Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Y25DT start niet als hij warm is.

Ik heb een vraag.
Zoals ik reeds aangegeven heb bij nieuwe leden ben ik in het bezit van een Omega Y25DT december 2002.
Nu heb ik een probleem. Ik heb deze Omega gekocht vanwege de BMW techniek, echter Opel heeft besloten in haar wijsheid de inlaat te maken met metalen vlindertjes. Jullie begrijpen het al. 1 vlindertje is afgebroken en opgezogen, in cilinder nr. 4 en bij cilinder nr. 6 er uit gekomen. Of te wel totale kop revisie.
Nu heb ik een probleem. Als de motor warm is start hij niet meer, ook niet met remmen reiniger via de inlaat.
BDP sensor is vervangen en de motor is tot 2x toe uitgelezen en geeft geen fout codes. Verder heb ik 1 verstuiver vervangen en de overige 5 laten testen. de verstuivers zijn in orde.
Heeft iemand een idee. Zelf denk ik aan een elektronisch probleem.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Zijn beide brandstofpompen actief?
1 in tank
1 onder bijrijdersstoel

moeten allebei draaien, anders gaat hij niet aan. (verklaart natuurlijk niet waarom hij koud wel start)
Je hebt heel wat werken gedaan, misschien een kleinigheid niet aangesloten..?

Goed dat je alle injectoren meteen hebt laten nakijken.
Door de common rail techniek kan je dit ook voorhebben met 1 slechte injector (zoals je dus zelf al wel doorhad)
Dit is makkelijk uit te lezen a.d.h.v. de raildruk.
Deze moet na het stilleggen van de motor maar heeeeel zachtjes zakken.
Zakt hij snel naar nul is er toch een verstuiver kapot.

Revisie kan tegenwoordig, hoeft niet nieuw.

Wat betreft je inlaatcollector met metalen wervelkleppen.
(Zie hiervoor elders op het forum)
Dit is betreurde BMW techniek, die Opel jammer genoeg niet wil erkennen.
Bij BMW is er een vervangonderdeel dat normaal geen schade berokkend (530d)
(Zie hiervoor elders op het forum)

Wat is BDP sensor?
 
Ik had reeds gereageerd, maar zie dat mijn reactie niet is geplaatst.

De verstuivers zijn op een Bosch testbank 1,5 uur getest. Ik ga er van uit dat ze dan ook getest zijn op interne lekkage.
 
R

Ralph

Gast
als ze getest zijn dan zijn ze op alles getest.
ik denk dat jij terugloop heb van brandstof.
 
Frank Beekes zei:
Ik heb een vraag.
.... Jullie begrijpen het al. 1 vlindertje is afgebroken en opgezogen, in cilinder nr. 4 en bij cilinder nr. 6 er uit gekomen. ...
Ik wil niet lullig doen, maar als dit echt waar is, dan is het niet alleen totale koprevisie. Dan wordt het blokrevisie.
Voor zover ik weet staan de cilinders onderling niet met elkaar in verbinding.

Ben je inmiddels al wat wijzer / verder gekomen? (gezien het feit dat ik wat later reageer dan dit draadje gestart is)
 
R

Ralph

Gast
laat ik het dan maar plaatsen, een allround garage heeft mij gebeld voor informatie omtrend dit voertuig en om mijn kennis te delen.
was ook erg gezellig aan de lijn moet ik erbij zeggen, na 2 dagen van discussie is er uitgekomen dat de krukassensor toch defect was zoals eerder beschreven en aangegeven was door mij en nog een paar anderen. wij wensen deze berijder ook weer vele veilige kilometers zonder storingen.
 
Meuh..?
Hoe komt "een allround garage" aan jouw telefoonnummer...?

Ik heb een vermoeden en wil dat bij deze direct even de kop indrukken:
Het is NIET de bedoeling om telefoonnummers van leden, zonder toestemming van het betreffende lid, door te geven aan een ander!.
Ik zal dit in de aankomende dagen ook opnemen in de AV, sectie 6, van het OOP. (Ik vind het al een klein beetje hieronder vallen).

Uiteraard: we zijn hier samen om elkaar te helpen. Dit gaat echter op volledige, vrijwillige basis. Maar hier moet ik Ralph toch een beetje in bescherming nemen.
Kennis op deze manier 'afdwingen' (dat proef ik een beetje uit het verhaal van Ralph) kán en mág nooit de bedoeling zijn.

Ralph, als ik het verkeerd heb, moet je dit maar aangeven.
Bovenstaande is echter wat ik uit dit draadje opmaak.
 
R

Ralph

Gast
het kwam een beetje raar bij mij over toen ik erachter kwam dat het ging om bovenstaand voertuig.
normaal kunnen wij het garage vraagbaak raadplegen aldan niet de collega's om ons heen.
nu zie ik een klant van een garage hier een oplossing zoeken, voor een probleem aan zijn eigen voertuig. wat eigenlijk zijn garage zou moeten doen en zou moeten kunnen oplossen. ik zet mijn ?tekens er ook bij, en kan er ook niet achter staan dat dit op deze manier gaat.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wellicht hebben ze (de garage die je belde) je telefoonnummer via je website gevonden.

Hoe dan ook is het wel heel treurig dat ze eerst een imitatie krukassensor plaatsen, vervolgens niet van Ralph willen aannemen dat het daaraan kan liggen, wat achteraf wel zo blijkt te zijn. Nee, dan ben je goed bezig. :r

Snel deze garage inruilen.
 
R

Ralph

Gast
het kwam raar over, bij doorvragen kwam ik erachter dat het om dit voertuig ging wat men eigenlijk gelijk had moeten mededelen.
het is eenbeetje ontfutselen van ...............................
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Raar is het zeker, dit is niet de manier om hiermee om te gaan.

Toch kuddo's dat je ook deze weer hebt geholpen. Al werkten ze niet echt mee.. 8)7
 
De manier waarop verdient niet de schoonheidsprijs.

De gedeelde info is echter wel handig voor de andere forumleden.
Wellicht dat ik ook voor hetzelfde probleem kom te staan, de info is nu wel voor handen waarvoor dank ;)
 

Vega

Medewerker
Administrator
jack-omegax3.0xe zei:
Het blijft toch een vast gegeven dat omega's gevoelig zijn voor imitatie.

Inderdaad, maar blijkbaar luistert er niemand naar ons. |:( Nou ja uiteindelijk wel. 8)7
Al met al blijft het een zeer wazig verhaal.
 
En toch ben ik het niet eens met alle commentaar die hier word gegeven. De VOD weet ook niet alles.
Voorbeeld 1: ik heb een omega gehad die heeft 1500 gulden gekost om een probleem op telossen dit was bij een VOD. Aan het einde van het verhaal zij hebben het probleem niet op gelost, maar door iemand die ook aan opels sleutelde.( die vond ik ook via,via) Het was een branstofrelai die zijn werk niet goed deed.
Voorbeeld 2: Ik had problemen de motor van mijn omega 2.0 16V aan de laptop ( bij de VOD). Kwam een probleem boven een censor, nokkenascensor vervangen nog steeds een storing toen de krukascensor censor vervangen. Nog een storing. De VOD wist het ook niet meer.
Ik zelf aan het zoeken. Weten jullie dat er voor een 2.0 16V 2 soorten krukascensors zijn?Dit komt niet na boven als je op kenteken zoekt.
Voorbeeld 3: Gaat over een auto van mijn zus (geen Opel) Hier van was de koppakking lek. Dus kop vlakken nieuwe pakking en nog wat dingen. Alles klaar auto starten liep niet goed. De garage is 3 weken bezig geweest ze zaten met hun handen in het haar ze wisten het ook niet meer. Ik zelf ook aan het zoeken op het internet. Daar kwam ik er achter dat de auto moest worden gereset. Gaat niet met OBD. Maar je moest de auto starten geen gas geven, wachten tot de koelvin ging draaien. Dan zet hij alles weer in de fabriekstand. Zelf de officiële dealer wist dit.
Je kunt van een garage niet verwachten dat ze een dag achter een computer gaan zitten om jou probleem te vinden ( zouden wij weer klagen over de rekening)
Wat ik hier mee zegen is lever niet altijd commentaar op iets maar help elkaar. Je kunt nooit alles weten, maar met zijn allen weten we wel veel.

Mvg, JW Smedinga.
 
jwsmedinga zei:
En toch ben ik het niet eens met alle commentaar die hier word gegeven. De VOD weet ook niet alles.
Voorbeeld 1: ik heb een omega gehad die heeft 1500 gulden gekost om een probleem op telossen dit was bij een VOD. Aan het einde van het verhaal zij hebben het probleem niet op gelost, maar door iemand die ook aan opels sleutelde.( die vond ik ook via,via) Het was een branstofrelai die zijn werk niet goed deed.
Voorbeeld 2: Ik had problemen de motor van mijn omega 2.0 16V aan de laptop ( bij de VOD). Kwam een probleem boven een censor, nokkenascensor vervangen nog steeds een storing toen de krukascensor censor vervangen. Nog een storing. De VOD wist het ook niet meer.
Ik zelf aan het zoeken. Weten jullie dat er voor een 2.0 16V 2 soorten krukascensors zijn?Dit komt niet na boven als je op kenteken zoekt.
Voorbeeld 3: Gaat over een auto van mijn zus (geen Opel) Hier van was de koppakking lek. Dus kop vlakken nieuwe pakking en nog wat dingen. Alles klaar auto starten liep niet goed. De garage is 3 weken bezig geweest ze zaten met hun handen in het haar ze wisten het ook niet meer. Ik zelf ook aan het zoeken op het internet. Daar kwam ik er achter dat de auto moest worden gereset. Gaat niet met OBD. Maar je moest de auto starten geen gas geven, wachten tot de koelvin ging draaien. Dan zet hij alles weer in de fabriekstand. Zelf de officiële dealer wist dit.
Je kunt van een garage niet verwachten dat ze een dag achter een computer gaan zitten om jou probleem te vinden ( zouden wij weer klagen over de rekening)
Wat ik hier mee zegen is lever niet altijd commentaar op iets maar help elkaar. Je kunt nooit alles weten, maar met zijn allen weten we wel veel.

Mvg, JW Smedinga.


de laatste was een citroen of een peugoet met een 1600 of een 1400 tu motor?
 
Bovenaan