Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Y25DT start niet als hij warm is.

Vega

Medewerker
Administrator
Aan de ene kant heb je wel gelijk Jan maar......bij een VOD verwacht je dat ze het wel weten.

Voorbeeld 1 wel erg kostbare reparatie geworden, brandstofrelais is inderdaad een lastige.
Voorbeeld 2 dit is werkelijk stom van de VOD, hoe moeilijk is het om in de EPC te kijken (voor sommige wel hè Ralph).
Voorbeeld 3 als het bij een officiële dealer was dan hadden ze dat moeten weten.

Als het nou een nieuw model was dan kan je verwachten dat het nog niet alles bekend is van een auto, maar voor auto's die al ruim 10 jaar oud zijn daar moet het een en ander toch wel van bekend zijn.
 
Het is de manier waarop dit is gegaan, Jan.
Lees mijn commentaar nog eens.

Hóe komt een 'vreemde garagist' aan het mobiele nummer van Ralph.
Hij weet helemaal niet van het bestaan van Ralph af... laat staan dat ie weet dat Ralph (doet alsof ie) veel weet van Opel Omega's. ( :+ :w Ralph)
Dát verwonderd mij.

En ja, een VOD weet ook niet alles. Het lijken net mensen :H
Heb zelf een €350,- kostende diagnose gekregen "Het zit ergens achter op het blok..." (bleek warmtewisselaar te zijn. Een bekende bij de V6'en).
 
Nee Henri, was een Daewoo matiz van 2000.
Vega alle reparaties waren bij een dealer van het merk. En oudere auto, s
Metalrusch ik begrijp het wel wat jij bedoelt met het mobile nummer van Ralph. Daarom had ik, ik in mijn bericht ook gezegd via.via. bij mij is het over 4 personen gegaan voor ik het goede telefoon nummer had. En vaak sta je er zelf niet bij stil hoe veel mensen jij je mobile nummer niet hebt gegeven. Ik zit zelf in het grondverzet, en ik word ook wel eens gebeld met, ik heb dit nummer van ...... gekregen.
Ik begrijp ook wel dat je niet ongevraagd een nummer van iemand hier op het forum mag/kan door geven.

Ik denk dat deze berichten beter kunnen worden opgesplitst naar een nieuw topic. is wel een leuk punt om over te Discussiëren

Mvg, Jan Wieger Smedinga
 
Heren,

Mijn excuses dat mijn actie zoveel commotie veroorzaakt.
Ralph oprecht mijn excuses aan jou, maar ik dacht na het gesprek dat wij telefonisch hebben gehad dat dit geen probleem was.
Mijn Omega is verschillende keren uitgelezen op een Bosch kast, hier kwam uit dat de nokkenas censor niet correct meer functioneerde, er is een nieuwe censor ingezet, van Bosch en dus geen imitatie, maar nog steeds het probleem dat als de motor warm is deze niet wilde starten. Overigens baal ik er van dat zodra reparaties uitgevoerd worden aan een auto andere onderdelen het spontaan begeven.
Degene die mijn auto, samen met mij repareerde is een erkende monteur die veel aan BMW motoren heeft gesleuteld en er op een gegeven moment ook niet meer uitkwam, vandaar dat ik hem heb gevraagd of hij met Ralph contact wilde opnemen. Overigens het had netter van mij geweest om eerst aan Ralph te vragen of het een probleem was als de bewuste monteur contact mocht opnemen met Ralph. Mijn Omega stond al 5 weken op een brug voor een klus van maximaal 2 dagen. Ik hoop dat iedereen kan begrijpen dat ik het zat werd, aangezien de Opel dealer bij ons in de buurt dit probleem niet kende. Nu is het zo dat bij wat vreemdere problemen de Opel dealer al snel zegt, dit hebben wij nog nooit meegemaakt. Zoals o.a. het afbreken van de ventielklepjes van de inlaat. De Omega heeft 4x aan een kast gehangen, bij de laatste keren kwamen er geen foutmeldingen uit, maar alsnog de commonrail censor vervangen. Wederom geen resultaat, echter de volgende dag deed en tot nu toe doet de auto het weer goed. Niemand begrijpt het en ik vraag mij af of het wel aan de censoren heeft gelegen. Maar goed so far so good.

Nogmaals mijn excuses aan iedereen en in het bijzonder aan Ralph.

Gr.
Frank
 
Bovenaan