Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Verlaging met bilstein en eibach

B-Buster zei:
Die verlaging staat hem mooi, zeker i.c.m. de Sport Stars. d:)b

Hoe is het weggedrag nu, goed gelukt hem te laten uitlijnen? Bij mijn B1 bleek dat nogal een uitdaging te zijn, die had 4 pogingen nodig omdat ze continue het camber van de voorwielen te negatief lieten staan.

Wel erg bijzonder dat ze 2 verschillende schokdempers eronder hadden zitten, dat kan nooit goed gereden hebben.

Hey jacco,

Ja dat reed echt voor geen meter met olie en gas geveerd en dan aan een kant niveau regeling vraag me af wie zo iets verzint haha, maar zijn ervan af nu... uitlijnen nog niet gedaan en dat negatief camber heeft wel wat laten we zeggen dat de wegligging zo verbeterd is dat ik bijna dubbel zo hard de afritten en bochten kan nemen met name ook omdat de camber maximaal negatief is.. ja weet dat het niet bevorderlijk is voor de banden maar goed de sportstars gaan er binnenkort van af voor te zandstralen en dan zullen we verder zien... van die dempers zal ik foto's maken kunnen we nog eens allemaal smakelijk lachen whahah.
7(8)7
Greetz sean
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hou er rekening mee dat je eigen ook je draagarmen opnieuw moet stellen (nulstand) als je je auto verlaagd.
Het gaat erom dat je de voorste bout los draait zodat de voorste bus zich kan zetten naar de nieuwe stand (auto moet op de wielen staan) er zou anders te veel spanning op de voorste bus komen te staan wat ervoor zorgt dat ze harder slijten. En aangezien de draagarmen toch al niet zo geweldig zijn zou dat problemen kunnen geven.
 

Joep

Verbannen
Dus, moer op die voorste bout losdraaien (en niet eruithalen natuurlijk) en de boel draait naar de nulstand bij een op een brug stilstaande Omega?
 

Vega

Medewerker
Administrator
IN2thaDO zei:
Kijk das ren goeie tip Peter! Dat wist ik ook niet.... Vanavond maar eens doen dan :)

Dat vergeet iedereen en na een maand zijn de draagarmrubbers kapot.

Joep zei:
Dus, moer op die voorste bout losdraaien (en niet eruithalen natuurlijk) en de boel draait naar de nulstand bij een op een brug stilstaande Omega?

Inderdaad, zo makkelijk is het, wel weer vastdraaien.
 

Joep

Verbannen
seanwillems zei:
Zo al 2500km verder en jog steeds geen problemen onder vonden... joep setje is dik in orde. .

Greetz sean
Goed om te horen Sean! Ik wist dat er na die veerpootlagerwissel niks meer aan de hand was. Binnenkort maar eens meeten nu ik ook weer verlaagd ben. :Y
 
Bovenaan