Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Wederom de poelie gebroken 1jr na dato.

Re: poelie gebroken, Weer één binnen.

Hij maakt een schurend geluid indien het stuur helemaal links of rechts maximaal uitgedraaid is. Ik ben bang dat inderdaad de spanner misschien stuk is. Ik heb gelezen dat ik deze kan vervangen. Ik hoop dat dit de oorzaak is. Alvast bedankt voor de tip.
 
R

Ralph

Gast
Re: poelie gebroken, Weer één binnen.

maten van de riem zijn 1805 en 1902. scheel dus 1 cm en hierin ligt het probleem voor jou.
het verschil tussen rammellen en piepen en goed draaien. bijna niemand weet dit. ik door schande en schade.
 
Re: poelie gebroken, Weer één binnen.

Ik heb de factuur van mijn riem ff niet bij de hand. Ik ga het toch opnieuw proberen. Alvast bedankt Ralph.
 
Re: poelie gebroken, Weer één binnen.

Wat betreft de stuurbekrachting zie zingde......oorzaak was toch de poelie. Deze maakte geluid en heb deze weer vervangen.
Na het vervangen is deze in onderzoek genomen door de verkoper. Ding werd opgestuurd en was inderdaad verkeerd gefabriceerd. Nieuwe poelie erop (coulance!!), waarbij alleen arbeid is gerekend. Stuurbekrachtiging is nu OK.
 
R

Ralph

Gast
Re: poelie gebroken, Weer één binnen.

Ja hoor wederom de poelie gebroken. Precies 1 jaar later. Morgen komt er een van SKF in. Ben het orgineel en bilstein helemaal zat. Hoe ze dit zo hebben kunnen maken. Twee delen op elkaar lijmen met rubberkit. men noemt dit vulcaniseren. In ieder geval garantie.
 
Re: poelie gebroken, Weer één binnen.

O, ik dacht al een topic van een jaar oud, maar dus weer troubles. Heb je foto's? Suc6 morgen, ik sta bij je om de hoek bij de bandenboer in Mijdrecht ;-).

Gr. Paul
 
Bovenaan