Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Voor als de Omega's echt op zijn...

Illuminat0r

KnuffelBelg
<a class="postlink" href="http://www.bittercars.com/bitter/bitter.nsf/pages/otherprojects" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.bittercars.com/bitter/bitter ... erprojects</a>

Oftewel: Gewoon de Holden Statesman, LHD ingevoerd _/-\o_ _/-\o_
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
martijn_maja zei:
hmmm, maar zijn geen omega"s.

Neen het zijn geen Omega's,
Maar wel een afstammeling :P

Daar GM besloot in 2003 het "Omega-platform" (kan niet meer op de code komen) overboord te gooien,
besloten ze in Australie dan maar "om het zelf te doen".
Vandaar de Nieuwe Holden Commodore, en afstammelingen Caprice en Statesman *O*
 
Ik wist niet eens dat Bitter nog bestond. Als de Omega's echt op zijn dan lijkt mij een Pontiac GTO met LS2 blok ook wel wat. Ze zijn nu al niet eens zo duur meer en tegen de tijd dat de Omega's echt op zijn is zo'n GTO vast ook geen drol meer waard. Een bijkomend voordeel is dat mijn kinderen dan ook wel de deur uit zijn. Van een eventueel ruimtegebrek is dan ook geen sprake meer.

Maar als ik tegen die tijd echt gek wil doen dan wordt het een Corvette C6 Z06.

Groet,

Walter
 
Pontiac GTO FTW ! :Y

Zie hier Walter's nieuwe aanwinst...
hppp_0702_01_z+1970_pontiac_gto_pro_street+cruising.jpg

_O-

Maar ff zonder dollen:
ik vind zowel de Bitter als de GTO mooie auto's.
Eerlijk gezegd, zou ik het nog zo net niet weten wát ik zou moeten kopen, als de Omi ons écht niet meer verder kan brengen...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
B-Buster zei:
Tegen die tijd ga ik over op een Cadillac CTS. :)
Staat bij mijn weten op het Vectra Chassis!

Is dat zo ja? Dat wist ik niet... eens uitzoeken binnenkort.

Ik heb met zo'n CTS gereden en vind het totaal niet lijken op een Vectra, ik vond het best mooi in de richting van de Omega gaan qua afstemming. :)

Maargoed, de Vectra vind ik een mooie basis dus geen probleem.

Zo'n GTO vind ik ook erg mooi trouwens _/-\o_
 
MetalRush zei:
Pontiac GTO FTW ! :Y

Zie hier Walter's nieuwe aanwinst...
<a class="postlink" href="http://highperformancepontiac.com/features/hppp_0702_01_z+1970_pontiac_gto_pro_street+cruising.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://highperformancepontiac.com/featu ... uising.jpg</a>
_O-

Maar ff zonder dollen:
ik vind zowel de Bitter als de GTO mooie auto's.
Eerlijk gezegd, zou ik het nog zo net niet weten wát ik zou moeten kopen, als de Omi ons écht niet meer verder kan brengen...
Ha ha, prachtig deze. Maar ik zou dan wel een GTO zoeken van wat recenter bouwjaar en bij dit exemplaar heb ik toch wel wat problemen om over de motor heen te kijken. Maar volgens mij heb jij - Ruud - wel door dat ik nog steeds vind dat "there is no substitute for cubic inches" (misschien heb ik daarom in een wat verder verleden een Jeep Wrangler gehad met een V8 met een inhoud van 360 ci (5,9 liter). Vandaar ook die Corvette met een 7 liter blok 8) .

Groet,

Walter
 
Ik ben dezelfde mening toegedaan, Walter.
Punt is echter dat het ook nog enigzins betaalbaar moet zijn.
En dan doel ik niet op de aanschaf, want dat is een momentopname en niet het issue, maar de maandelijkse kosten.
Ik zie mezelf nog niet met een dikke V8 of V12, iedere dag, 170 km kachelen. Niet met mijn inkomen wel te verstaan.
Als ik nou (erg) dicht bij de Balkenende norm zou zitten, zou ik het nog overwegen... maar helaas :P

Hoewel ik wél héél benieuwd ben naar 1 speciale auto...
06chrysler-300c-srt8.jpg

Maar dan wel de HEMI uitvoering, hè :P
Waarbij ik heb begrepen dat dit blok 4 cylinders, tijdelijk, kan uitschakelen als de vraag naar pk's laag is (cruise stand).
Dát vind ik wel weer interessant...
 
ooh nee he :) Bitter?? dat is toch van die Koreaanse Deawoo zooi? Bleghhh sommige Holden Commodore's vind ik wel mooi.. gewoon een Omega met een moderere neus als je het mij vraagt..

maar als je kijkt naar die Bitter modellen,, dan zie je ook dat er heel veel lijnen uit die modellen gekopieerd zijn van andere.. en dingen van andere opels en deawoo's.. ik zag daar achterlichten van een CALIBRA..!!? volgens mij zijn die al ff niet meer onder ons?
 
tja.. hahaha dat wist ik niet.. dan ben ik in de war met een ander iets.. ik heb serieus een keer zoiets gevonden.. soort van koreaans merk.. dat was echt om te kotsen.. daar zag je ook een soort van koreaanse Senator A ofzo..
 
maar ik weet wel dat Opel,Vauxhall & Cadillac gestopt zijn met de Omega/Catera te produceren in 2003 toch? en Holden de auto verder is gaan ontwikkelen met de Commodore ofzo.. terwijl de oudere Commodore's bij ons weer Senators waren :? |:( maargoed.. resultaat mag er zijn:
2hp3wp2.jpg

a1o22t.jpg

Pretty nice if ya ask me
 
mooie omega's, vooral de bovenste is een vette bak.
egbert, die chrome lijsten heb ik bij ons op de omega zitten, maar na 12 jaar is het wel op. bij onze omega wil ik ze dus vervangen. maar zijn niet meer te lrijgen. en jou spiegels zijn dat de steinmetz spiegels, elec en verwarmt?
 
ja heh.. mooi ding.. die onderste in een generatie ouder geloof..
ok dus ze bestaan wel voor de Omega? ik dacht dat ik het 1 keer gezien had int echt.. maar nooit vanaf fabriek dan? die lijsten? want ik heb ze verdern og nooit gezien.. heb je dr een foto van toevallig?

de spiegels zijn idd van Steinmetz.. en volgens mij elec. en verwarmt.. maar tis niet aangesloten.. tis dr door de vorige eigenaar zo op gedaan.. en klaar.. interesse? :)
 
Bovenaan