Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Ik mis hier iets op deze foto. Waar zijn de blokkeer blokjes tussen de nokkenas tandwielen? Ik zie dat de riem er al af is. Deze mannier van werken vinden de klepjes niet fijn. Kans op krommekleppen.
Ik doe dat ook... Gewoon gezond verstand gebruiken en keertje de motor rond draaien met de hand voor je 'm start. Plus ze blijven aardig goed zitten op hun plek
 
Nog niet gedaan, maar staat wel op de korte termijn planning, moet alleen een goeie lasser hebben. Het liefst in het zuiden. Ralph kan prima lassen, maar om daar vijf uur voor in de auto te zitten....zonder file zelfs.
Het wordt een TA Technix rvs uitlaat van eBay.de, maar dan aangepast zoals hieronder op de photoshop te zien is. Links is wat ik nu al heb d.m.v. sierstuk. Ben alleen nog aan het twijfelen of ik de pijpjes dan zwart maak.

 
Vandaag de draagarmen, spoorstangen en schokbrekers voor vervangen en de remblokken achter. Aankomende week maar door de keuring zien te krijgen en uitlijnen. Was een middagje klussen maar het deinen voor is nu voorbij.
 
R

Ralph

Gast
Nog niet gedaan, maar staat wel op de korte termijn planning, moet alleen een goeie lasser hebben. Het liefst in het zuiden. Ralph kan prima lassen, maar om daar vijf uur voor in de auto te zitten....zonder file zelfs.
Het wordt een TA Technix rvs uitlaat van eBay.de, maar dan aangepast zoals hieronder op de photoshop te zien is. Links is wat ik nu al heb d.m.v. sierstuk. Ben alleen nog aan het twijfelen of ik de pijpjes dan zwart maak.



thx voor het compliment Jer als je er toch niet uitkomt zie ik je tegemoet,
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat staat 'm best zo die eindstukken. Ik vind ze glimmend leuker dan zwart, op een donkere auto contrasteert dat mooi.
 
Morgen eerst maar eens even wassen, de vogels hier in de buurt hebben 'm als dixie gebruikt:(:(. Denk dat mijn volgende project een "vogelafweergeschut" inbouwen wordt. Hopenlijk dat de vogels bij ons nieuwe huis in de buurt wat meer Opel liefhebbers zijn.
 
4 wielen liggen klaar om te wisselen.
nu nog verzinnen hoe...
met het krikje uit de omega ga ik het niet doen, nog op zoek naar een andere mogelijkheid.
 

Joep

Verbannen
Voor een paar tientjes heb je een hydraulische krik die tot 2000 kg mag hebben. Gebruik ik altijd werkt fijn.

Gefeliciteerd Pieter, goed nieuws
 

ommie b2

Heer van Stand
Fijn Pieter, wel een prettig gevoel denk ik zo..... en ook ik stem voor afweergeschut, wel portable graag;)

Toedels Yvonne
 
Ik stem ook voor afweergeschut. ... maar aan wat voor soort had je gedacht? Of wou je er misschien een soort van mad Max auto van maken?
 
Bovenaan