Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Winterbanden!!

B-Buster

Medewerker
Administrator
Maar niet tegelijk van die verschillende maten. Dat gaat de ABS computer niet leuk vinden.
 
B-Buster zei:
Maar niet tegelijk van die verschillende maten. Dat gaat de ABS computer niet leuk vinden.


klopt idd wel 4 gelijke maten pakken og 2 verschilende met de zelfde rol omtrek

uit mn hoofd 235-45-17 en 265-40-17 die passen bij elkaar en zo zijn er wel meer
 

Xedrah

Donateur 2024
B-Buster zei:
Maar niet tegelijk van die verschillende maten. Dat gaat de ABS computer niet leuk vinden.

Op zich mag er wel wat afwijking in zitten voordat de ABS van slag is meen ik mij te herinneren, iets van 10% dacht ik zeker wel. Zijn wetenschappelijke cijfers, maar ff op gevoel... Heeft iemand daar ervaringen mee?
 
A

Anonymous

Gast
Vandaag bij de VOD gelijk even het profiel van de banden laten meten.
Voorkant, de Michelins nog goed 3mm en aan de achterkant met de Meteors net 4,5 mm.

Komt die set velgen, met zo goed als nieuwe Michelin zomerbanden, goed van pas voor de zomer. De keuze om volgende week de Michelin winterbanden te laten monteren komt dan ook goed uit van wege het profiel van de voorbanden.
 
Ik heb sinds vandaag ook mijn winterset er weer onder (Michelin Primacy Alpin) 205,65,16'

Rijd toch wel erg lekker !
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik hóór ze slijten met deze temperaturen. :P

Maargoed, ik heb berichten over het einde van deze week gehoord waarbij ze van pas kunnen komen. Die dagen ga ik lekker aan op 245'ers zomerrubber. :+
 
B-Buster zei:
Ik hóór ze slijten met deze temperaturen. :P

Maargoed, ik heb berichten over het einde van deze week gehoord waarbij ze van pas kunnen komen. Die dagen ga ik lekker aan op 245'ers zomerrubber. :+



Nou het is hier de hele dag niet boven de 6gr geweest, en het word alleen maar kouder !


Vind het prima zo.
 
A

Anonymous

Gast
Vandaag de Michelin Alpin A4 winterbanden erom laten leggen in de maat 225-55-16. Mocht er niet bij zijn in de werkplaats ter veiligheid van mij en het aldaar werkende personeel. Na afleveren de velgen gecontroleerd, en op het oog niets mis mee.

Thuis gekomen gelijk de auto gewassen ennnnnnnn wat blijkt hebben ze met het monteren van de banden 1 velg beschadigd. Het blijkt dat er volgens mij 1 velg ergens tegen aan is gevallen. Ik gelijk weer terug, zij laten dit volgende week bij een schadebedrijf bijgewerken.
Het is een kleine krasje bij de as van de velg, nog net voor het opel afdekplaatje van het asgat. Er zit naar de kras toe een schaaf plekje.
Kijk groot is het allemaal niet, maar toch. Moet je dan alles zelf doen verdom..!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het is maar goed dat je dat meteen gecontroleerd hebt. Slordig, maar het kan natuurlijk gebeuren. Gelukkig dat ze het erkennen en het laten repareren, ik hoor ook wel eens verhalen van minder sociale figuren die beweren dat dat risico erbij hoort.

Ik wissel zelf altijd en kan daardoor de wielen los aanleveren. Dan ben ik er ook niet bij, maar ik meld altijd maar dat ik ze liever iets later terug heb zodat ze netjes blijven dan dat ze moeten haasten en kans op krassen. Herstellen is leuk en aardig, maar dan kan het weer zo zijn dat je een kleurverschil hebt tussen de voor- en achtervelg nadat er 1 is gespoten.

Hoe rijden je winterbanden?
 
A

Anonymous

Gast
De Michelin winterbanden zijn stabieler dan de zomerbanden Meteor die er onder zaten, wat een verschil.

Ze laten niet de gehele velg overspuiten, maar het beschadigde krasje wordt gerepareerd. Ze zijn van mening dat dit al in de velg heeft gezeten en dit niet door een van de monteur is gebeurt. Maar zoals gezegd willen zij het wel laten repareren.
 
tarzanen zei:
Vandaag de Michelin Alpin A4 winterbanden erom laten leggen in de maat 225-55-16. Mocht er niet bij zijn in de werkplaats ter veiligheid van mij en het aldaar werkende personeel. Na afleveren de velgen gecontroleerd, en op het oog niets mis mee.

Thuis gekomen gelijk de auto gewassen ennnnnnnn wat blijkt hebben ze met het monteren van de banden 1 velg beschadigd. Het blijkt dat er volgens mij 1 velg ergens tegen aan is gevallen. Ik gelijk weer terug, zij laten dit volgende week bij een schadebedrijf bijgewerken.
Het is een kleine krasje bij de as van de velg, nog net voor het opel afdekplaatje van het asgat. Er zit naar de kras toe een schaaf plekje.
Kijk groot is het allemaal niet, maar toch. Moet je dan alles zelf doen verdom..!


Vind ik altijd ZO'N bullshit! Volgens mij hebben dergelijke bedrijven iets te verbergen... _O-

Keerzijde is er natuurlijk wel. Als mensen mij ZO enorm op de vingers staan te kijken, continu alles beter weten, continu in de weg staan, of zichzelf in de werkplaats "in gevaar" brengen, verzoek ik ze ook netjes de werkplaats te verlaten. Maar zo lang geen van bovenstaande van toepassing is, boeit het mij echt niet of er een klant in de werkplaats rondloopt.


De "schade" die door jou wordt beschreven ,kan ook nog wel eens zijn door het verkeerd gebruik van het balanceerapparaat. Als je lichtmetalen velgen op dezelfde manier inspant als stalen velgen, kun je rondom het centreergat(opel afdekplaatje) beschadigingen krijgen. Meestal zijn dat schaafplekken, maar indien hard aangedraait, kan het ook een kras(je) zijn/worden.

Ik zou zelf trouwens niet tevreden zijn met "bijwerken". Zeker niet als ik 100 procent zeker wist dat het van tevoren niet was. Zo'n bijgetipt plaatsje, is en blijft een zwak punt. Meestal het punt van waaruit de rest van je velg later gaat bladeren.
 
A

Anonymous

Gast
De schade aan mijn velg wordt door Euromaster banden niet vergoed. Hun antwoord, wij hebben niets beschadigd. }) :(

Een wijze raad aan een ieder, laat voor je een werkplaats o.i d binnen gaat een rondje om je auto lopen. Geef aan wat wel en niet beschadigd is, en hoop dat er rekening mee wordt gehouden als je de auto weer komt ophalen.

Uiteindelijk zou dit een welles nietes spelletje worden omdat ik niet kan aantonen dat de velg onbeschadigd was.
 
Ha Rene,

Wat een gezeik. Bij zo'n Euromaster zagen ze mij niet terug. Dat bijwerken lijkt mij niets. Zoals Dennis ook al zei, zal - denk ook ik - zo'n reparatie waarschijnlijk niet duurzaam zijn. Zou je eens een foto van die beschadiging op het forum kunnen zetten? Als het heel erg meevalt met die beschadiging dan is mogelijk iets met de DAP te doen.

Groet,

Walter
 
A

Anonymous

Gast
Hoi Walter,

Zal proberen met deze "korte dagen" een foto te maken/plaatsen. Tijd is tot eind van het jaar ook een beetje schaars helaas.
En inderdaad na wat over en weer communiceren met Euromaster zal ik daar ook niet snel meer mijn gezicht laten zien. Tenzij ik fatsoenlijk antwoord ontvang op de naar het hoofdkantoor gestuurde brief.
 
tarzanen zei:
Hoi Danny,

Inderdaad vestiging Dordrecht. Ervaring??

Nou ja ,ervaring |:(

Paar jaar geleden een keer langs geweest om te vragen of ze de Omega wilde uitlijnen:

Vond het een bureaucratische bedoeling daar,had er geen fijn gevoel bij iig,was ook de 1e en laatste keer dat ik daar geweest was :Y

Als ik wat aan de banden moet doen,nieuwe/omzetten/uitlijnen ed. ga ik naar Leen Post in sliedrecht,mijn VOD uit sliedrecht laat daar ook de auto's uitlijnen.

Ik vind het een goede zaak in ieder geval,
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Jammer dat ze het niet willen oplossen René. Had ik eigenlijk ook niet verwacht, die zijn zo groot dat 1 unhappy klant ze niet zoveel zeer doet. Ik zou zeggen, als het antwoord je niet bevalt strooi lekker over het internet je mening uit. Scheelt ze uiteindelijk toch weer een paar klanten. :P

Zelf ben je er niet mee geholpen natuurlijk. Hoe diep zijn die krassen? Wellicht is er nog wel wat aan te redden.
 
Bovenaan