Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

van H5 naar automaatbak

Met mijn vorige automaat wel sportstand aan en net voor de bocht kickdown dan drift die ook gemakkelijk en de bocht ingooien natuuurlijk hahaha
 

Colinh

Donateur 2023
Marcel3.2 zei:
Colinh zei:
Driften kan ook met een automaat ;)

moah alleen als het echt nat is hoor, anders gebeurd er niet veel.
Ik krijg vanuit stilstand met tc uit ook de wielen niet aan het spinnen bij vol gas, ook bij nat wegdek niet.
Is dat normaal eigenlijk?


Ik denk omdat 2.6 en 3.2 een elektronisch gaspedaal heeft.




Martijn Stakenburg zei:
Ik zou echt niet van mijn omega 3 liter een automaat versie willen maken.


Zeker weten *O* d:)b
 

Andrew

600.000
Colinh zei:
Ik denk omdat 2.6 en 3.2 een elektronisch gaspedaal heeft.

Dat maakt geen enkel verschil.

Bij een automaat zit er de koppelomvormer tussen, die vangt de kracht van de motor op en geeft die gedoseerd middels een toerenverschil aan de bak door. Bij een handbak is het een directe starre verbinding tussen motor en achterwielen, dus als de motor genoeg power heeft gaan die achterwielen wel slippen.

Andrew
 
Gewoon veel grip met rwd:grin:

Een fwd komt met een 1.2 al goed slippend weg:ugeek:
Moest met mijn 2.5 V6 -H5, naar mijn mening ook al goed gek doen met de koppeling......

Mijn 3.2 doet dit ook niet hoor, als het een 5 traps was geweest, was het denk ik een ander verhaal geweest:-)

Ding moet nu namelijk bijna
90km/h halen in zijn eerste trap!
Dat is bijna vergelijkbaar aan, met een handbak in zijn 2 wegtrekken!

Ombouwen naar automaat lijkt me trouwens zonde! Ik heb natuurlijk ook een automaat, en vind het heerlijk, maar handgeschakelde Omegas, met V6 zijn er veel minder! (en schakelen lijkt me af en toe best leuk, en zuiniger:cry:)
 
Mijn dieseltje met 5traps automaat gaat zonder tc redelijk makkelijk rond. Met tc kan ik het vergeten.

Altijd leuk om te doen als er weer petjes bij ons voor bezig zijn met hun handrem om vervolgens net een kwart slag te maken.
 
Bovenaan