan omdat Opel geen toestemming wou geven
Auto staat dan maar droog gestald, wegdoen is te zonde. Houden 'm gewoon maar bij.

Maar we hebben een mooie 'vervanger' gevonden die wél betaalbaar is om in te schrijven, en bovendien ook nog een diesel dus ideaal voor de lange ritten die we in de weekends wel doen.
Een ook zo goed als full option caravan met Irmscher pakketje en de 2.5tdi motor. (heeft er nu 207.000 opzitten dus kan nog wel effe mee denk ik zo)
Hij heeft wat aandacht nodig, maar het is dan ook geen nieuwe meer. In tegenstelling tot de 3.2 is deze minder goed onderhouden en verzorgd, maar geen wrak gelukkig.

Afijn, genoeg gezeverd; hier de foto's:

11987055_10208182508027288_1722122327761429132_n.jpg


12033092_10208182508147291_9129137263353979738_n.jpg


12002844_10208182508587302_6864753048139190718_n.jpg


Aan de binnenkant viel me wel iets op: onze andere Omega heeft de sportieve alu panelen, maar deze heeft blijkbaar een soort zilver carbon. Ik heb dit nog nooit gezien en vroeg me af of het iets origineels/Irmscher is ofzo, of iets aftermarket?

Verder to do aan deze wagen:
- koplampen polijsten & nieuwe koplampsproeier
- Andere einddemper
- Irmscher Cecotto voorbumper (als ik eens een betaalbare vind haha)
- Lak grondig reinigen, kleien, polijsten & waxen
- Leder bekleding reinigen en voeden
- Andere velgen, hebben we liggen (17' Executive)
- Roest aanpakken (aan achterdeur linkerkant, zie je alleen als de deur open staat gelukkig)
-Ramen tinten OEM look

... en dat zal het zowat zijn :-)

groetjes Anja
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zilverkleurige lijstjes met structuur is waarschijnlijk de dekorset van aluminium. De standaard zilvergrijze set is van kunststof.

Mooie aanwinst, geweldige kleur.
 
lowflyer zei:
Mooie wagen. heb hier ook nog even voor gekeken. d:)b

Ja stond al even te koop en snap niet waarom... Mss schrikt de km stand velen af?
Hij is zeker niet perfect maar speciaal genoeg om te kopen :p (en nog flink wat van de prijs afgekregen ook hehe)
 
B-Buster zei:
Zilverkleurige lijstjes met structuur is waarschijnlijk de dekorset van aluminium. De standaard zilvergrijze set is van kunststof.

Mooie aanwinst, geweldige kleur.

Ahh oké, ja is inderdaad precies echt alu. In de andere Omi zit inderdaad zilver plastic. Bedankt!
 

ommie b2

Heer van Stand
Mooie omi Anja.... en Stijn haalt de woorden uit mijn mond, De meeting is voor jullie zo ongeveer 45 min. rijden;)

Toedels Yvonne
 
Dank jullie voor de reacties :)
Hij ziet er op foto wel mooier uit. Langs buiten wel wat krassen, lak is nooit goed behandeld geweest maar nog te redden.
Binnenkant heeft wel wat geleden. Vooral de zwarte plastic delen van de voordeuren en de middenconsole. Die gaan we proberen te vervangen want zijn er slecht aan toe.

Die meeting lijkt ons wel leuk, als we de wagen tegen dan gekeurd en ingeschreven gekregen hebben kunnen we wel eens komen :)
 
PieterK zei:
Raar kenteken zit er op die ander, nog nooit gezien :?
Haha, dit is een oud formaat Belgische plaat. De achterste is een kleintje want da's de officiele (nu zijn het allemaal Europese formaten)
Vooraan is gewoon een reproductie op Europees formaat. Ziet er misschien vreemd uit ja :)
Nu zijn de standaard Belgische platen 1-AAA-111 formaat. (behalve de gepersonaliseerde en andere speciale platen)
 
Hmm ziet er interessant uit. Maar op een B1, past die bumper zomaar dan? (als hij eraan verbouwd heeft, laat het dan maar :p )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan