Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Verlaging 2.2 sedan FOTOOO 15-3-2012

Zoals de topicnaam al luid..
ik wil mijn omega toch verlagen..maar..
ik heb een setjes weitic veren op het oog met 30/30 heeft iemand enig iedee hoe dit gaat
staan(doormiddel van een foto?)

heb ook nog op marktplaats gekeken en staan schroefsetjes(nieuw) voor 399...is dat eventeel ook een optie?
gr Rudy
 
Re: Verlaging 2.2 sedan

Eibach veren pakken.

Zoals deze. <a class="postlink" href="http://www.extreme-carstyling.nl/product_info.php?CategoryID=103&CategoryNaam=Eibach%20Pro-kit&ProductID=139299" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.extreme-carstyling.nl/produc ... tID=139299</a>

Ik heb apex gehad, de beloofde 30mm werd 70. Omega is een zware auto.
Weitec heb ik dergelijke verhalen over gehoord, schroefset idem.

Kijk eens bij Niels voor beeld <a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=54&t=1165&start=10" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=54&t=1165&start=10</a> < daar.

Zoals gezegd ze zakken nog wat na. Ikzelf heb de eibach veren gecombineerd met bilstein schokbrekers, echt super strak nu.

Eibach geeft echt de beste ervaringen.

Gr wim
 

Joep

Verbannen
Re: Verlaging 2.2 sedan

Dus als ik het goed lees Wim, dan zijn het betere veren, voor minder centen? :P Ik zeg, DOEN Rudy! ;)
 
Re: Verlaging 2.2 sedan

Joep zei:
Dus als ik het goed lees Wim, dan zijn het betere veren, voor minder centen? :P Ik zeg, DOEN Rudy! ;)

Nee dat lees je niet helemaal goed. Een schroefset is namelijk een coiloveer die je kunt verstellen dmv een schroefdraad op de bijgeleverde schokdemper. Bij eibach leveren ze enkel kortere veren ex demper.

Een goede schroefset is er naar mijn mening eentje van KW en die kosten tussen de 1200 en 1400 euro.

Dat dat zo duur is komt puur door de kwaliteit en de dikte van de veer en hoe het metaal is bewerkt.

Ik heb al schroefsets gezien met een aluminium demperhuis waar draad op was getapt. Mooi. Maar daar hou je echt geen omega mee tegen hoor. Plus dat kaal aluminium na een winter je in je wielkast niet mooier wordt.

Gr wim
 
Re: Verlaging 2.2 sedan

ZO dat ziet er wel dik uit hoor op die van niels...
ik heb de weitec besteld en als het goed is heb ik ze er vrijdagavond onder zitte (als het meezit haha)

gr.
 
Re: Verlaging 2.2 sedan

Hmmmm. Ik hoop dat je geen spijt krijgt van die weitec, ze konden nog wel eens wat lager worden dan 30.

Aan de andere kant ik schuur ook drempels met mn eibach, maar wel veel minder als met de apex. Die apex waren zo slap dat ze mn dempers naar de gods of speed hebben gejaagd. Hoop dat dat met weitec minder is. Hoewel onze Duitse lotgenoten daar ook niet erg lovend over schrijven.

We horen het graag hoe je ervaringen zijn. Meet nog eens goed, voor, na en na het na zakken.

Vroeger of later kom je toch aan andere dempers als je het echt strak wilt hebben.

Gr wim

Gr wim
 
Re: Verlaging 2.2 sedan

Ligt er ook maar aan hoeveel je wilt verlagen.

Als je 3 max 4 cm wil verlagen dan kun je prima uit met alleen veren.
Als je verder als 4 cm wilt gaan, adviseren ze ook andere schokbrekers.


Gr Lars
 
Re: Verlaging 2.2 sedan

Nou vanavond had ik eindelijk tijd om de veren er onder te steken,
was een vrij simpelklusje..op 1uur en 15min stond de auto weer buiten haha.
van voor is hij 2.5cm lager en vanachter 4cm lager..staat er nu wel netjes bij vind ik..
kijken of ik van t weekend weer tijd hem om hem zowiezo even te sporen en mijn zomerwielen eronder te leggen.


zo was ze

Foto-HP6EAW3U.jpg


Foto-DRY6XGM7.jpg


en zo is ze nu

Foto-G4NNIFZR.jpg


Foto-ZKZSMONT.jpg


Foto-IMWJQPDP.jpg
 
Veeeeeeeeeel beter zo. Echt mooi hoor.

Kijken wat ze doen met nazakken, achter 4 cm maak ik me een beetje zorgen over.
Ik heb het nooit prettig gevonden dat ze achter zo laag hing. Maar ja ik heb ook aardig wat kilo's audio achterin.
Heb zelfs een poosje met station veren achter rondgereden. Ultime BA look, kont omhoog net als de a-team van.

Maar zoals die van jou er nu bij staat..... sexy hoor.
Niet te bang zijn op drempels, zijn maar hitteschildjes op je voorpijp en middendempers. Beetje schuin erover helpt veel.

Gr wim
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ziet er goed uit.
Hopelijk krijg je niet al te veel last van de drempels.
 
Ziet er goed uit. Ben er ook nog altijd over aan het denken, maar na mijn ervaring met mijn mv6 die zo laag lag twijfel ik nog altijd. Kwam met alles aan de grond.
 
Thanks!! vind het zelf ook wel geslaagd..aleen k hoop dat me zomerwielen mooi staan..anders deze maar eens opknappe vind ze einglijk wel dikker eruitkomen nu..
 
ik heb nog schmidt space line wielen liggen..18inch randen gepolijst met een antraciet hart...k post morgen wel fotos als ze eronder liggen
gr.
 
Bovenaan