Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Verlaging met bilstein en eibach

Hallo oop..

Na veel denken over verlagen heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en een verlagingsset gekocht...

Mede omdat mn schokbrekers van voor totaal lek waren en achter 2 verschillende dempers stonden oem olieveer met niveau regeling en 1 gasgeveerde. welke mongool is zo dom om zoiets te combineren met als resultaat dat de 2 achter veren gebroken waren was dit een ideale oplossing nu heb ik de niveau regeling uitgeschakeld en 2 paar dikke bilstein schokbrekers gemonteerd met eibach veren.. nu is dn omi een 4cm gezakt met een superstrakke weg ligging als resultaat... ten eerste dag en nacht verschil ten tweede sportievere look en ten derde in control...

Vandaag eens met de importeur van eibach gebeld voor mn goca attest zodat ik kan gaan keuren als verlaagd voertuig.. en ja hoor in de namiddag belde de lieve man terug dat ze die op voorraad hadden liggen...

Nu nog 50euro betalen en ze sturen het op dan naar alken geometrische keuring doen tuning rapport halen en dan mag ik met die set blijven rijden hier al wat foto's van het resultaat. ..
5lpiqu.jpg

scujap.jpg

2vls0ti.jpg

o5ugz5.jpg


Het was een geklungel voor die gebroken veren eruit te krijgen maar toch gelukt en van voor ging gelijk niks...
Nu lekker schuren haha...

Greetz sean
 
Bedankt zover voor de toffe reacties jammer dat de nieuwsgierige niks posten... maar iig joep bedankt voor de set

Gr sean
 
R

Ralph

Gast
Tony Pansoni zei:
Heey sean !!

Dikke verlaging! Zeker de baas kerol!
Hoezo trouwens keuring voor verlaging??
Gr

ja, :w waarbij gelet word op gedrag op de weg, het los komen van de veren bij het opkrikken, en de veerweg niet begrenst is.
ook word de stand van de wielen meegenomen of ze niet in een absurde stand gemonteerd zijn wat je wel eens ziet bij kevers aan de achterzijde.
 
seanwillems zei:
Bedankt zover voor de toffe reacties jammer dat de nieuwsgierige niks posten... maar iig joep bedankt voor de set

Gr sean

Ik geloof dat reageren niet verplicht is.
Maar ik wil graag reageren hoor,
Het ziet er mooi uit, zeker in conbi met de velgen.
en als straks dat kleine deukje ook weg is
dan gaat het alleen maar mooier uit zien.


En dan heb ik nog een vraag ook, ben je in Belgie verplicht zaken te overleggen bij de keuring als je iets aanpast aan je auto zoals veren, velgen enz enz?
 
servil zei:
seanwillems zei:
Bedankt zover voor de toffe reacties jammer dat de nieuwsgierige niks posten... maar iig joep bedankt voor de set

Gr sean

Ik geloof dat reageren niet verplicht is.
Maar ik wil graag reageren hoor,
Het ziet er mooi uit, zeker in conbi met de velgen.
en als straks dat kleine deukje ook weg is
dan gaat het alleen maar mooier uit zien.


En dan heb ik nog een vraag ook, ben je in Belgie verplicht zaken te overleggen bij de keuring als je iets aanpast aan je auto zoals veren, velgen enz enz?

Hey servil

Tuurlijk moet je niks posten haha was maar een grapje...

Als je in belgie gaat keuren moeten je banden voldoen aan een speciale maten volgorde bv op je gelijkvormigheids attest (coc) beter bekend als certificate off conformity dit papier word afgegeven door de importeur in dit geval opel Nederland. .. hierin staat een bandenmaat genoteerd voor de voor en achteras deze bepaald word door de fabrikant. . Nu staat erin mijn coc dat ik 205/65/15 y97 banden moet hebben nu hebben ze in België bij goca dat is eigenlijk de rdw van belgie verzonnen dat als je een andere maat zet deze uit de originele maat herleid moet worden het heeft met de omtrek te maken zoals de 17ers wat ik ook heb en mee ben wezen keuren moeten dan 235/45/17 zijn in 18ers is dat 235/40/18 ga je nu achter breed dan moet het in mijn geval 255/35/18 of 265/35/18 zijn dit is voor de km teller te laten kloppen en je abs sensoren ik vind dat eigenlijk wel belangrijk voor iedereen dus hier de website voor de bandentool. www.goca.be ff zoeken banden tool en je kunt beginnen berekenen er is 1% tolerantie op...

Voor de veren je mag zo wel rijden maar keuren is iets anders elke fabrikant geeft attesten af tuv ed. In belgie komt daar een goca attest bij wat je wederom bij de importeur van de desbetreffende veren kunt aanvragen om in aanmerking te komen voor een zogezegde tuning keuring dit gaat nu als volgt er moet nu een geometrische keuring komen wat dit precies inhoud weet ik niet maar iets met de afstand van de driehoeken tot de veerpoten mogen niet een bepaalde hoek overschrijden en zeker niet met het laagste punt van de auto onder de 9cm duiken... als die geometrische keuring goed is mag je naar de gewone keuring gaan en dan krijg je een extra keuringsrapport genaamd tuning rapport en dan mogen die veren blijven zitten en ben je in feite gekeurd voor verlaagd voertuig. ...

Dit is een hele uitleg voor eigenlijk iets heel simpels laten we zeggen dat het een beetje met Duitsland te vergelijken is alleen dat de banden niet op papier vermeld worden voor de rest alles bumpers spoiler uitlaat muziek moet gekeurd zijn beetje belachelijk maar komt goed zeker...

Hopende je geïnformeerd te hebben.

Greetz sean
 

Joep

Verbannen
Colinh zei:
Die set was toch niet in orde Joep ???
Was niks mis mee, alleen de veerpootrubbers waren versleten. Heb ik vervangen en naar verluid doet de set het perfect onder Sean zijn Omega. Foto's van de rubberwissel plaats ik nog.
 
Colinh zei:
Die set was toch niet in orde Joep ???
Hey colin

Ik heb ze gemonteerd rammelt nergens veren niet kapot volgens mij zijn ze dik in orde..

En anders zien we dat wel op de keuring waar elke schokbreker zijn test krijgt. ..
Dat met die rubbers was van joep zijn stabilisator stang wat voor de auto langs loopt achtrr op de dempers zitten nieuwe rubbers prima en geen probleem ook niet bij 200+km/h

Gr sean
 

Colinh

Donateur 2023
seanwillems zei:
Colinh zei:
Die set was toch niet in orde Joep ???
Hey colin

Ik heb ze gemonteerd rammelt nergens veren niet kapot volgens mij zijn ze dik in orde..

En anders zien we dat wel op de keuring waar elke schokbreker zijn test krijgt. ..
Dat met die rubbers was van joep zijn stabilisator stang wat voor de auto langs loopt achtrr op de dempers zitten nieuwe rubbers prima en geen probleem ook niet bij 200+km/h

Gr sean



Ok das goed nieuws d:)b d:)b
 
om welke set gaat dit juist, bestaat er ook een variant voor caravan ?
kan je even de specs posten?

Ik was in het verleden nooit van zin m'n omega te gaan verlagen, aangezien ik voor het werk veel op nogal ontoegankelijke plaatsen moest zien te komen (akkers en velden enzo)
maar aangezien we een oude volvo v50 gekregen hebben op't werk is verlagen plots terug een optie geworden, hoeft niet zozeer veel lager te liggen, maar ik wil wel graag een iets vastere en 'directere' baanligging.
 
Milord zei:
om welke set gaat dit juist, bestaat er ook een variant voor caravan ?
kan je even de specs posten?

Ik was in het verleden nooit van zin m'n omega te gaan verlagen, aangezien ik voor het werk veel op nogal ontoegankelijke plaatsen moest zien te komen (akkers en velden enzo)
maar aangezien we een oude volvo v50 gekregen hebben op't werk is verlagen plots terug een optie geworden, hoeft niet zozeer veel lager te liggen, maar ik wil wel graag een iets vastere en 'directere' baanligging.


Hey milord voor de caravan zal dit ook wel gaan ik zou zeggen check ff http://www.bilstein.de of ff Google zoeken ik heb van joep een b4 kit gekocht... complete nieuwe set schokdempers en veren is ongeveer 3cm verlaging ben je een 700euries kwijt schroef setjes vanaf 400 maar dan heb je van die aftermarket troep technix heuts enzo moet ik niet hebben...

Ik blijf erbij febi bilstein is the best in combi met eibach heb je een dikke wegligging...

Greetz sean
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die verlaging staat hem mooi, zeker i.c.m. de Sport Stars. d:)b

Hoe is het weggedrag nu, goed gelukt hem te laten uitlijnen? Bij mijn B1 bleek dat nogal een uitdaging te zijn, die had 4 pogingen nodig omdat ze continue het camber van de voorwielen te negatief lieten staan.

Wel erg bijzonder dat ze 2 verschillende schokdempers eronder hadden zitten, dat kan nooit goed gereden hebben.
 
Bovenaan