Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Tweede Omi erbij gekocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vega

Medewerker
Administrator
Is een B2 bumper.
Past ook een B1.
Bumper hoeft niet aangepast te worden voor een B1.
 
Vind er wel ns eentje, is geen haast bij. :)

Eerst zorgen dat hij perfect in orde staat (qua wervelkleppen en de andere zooi), daarna zien we wel
 
Bon

We hadden deze auto dus echt niet mogen kopen...
Miseriebak.
Starter is ver om zeep (hopelijk krijgen we 'm nu nog weg :( )
Roet zooo erg dat het net nacht wordt
En dan al die andere kosten erbij; blijkbaar zat er ook geen keuringsbewijs bij de auto maar slechts het aanhangsel (tuningrapport omwille van de Irmscher goodies)
Dus alles bij elkaar wordt het een dure grap. Véél duurder dan we dachten of hoopten.

Dan maar een ander besluit genomen: de kosten bespaard om de diesel in orde te zetten en dat geld gebruikt om de 3.2 in te schrijven. Deze staat perfect in orde! Vandaag gekeurd, zonder opmerkingen of wat dan ook dus morgen ff langs de verzekering en hup de baan ermee op!
De Irmscher spullen haal ik van de diesel en dan mag die weg.
Dus als er iemand een project zoekt of sloper met alle opties.. pm me gerust.
Hij is te herstellen, maar da's goed als je er de plek voor hebt om zelf eraan te kunnen werken. Dat kunnen wij dus helaas niet. Daarom.. hier eindigt het voor ons met de diesel. :/
 
Goh ja en nee.
We voelen ons wél serieus bedrogen. Omdat we totaaaal niet weten wat er allemaal aan was, we dachten een auto te hebben gekocht die je eigenlijk zo naar de keuring kon rijden min of meer.
Maar er is meer werk aan. Dat wilden we nog laten maken, maar dan kwam dat startprobleem er ook nog bij dus we hebben er genoeg van eigenlijk.

Wat de garage ons wist te zeggen dat zeker gemaakt moet worden:
-bussen achteras draagarmen
-nieuwe handremkabel
-er zit redelijk speling op het stuur, wss lagers of rubbers versleten
-rubber stabilisatorstang achter is gescheurd dus dat moet ook nieuw

Verder rijdt die wel lekker, genoeg vermogen enz, maar met al die mankementen plus het starten, het roeten en het wervelkleppengedoe is de goesting over.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Rubbers en bussen is omega B slijtage.

Starter kan stuk gaan. Is wel k* om te vervangen.

Wervelkleppen staat hier al meermaals aangehaald en moet je bij elke dti nakijken en op preventieve manier behandelen.
Kostprijs valt mee. Maar dat is relatief tov de dagwaarde van de omega.

Roeten...tjah is hij daarom afgekeurd? Neen
Is nog een euro 3 blok en als alles functioneert dan is de waarde perfect ondanks de roet.

Op het forum is het nog niet letterlijk gezegd, maar de y25dt is goed te onderhouden en te rijden als je Veel zelf kan.
Anders betaal je je blauw aan werkuren.
Onderdelen moet je bij bmw scoren aan halve prijs. ..
 

tonboy

Verbannen
Illuminat0r zei:
Rubbers en bussen is omega B slijtage
Mee eens, maar dat beperkt zich toch voornamelijk tot de draagarmen aan de voorzijde ?
Als al rubbers achterzijde dan vaak de 2 grote rubbers van bevestiging subframe.
 
Probleem ook is dat wij eigenlijk zelf niks kunnen, geen plaats, gereedschap of kennis van zaken.. Dus voor ons wordt het helaas duur zo.
 

tonboy

Verbannen
OpelV6 zei:
Probleem ook is dat wij eigenlijk zelf niks kunnen, geen plaats, gereedschap of kennis van zaken.. Dus voor ons wordt het helaas duur zo.
Heel brutaal wellicht, maar heb je Richard uit Essen al eens gevraagd ? Die zit relatief dicht bij je en als hij thuis is sleutelt hij graag volgens mij, heeft vele slopers staan en is ook op de hoogte met diesels
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik heb nog mooie achterdraagarmen met nieuwe rubbers en lagers in de aanbieding voor een Caravan.
 
We hebben inmiddels de blauwe V6 ingeschreven en verzekerd, moet de diesel wel weg dan (die ook nog inschrijven is écht te duur)
Bedankt voor de hulp :)
Zou het beste zijn moesten we de auto ergens in onderdelen kunnen afbreken, maar ja.. waar... dus daarom moet ie zo weg. (rijdend en in één geheel, op wat spoilers na dan).
Of wie 'm dan hebben wil voor af te breken/ op te maken, pm mij. We hoeven er écht geen hoofdprijs voor...
 
Dit topic mag wat mij betreft gesloten worden; de Omi diesel heeft een nieuwe eigenaar (en misschien komt het goed met 'm ;) )
Allemaal bedankt nogmaals, groetjes!
 

ommie b2

Heer van Stand
In ieder geval heb je een goede rijdende omi. En ik begrijp de andere verkocht. Succes ermee

Toedels Yvonne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan