Illuminat0r
KnuffelBelg
Vandaag tot mijn grote verbazing even de Windows PC in de Omega moeten rebooten
Ik zit al langer met een probleem van "vermogenverlies" bij meestal actievere rijstijl, maar soms ook bij doodnormale bompa-rijstijl aan 50km/h. Plots krijg ik dan geen vermogen meer.
Wel vandaag is duidelijk geworden dat er nog steeds meer dan vermogen beschikbaar blijft,maar dat de automatische transmissie er dus gewoon de brui aan geeft.
Het gaat om de 5L40-E GM transmissie.
Er is een bekend probleem van 'het verlies van de achteruitversnelling'.
Maar hier is het dus in zen vooruit.
Vandaag dus plots bij 120km/h cruise, lampjetransmissie motor&uitlaatgas aan en WEG aandrijving, motor naar stationair-toerental, of uit (weet ik niet meer)
Manueel schakelen loste niets op, dus dan maar uitbollen op de pechstrook, in de hoop de nabije parking te halen.
Echter niet opgeven, contact af, weer op en starten, en ja hoor...alles weer terug normaal
Enerzijds hoor ik nu wat meer 'whine' vanonder de wagen komen, maar dat hangt misschien aan het koppeke.
Al langer hoor ik 'stotterende' geluiden als hij wil schakelen rond de 50km/h.
Dadelijk nog eens proberen de 'paperclip' methode te zoeken, en trachten wat te weten te komen...
/me=
*edit: de paperclip & pedaaltrick methode werken niet om de Y25DT uit te lezen.
Ik zit al langer met een probleem van "vermogenverlies" bij meestal actievere rijstijl, maar soms ook bij doodnormale bompa-rijstijl aan 50km/h. Plots krijg ik dan geen vermogen meer.
Wel vandaag is duidelijk geworden dat er nog steeds meer dan vermogen beschikbaar blijft,
Het gaat om de 5L40-E GM transmissie.
Er is een bekend probleem van 'het verlies van de achteruitversnelling'.
Maar hier is het dus in zen vooruit.
Vandaag dus plots bij 120km/h cruise, lampje
Manueel schakelen loste niets op, dus dan maar uitbollen op de pechstrook, in de hoop de nabije parking te halen.
Echter niet opgeven, contact af, weer op en starten, en ja hoor...alles weer terug normaal
Enerzijds hoor ik nu wat meer 'whine' vanonder de wagen komen, maar dat hangt misschien aan het koppeke.
Al langer hoor ik 'stotterende' geluiden als hij wil schakelen rond de 50km/h.
Dadelijk nog eens proberen de 'paperclip' methode te zoeken, en trachten wat te weten te komen...
/me=
*edit: de paperclip & pedaaltrick methode werken niet om de Y25DT uit te lezen.