Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!! (edit) Ja!!

A

Anonymous

Gast
Hallo,

Gezien de resultaten op de meeting van al dat glimmende, perfect! _/-\o_ Tot nu toe, zeg maar sinds ik van het weekend op de meeting de profie O-) DAP machines en toebehoren heb gezien in diverse Omega koffer(bakken 8) lekker groot toch?), vraag ik mij af ook ik hier ook mee aan de slag zal/wil gaan.

Tot nu toe voldeed (voor mij althans) de wasstraat 8)7 8)7 :z


Misschien moet ik er eens zelf kennis mee maken, om te kunnen oordelen of dit inderdaad iets voor mij is. :*) Is er misschien ergens bij een bedrijf of heeeeeeeeeel misschien hier iemand die eens iets kan organiseren. Moet er zien achter te komen of het niet giga veel tijd gaat kosten dat DAPPEN, bedoel je moet er wel de tijd voor hebben. Op de meeting heb ik van Walter - OmegaUser gehoord dat je er zelfs je koplampen mee kunt doen! :?
Ook een weekend :O zonder DAPPEN is voorbij voor je er erg in hebt. Zeg maar, sociaal leven, cursussen volgen, meeting bezoeken etc. etc. :f d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

We hebben tijdens onze vorige meeting een eigen DAP workshop georganiseerd. Moet dus te doen zijn bij een van ons eens langs te gaan (of bij grotere interesse nog eens iets centraal te regelen) voor wat uitleg. Ook kun je bij Carclean altijd terecht voor ondersteuning na aanschaf.

Wellicht is het verstandig eerst rustig te beginnen met wat simpele doch goede flesjes, padjes e.d. en dat richting het mooie weer wat uit te breiden. Tenzij je een overdekte ruimte tot je beschikking hebt heb je immers toch een weekend goed weer nodig om je hele auto te kunnen doen.

Ik heb zaterdag wel gezien dat er op je Omega een hoop leuks te doen is met een DAP.
 
A

Anonymous

Gast
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

"Ik heb zaterdag wel gezien dat er op je Omega een hoop leuks te doen is met een DAP." :+ :+ :+ Zonder gekheid, wat voor leuks?? :D


Er zitten hier en daar wat kleine oppervlakkige krasjes in de lak, en die zullen er denk ik met een DAP wel uit te halen zijn.

Ook zit er op de linkerachterdeur een vlekje in de lak, het vermoeden is dat iemand/de vorige eigenaar hier iets heeft geprobeerd weg te poetsen(vogelpoep). Als je de vlek bekijkt lijkt het erop dat hier de blanke lak weg is 8)7

De krasjes op de achterbumper worden er tegelijkertijd uitgehaald met het herstellen van een kleine deukje in de bumper. Hiervoor ben ik nog in onderhandeling met een spuiter in Noord-Brabant. Eventueel met de vlek op de linkerachterdeur.
 
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Hallo Rene,

Ik denk dat Jacco doelt op swirls (of in goed Nederlands; waskrassen). Ik heb er zaterdag niet speciaal op gelet maar vanuit een ooghoek zag ik er op je auto ook wel wat. Op zich niet alarmerend want elke auto heeft ze. Met de DAP in combinatie met de juiste pads en polijstpasta's krijg je deze er heel goed uit. Het resultaat is dan een auto die er nieuw uitziet.

Ik ben het met Jacco eens dat je beter wat klein kan beginnen. Vind je het leuk werk (waar ik overigens niet aan twijfel) dan kun je langzaam gaan uitbreiden. Bij deze wil ik je dan wel waarschuwen. Het is verslavend >:) . Je zou niet de eerste zijn die na een jaar een hele lading detailspullen heeft verzameld.

Als je een overdekte ruimte ter beschikking hebt met goed licht dan is er op korte termijn al veel meer mogelijk.

Overigens heeft je Omega een kleur die zich heel goed leent voor een "DAP-beurt". Gebruik je daarna de juiste spullen; glaze, sealer en wax dan zal je niet weten wat je overkomt. Het is dan net of je Omega licht geeft (en dan bedoel ik niet de koplampen o.i.d.).

Een flink aantal hier hebben heel goede ervaringen met Carclean.nl. Hier staat ook een betreffende review.

Groet,

Walter
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

tarzanen zei:
"Ik heb zaterdag wel gezien dat er op je Omega een hoop leuks te doen is met een DAP." :+ :+ :+ Zonder gekheid, wat voor leuks?? :D

Ik ben een beetje een zeur op het gebied van krasjes, dus het volgende is niet denigrerend bedoeld: behalve hier en daar wat krasjes heb je in je lak 'best veel' sporen van de wasstraat zitten welke voor mij als zeurpiet erg opvallen. Die houden de glans en vooral de diepte van de kleur erg tegen. Hij ziet er dan in zonlicht wat 'vaal' uit.

Denk ik weer even als een normaal mens, dan stond je auto er al heel netjes bij zonder lelijke diepe krassen/beschadigingen. Combineer ik beide, dan valt er dus nog een hoop winst te behalen en dan weet je niet wat je ziet als hij af is. Zeker met jou kleur, die is super als hij in de wax staat. Helemaal wanneer er geen krassen/swirls (waskrassen) de glans tegenhouden.

Ik herken er een beetje de staat van bepaalde delen op mijn huidige Omega in toen ik hem net had. Ik wil zelf niet gaan beweren dat die perfect is, maar als ik kijk wat daarvan geworden is dan is dat een behoorlijke vooruitgang. En dat is dus met jou Omega ook zeker haalbaar.

Er zitten hier en daar wat kleine oppervlakkige krasjes in de lak, en die zullen er denk ik met een DAP wel uit te halen zijn.

Klopt, ik heb weinig spannends gezien waar een DAP zich op gaat stukbijten.

Ook zit er op de linkerachterdeur een vlekje in de lak, het vermoeden is dat iemand/de vorige eigenaar hier iets heeft geprobeerd weg te poetsen(vogelpoep). Als je de vlek bekijkt lijkt het erop dat hier de blanke lak weg is 8)7

Die heb ik ook gezien. Rare plek is dat, geen idee wat daar gebeurt is.
 
A

Anonymous

Gast
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Oké stel, ik begin "klein", ik gebruik nu wax van Mequiar's de NXT Tech Wax 2.0 uiteraard nadat de auto is gewassen. Daarbij heb ik onlangs ook nog ScratchX 2.0 van Mequiar's aangeschaft 8)7 .

Wat ga ik kopen/inslaan/aanschaffen om het "klein te houden" (om vervolgens als een jecco alle benodigdheden in te slaan B) , whahahahah :) ;) 8) )

Voor wat betreft die lichtere vlek in het achterportier, ik hou jullie op de hoogte van wat dit zou kunnen zijn :Y
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Die Tech Wax is een mooie om mee te beginnen. Daar zit feitelijk alles in, het is niet een pure wax. Dat is zowel een voor- als een nadeel: je doet alles in 1 keer dus makkelijk en het is relatief gezien niet zo duur. Nadeeltje is dat het geen pure wax is, waardoor het effect wat sneller verdwijnt (alsnog hou je er zeker een maand plezier van als je het een paar keer hebt gedaan).

Wat ik hieraan zou toevoegen zijn een paar dingen:

- Klei setje: als je je lak voor de wax beurt gaat kleien dan haal je alle vervuiling uit je lak, zodat je die met je waxlaagje niet opsluit. Kleien doe je 2 a 3 keer per jaar, tussendoor gewoon een nieuwe waxlaag aanbrengen
- Potje vaste wax om de NXT Tech Wax 2.0 mee af te toppen. Je combineert dan alle goede eigenschappen van de Tech Wax met de goede eigenschap van een vaste wax: die gaat langer mee.

Uiteraard is het vervolgens zaak met een goede shampoo (en vooral: de júist dosering anders was je zo je wax eraf) en 2 emmers te wassen. Voeg daar een goede microvezel spons of washandschoen aan toe en je bent al heel goed bezig.

Uiteraard kan ik doorgaan, maar voor een enthousiaste beginner is dit een leuk uitgangspunt.


Voor bovenstaand raad ik aan:

- Klei: Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr. 200 gram is veel, daar doe je járen mee als je alleen je eigen auto doet en de stukjes niet laat vallen. Bij ingebruikname opdelen in stukjes van ongeveer 40 a 50 gram.
- Spray voor de klei: Poorboys World Spray & Wipe Genoeg om je auto een keer of 5 mee te kleien. Kunt deze ook 50/50 met water aanlengen.
- Vaste wax: Natty's Paste Wax Blue. Speciaal geschikt voor donkere lakkleuren. Met het oog op de toekomst ook goed te gebruiken na het Dappen.
- Washandschoen: Meguiars Wash Mitt. Die van mij is na 1 jaar en veel gebruik nog in uitstekende staat.
 
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Er komt binnenkort een starters-setje, Rene.
Speciaal voor ons, door Carclean, samengesteld.
Dus ik weet niet hoeveel haast je erbij hebt, of dat je bepaalde dingen los wilt kopen, maar onze leden krijgen ook nog eens korting bij Carclean.
Moet men wél even met mij contact opnemen voor de kortingscode :)
 
A

Anonymous

Gast
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Ik zal eerst eens wachten op het startsetje, en kijken wat dat precies is. De producten die Jacco noemt, neem ik ook in overweging. Het lijkt overigens wel of ik weer voor het eerst mijn auto gaat wassen _/-\o_
Over wassen gesproken, hoe beginnen jullie om een "vuile" auto te wassen??

Ga ik hier heel erg ver om te vragen of er iemand (in het Zuid-Hollandse of niet te ver weg, waar dat dan ook is) met een DAP wil kijken/poetsen om de lichtere vlek uit mijn linkerachterportier te krijgen :$ ............................Oké dan nog een stap verder a.s. zaterdag!! ;w

Ben benieuwd, ik hoor het wel. _/-\o_ _O- d:)b :$
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Ik vermoed dat wat ik noem wel zo'n beetje in dat starterspakketje zal zitten. Het hoort er in ieder geval, als je enigszins compleet te werk wilt gaan, wel in thuis. :)

Wat betreft die vlek: als ik jou was zou ik eerst even een deskundig oog van een spuiter daar naar laten kijken. Die kunnen eventueel de lakdikte nameten en voor hun is het makkelijk om te zien of er inderdaad blanke lak weg is. Persoonlijk zou ik niet zomaar een DAP erop zetten zonder die info, tenminste niet bij de auto van een ander. Het is zonde om met een grof middel in de echte laklaag te gaan zitten happen.

Edit:

Wat betreft het wassen van een vuile auto, als er erg veel zand / modder op zit dan foam ik hem eerst. Dat weekt de modder/zand los en voert al een hoop af. Daardoor kras je het niet in de lak met een washandschoen of spons. Dit idee dus:

IMG_7001modded.jpg


IMG_7005modded.jpg


Daarna met een washandschoen goed insoppen, aparte uitspoel emmer ernaast zodat alle troep die je van je auto wegdraagt niet retour gaat nadat je vers water uit je emmer haalt.

Foamen doe ik alleen als hij écht vies is, en wanneer er kwistig met pekel gestrooid is. De foam komt immers op plekjes waar ik met m'n handschoen niet tussen kan. In de overige gevallen gewoon met 2 emmers uitrukken en vaak de handschoen uitspoelen.
 
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Hallo Rene,

Ik heb die rare vlek op het linkerachterportier afgelopen zaterdag goed bekeken maar weet eigenlijk niet wat dit is. Het is dan wat link om er zomaar een DAP op te zetten. Je weet dan eigenlijk niet goed wat je doet. De suggestie van Jacco is zo gek nog niet. Eigenlijk moet je met een lakdiktemeter laten nagaan wat de lakdikte ter plaatse van die vlek is door deze te vergelijken met een stuk er vlak naast. Zo krijg je een indruk of de blanke laklaag inderdaad is verdwenen. Is de zaak nog op dikte dan kan de DAP erop. Als het dan niet een heel diepe vlek is (door bijvoorbeeld ingebeten remvloeistof o.i.d.) dan gaat deze er met de DAP ook wel uit.

Je kan het natuurlijk ook anders benaderen. Als er inderdaad sprake is van een verdwenen blanke laklaag dan zul je hoe je het ook bekijkt toch moeten laten spuiten. Zo beschouwd kan een DAP actie dan dus geen kwaad. De keuze is aan jou.

Ik woon overigens in Zuid Holland maar heb geen lakdiktemeter (hoop deze wel ooit eens te kopen).

Groet,

Walter
 
A

Anonymous

Gast
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Gezien de reactie's krijg/heb ik een aardig beeld hoe je beter/best je auto kan wassen (of is in dit geval wassen een iets te simpelere benaming _/-\o_ ). Waar ik denk ik wel achter ben is dat er, wil je dus heel erg goed je auto wassen, er erg veel tijd in gaat zitten.
De andere kant is wel zo, dat als ik kijk hoe ik nu de auto schoon maak er ook best wel veel tijd in zit. Zeg maar buitenkant wassen en in de was zetten ongeveer 3/4 dag en dan nog de tijd om binnen schoon te maken.Whahahaha :) :) en nu met het laatste stukje van de vorige zin dacht ik, maak ik mijn ledere bekleding eigenlijk wel goed schoon????

Aangezien ik toch nog naar de spuiterij moet voor overleg i.v.m. bijwerken/spuiten achterbumper, zal ik gelijk de blanke laklaag dikte laten meten. Mocht het zo zijn dat de blanke laklaag inderdaad weg is, dan kan dit gelijk i.c.m. de bumper worden gespoten.

Voor wat betreft dat "DAPPEN" daar zou ik dan toch graag eens, het liefst op een gedeelte van de lak van mijn eigen auto, het resultaat van willen zien.

Wordt vervolgd!
 
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Je kunt zelf bepalen hoe ver je hiermee wilt gaan, René.
Zoals Jacco, Sjors en Walter kom je ze weinig tegen.
Zij gaan tot het uiterste en hebben daarvoor ook een arsenaal aan materialen en producten staan die bij sommigen (niet Omega rijders) meer waard is dan hun hele 4-wieler :Y _O-

Ik weet niet hoe groot jouw budget is, maar een DAP-set is zeker geen verkeerde investering.
Het plezier dat je hier uit kunt halen (het eindresultaat) is echt verbluffend.
Zoals Walter al zei: jouw Omega heeft een 'dankbare kleur'.
Om te proberen, kun je zeker eens bij Walter, Jacco of ondergetekende langs gaan (had het afgelopen meeting gewoon gevraagd; Jacco had zijn spullen bij zich).

De binnenkant is niet zo héél erg spannend. Hoewel je ook daar best wel wat producten hebt die voor leder en kunststof aan te raden is.
Laat ik het zo zeggen: degene die serieus het 'detailen' van hun auto oppakken, hebben ook verschillende producten voor de binnenkant staan :Y
 
A

Anonymous

Gast
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Bij de spuiterij is geconstateerd dat in de lichtere vlek de blanke lak weg is. Dat wordt dan maar gelijk mee spuiten met de achterbumper. Het is niet anders.
Als prijsopgave heb ik een bedrag op gekregen van rond de €350,= ex BTW. Wat wordt hiervoor gedaan, het volgende:

Achterdeur spuiten (lichtere vlek spuiten + onderaan de deur een pitje roest meenemen).
Achterbumper spuiten (klein deukje eruit halen en krassen spuiten).

Gezien de werkzaamheden een redelijke prijs denk ik?

Voor wat betreft het start-poetssetje of de door Jacco B-Buster genoemde produkten (ik weet nog niet wat, omdat het vermoeden bestaat dat een en ander wel het zelfde zou kunnen zijn), wil ik graag aan Ruud MetalRush de kortingscode van Carclean vragen, hoeveel bedraagt de korting bij Carclean eigenlijk?

Rest nog 1 ding, om eens bij een van de genoemde Omega rijders langs te gaan voor een kort demootje DAPPEN 7(8)7 . Ik ben en blijf toch zeer nieuwsgierig hoe dat eruit komt tezien op mijn eigen Omega.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Die prijs lijkt mij netjes gezien de te verrichten werkzaamheden.

Voor de kortingscode bij Carclean moet je Ruud even een PB'tje sturen. Je krijgt 10% korting op alle normale prijzen. Artikelen die al in de aanbieding zijn vallen daar buiten. Zit je rond de 50 a 60 euro dan betaal je al (vrijwel) geen verzendkosten meer. En daar zit je zo aan kan ik je uit rijke ervaring vertellen. :P

Dat Dappen komt wel goed. Gezien je locatie is het wellicht handig eens te kijken of Walter tijd heeft. Je bent hier ook zeker welkom, maar gezien de tijd van het jaar en het feit dat ik geen geschikte overkapping / garage heb, is dat wat gevaarlijk plannen momenteel.
 
A

Anonymous

Gast
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Bij Carclean hebben ze nu een Dap V1 in de aanbieding t.o.v. de v2 type. weet iemand het verschil behalve de prijs dan!
Kan ik vervolgens met de door Jacco genoemde produkten, deze gebruiken i.c.m. de DAP? of zijn er dan andere produkten nodig.

Wie weet wanneer de door Carclean, speciaal voor OOP gemaakte start poetsset, te koop is.
 
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

De V1 is 'het oude' / 'eerste' model.
De V2 is niet zo heel erg vernieuwd ten opzichte van de V1.
Ergens op hun forum moeten de verschillen wel genoemd zijn.
Ik vind, persoonlijk, wel de kop van de V1 fijner dan van de V2. De V2 heeft namelijk een hardere 'kop' (waar je hem veelvuldig vast houdt).
Mijn DAP is ook de enige DAP v2.1ß ter wereld _/-\o_ (een DAP v2 met een DAP v1 kop, welke Tim hoogstpersoonlijk voor mij in elkaar heeft gezet *O* )

En het maakt niet uit welke DAP je neemt. Ze zijn allen zeer geschikt voor dit werk.
Ook keus van product maakt niet uit.

Ik heb Tim net nog even een berichtje gestuurd met de vraag wanneer hij de starters-/poets- sets op ons forum kan posten.
Héél even geduld dus nog aub :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Rene, bedoel je de DAP 500 V1, of de DAP 500 vs. de DAP 900?

Het verschil tussen beide zit hem in het vermogen. De DAP 900 is een machine van 880watt, met een krachtigere motor. Voor iemand die gewoon zijn eigen auto doet is het niet nodig die te nemen, de 500 voldoet meer dan goed daarvoor.

Als er nog een DAP500 V1 te krijgen is zou die ook mijn voorkeur hebben, omdat ik hem fijner vind vasthouden.

Carclean heeft momenteel een set aanbieding die erg interessant is: Polishing Power DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition. Je hebt dan feitelijk alle pads en polijstmiddel welke je nodig hebt voor een goede DAP-beurt.

De DAP als losse machine is nu niet in de aanbieding. Ik zie wel dat ze de Rotary versie (de PRO900) voor 95 euro in de aanbieding hebben. Die moet je niet nemen, dat is voor de ver gevorderde gebruikers. Met zo'n machine kan je, i.t.t. met de DAP's, wél je lak beschadigen.

De producten die ik een stukje terug noemde (klei, detailer spray, wax) kan je hierbij gewoon gebruiken, echter het kleinen doe je voordat je met je DAP aan de slag zou gaan, en het waxen erna. Diezelfde detailer spray kan je wel heel goed gebruiken om je pads tijdens gebruik wat vochtig te houden.
 
A

Anonymous

Gast
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

Zo dit is de uitkomst na lang puzzelen 8)

FF bestellen: (hihi) eerst maar even jullie reactie afwachten en nog een demo(tje) dappen plannen!!

100977 Cobra - Cobra Deluxe 6 inch Microfiber bonnets - Oranje - 2 Pack € 11,00 (aangepast met dank aan Ronnie)
100979 Cobra - Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner - 3 pack € 5,99 € 5,99

100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) € 17,99 € 17,99

101576 Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5 € 16,99 € 16,99
101575 Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5 € 16,99 € 16,99

100741 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad € 8,98 € 8,98
100739 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad € 8,98 € 8,98
100744 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Red Soft Wax/Sealant Pad € 8,98 € 8,98
100740 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad € 8,98 € 8,98

101129 Polishing Power - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine V1 - 220volt € 74,99 € 74,99

100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml € 19,99 € 19,99
101124 Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr € 23,99 € 23,99
100902 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml € 11,00 € 11,00
13 producten. Totaalbedrag: € 234,85 _/-\o_ _/-\o_

Dan gaat hier nog 10% af? omdat ik de produkten los koop?

Gezien de starterssets op de site van Carclean lijkt mij dit ook een aardig samengestelde set welke minus de korting uitkomt op afgerond € 213,=

Heb ik hierbij niets dubbel?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Zal ik mijn was/poets gedrag aanpassen!!

100977 Cobra - Microfiber 6,5 inch Bonnets - 2 pack € 12,00
Die zou ik vervangen door een paar goede microvezel uitpoetsdoeken, aangezien je behalve wax ook je polijstmiddelen zult moeten uitpoetsen. Daarbij poets ik zowiezo liever handmatig uit. Met de machine kom je niet in alle vouwen en randen en dus zou je alsnog met een doek erachteraan moeten om te kijken waar je stukjes hebt overgeslagen.

100979 Cobra - Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner - 3 pack € 5,99
Deze achterwege laten, met een druppel afwasmiddel krijg je je pads perfect schoon.

100744 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Red Soft Wax/Sealant Pad € 8,98
Heb je niet nodig, aangezien je wax uit een potje komt. Dat wordt een gevalletje handmatig (met een handpad) opbrengen. Wel handig als je met een glaze en sealant gaat werken, maar dan heb je weer 2 extra flessen a +/- 20 euro per stuk erbij nodig. Dat gaat denk ik wat te ver voor een startpakket.

De rest ziet er goed uit, maar je mist nog wel polijstmiddel. ;)

Monello Raffini Mezzo Polish - 500ml

Monello Raffini Finale Finishing Polish - 500ml

Verder zou ik er nog aan toevoegen:

Handpads
Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
Er zijn ook wat grotere van stof, maar die zijn net te groot voor een potje wax. Ik zou dus de wat kleinere microfiber versies nemen in dit geval.

Uitpoetsdoeken
2x simpele doek voor polijstspul, bijv. Poorboys World Mega Plush - Blauw - 39x39cm
1x uitpoetsdoek wax met langharige zijde en kortharige kant, zoals de Poorboys World Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm

Droogdoek om af te drogen na het wassen
Chemical Guys Miracle Dryer
of
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm

Ik heb beide, de eerste vind ik fijner werken omdat die meer water opneemt en een stuk zachter is dan de droogdoek van Poorboys. Bij mijn B1 trok ik met de laatste vrij makkelijk weer swirls in de lak als ik wat te hard drukte.

Edit: ah, gauw editten en Monello flesjes erbij zetten. Foei. :P

Edit2: ik vergat nog handpads, toegevoegd.
 
Bovenaan