Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Voor als de Omega's echt op zijn...

Neen, zeker niet.
Lijkt er op dat je twee geïnteresseerden hebt.
Afhankelijk van de staat van jouw Irmscher einddemper, heb ik daar wellicht interesse in.
Ik zeg er alvast op voorhand bij dat ik een kritische zeikerd ben :D
 
oohw hahaha.. okee.. nja die irmscher demper is in principe voor Jack.. kweet niet of dat nog door gaat? denk t eigenlijk wel
 
Ah ok, Ik wist niet dat je al benaderd was :)
Sterker nog; ik heb er al 1 en zou deze erbij willen voor een eventuele ombouw naar 4 eindstukjes... Waar heb ik dat eerder gelezen ??? :P
 
hahaha vet he.. zou wel gaaf staan denk.. dan wel ;) en volgens mij past dat best mooi half in zo,n B2 bumper.. zonder hem te moeten verlagen.. maar die je dr nu onder heb is een irmscher voor een b2 toch? iets anders kwa vorm toch?
 
Nope, ik heb juist gekozen voor een B1 Irmscher einddemper omdat die vierkantiger is.
De B2 is helemaal vierkanter dan de B1... de B2 Irmscher einddemper vind ik juist weer beter onder een B1 passen.
Dat is, uiteraard, persoonlijke smaak. Maar zo ben ik nu eenmaal :)
 
Illuminat0r zei:
martijn_maja zei:
hmmm, maar zijn geen omega"s.

Daar GM besloot in 2003 het "Omega-platform" (kan niet meer op de code komen)




GM V platform :)



Ik vind het heel eerlijk heel moeilijk en wil ook niet denken aan een opvolger, ik vind zeker meerdere auto's mooi zo bedoel ik dat niet, een BMW 540I, E55 (W210) Cadillac SLS, CTS om maar even wat te noemen, Een Insignia OPC vind ik ook heel erg mooi !! maar voor mij is de Omega toch écht een droomauto, als kind (toen de Omega nog volop in productie was) prachtige tijd overigens :9 spaarde ik al dingen van de B Omega, op school (basisschool) moesten we wel eens opdrachten doen waar we artikelen uit magazine's moesten knippen, ik heb hier serieus stukken van de Omega B1 liggen die ik er des tijds uit geknipt heb, Als ik met papa naar de [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] ging nam ik brochures en dergelijken van de Omega mee (iets waar ik nu héél blij mee ben !) en ik zei altijd tegen m'n Pa als ik later groot ben, wil ik ook een Omega ! en nu heb ik er daadwerkelijk een ! mijn huidige is ook gewoon voor mij de ultieme Omega zoals ik hem wens: MV6 pre facelift, Lak zwart, Beige lederen interieur, schuif-/kanteldak, Telefoon met Bose audio systeem.. kortom gewoon alles op een [acro=Abnehmbare AnhangerKupplung]AHK[/acro] na.. die kan mij gestolen worden, ik gebruik m'n Omega niet als slaaf ! ik ben er voor mijn Omega en niet andersom ;)

Heb dan ook nog NOOIT gevloekt tegen m'n Omega als er iets stuk ging, dat kan gebeuren een mens word ook wel eens ziek, vervelendste was toen ik met mn Omega sport 45KM over de grens in Duitsland op de A3 kwam til te staan met een defecte Krukas sensor.. mijn reactie op dat moment, ah nee, waarom doe je mij dit nu aan ? zorg toch altijd goed voor je ? daarna ben ik gaan bellen om de Omega samen met mij naar de [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] te krijgen.


Ik zal er dan ook alles aandoen om deze héél lang bij mij te houden, desnoods komt er een auto bij, zodat de MV6 rustig van zijn oude dagen kan genieten, maar wegdoen daar denk ik absoluut niet over na.



Groetjes,
Sjors
 
Wow gaaf !! iets waar we vroeger van konden dromen en alleen in zogenaamde futuristische films zagen ! zal wel mega duur zijn en heel moeilijk te besturen, het lijkt vrij simpel, maar denk dat dat best even oefenen is !
 
Valt mee: $100.000 (een Ferrari is duurder!).
En dan mag je er alleen mee achter in je eigen tuin vliegen. -O-
Vliegbrevet heb je, daarentegen, níet nodig.
 

yoyo

The UK brothers
Ja , eigenlijk is dit al een heel oud ontwerp.
Ergens in de vijftiger jaren werd hier al mee gerommeld , en toen nog in de echte straalmotorenversie.
Ik weet niet of dit (zal bijna wel) ook een brandstof versie is want elektrisch heb je bijna helemaal geen actieradius! :'(

Dit vreet namelijk energie!
Maar nu zijn we in iedere geval goed op weg om steeds betere cellen te produceren (lees: lichter en grotere opslag capaciteit) en dan zal het zo maar eens kunnen dat er iets meer geprobeerd gaat worden om deze VTOL (vertical take-off landing) toestellen verder te ontwikkelen.
Maar denk nu niet meteen dat deze "vervoermiddelen" binnen tien jaar op de drive-in van Mc Donalds te zien zullen zijn. :N :N :N :N

GR,
Aart :w
 
Nee, klopt Aart. Dit is een 'gewone' 4-cylinder vliegtuig motor.
Actie radius ligt nu rond de 2 uur vliegen (kan precies van Tiel naar Vlaardingen, én weer terug :P)

Veiligheid is echter weer een 'ding'. Want er is wel een parachute aan boord, maar er wordt al gezegd dat als die niet meer ingezet kan worden (omdat je bv te laag vliegt) het 'harnas' van dit vliegapparaat je zou moeten beschermen (en daar heb ik zelf ook een beetje een hard hoofd in...).
 

yoyo

The UK brothers
Tjaaa als je dat redt, dit ding zuipt brandstof en dan zal je er toch echt een tankwagen onder moeten
hangen wil je van jouw huis naar je werk en terug. :S

En parachute op zo'n ding?
Dat is net zoiets als een schietstoel in een heli. (werkt ook niet) :N :N :N
Maar gaaf blijft het ben altijd wel in voor zulke speeltjes :9~

gr,
Aart :w
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
yoyo zei:
En parachute op zo'n ding?
Dat is net zoiets als een schietstoel in een heli. (werkt ook niet) :N :N :N

Die zou je hier wel eens kunnen nodig hebben.

Filmpje over de Bi-Modal exhaust. made in Australia by HSV d:)b
Voor de V8 fans...genieten.. (Ik begin er zelf ook wel voor te vallen zo...)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G455C6RoH_o[/youtube]
 
Bovenaan