Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Hallo,

Zaterdag even een idee gepikt van Onze Dokter. Extra koeling voor de computer in het vooronder. Vinnetje draait alleen als het contact aan staat en een slangetje naar voor voor de frisse lucht. Scheelt aanmerkelijk in temperatuur. Thanks Doc

Gr Rob vK
 
R

Ralph

Gast
Slang had niet gehoeven. Aan de rechterkant onder de relais zit al een luchtoevoer.
 
De orginele fan hoe ziet die eruit dan?? Slangetje loopt naar voor want het motercompartiment wordt ook aardig warm, je probeert ens wat.
 
Gisteren bij Herr Doktor geweest voor een nieuwe distriset en multiriem. Heeft Ralph toch weer wat dingen gezien die je normaal niet tegenkomt in de motorruimte van een Omega, of niet Ralph?!?!?
Meneer de gasinstallateur had een tapeind van een centimeter of acht in de distrikap laten vallen ( 3 maanden geleden ) en mij niet verteld.... De Opel monteur die de vorige riem erop had gezet wist blijkbaar niet wat op tijd zetten was. Dynamo vernieuwd wegens een kapot lager. Moet wel zeggen dat ik een leuke dag heb gehad, Ralph is zeer kundig en perfectionistisch! Bedankt!!!

 
R

Ralph

Gast
@Reaper : had alleen wel nog een foto erop gezet van de tap die we gevonden hebben. En wat kunnen ze bedrading mooi weg werken en op zulke andere manieren.
@rtvankampen : blijf poetsen onder de kap blijf ik mijn zwarte vingers op jou witte plenum zetten.
 
Gisteren bij Herr Doktor geweest voor een nieuwe distriset en multiriem. Heeft Ralph toch weer wat dingen gezien die je normaal niet tegenkomt in de motorruimte van een Omega, of niet Ralph?!?!?
Meneer de gasinstallateur had een tapeind van een centimeter of acht in de distrikap laten vallen ( 3 maanden geleden ) en mij niet verteld.... De Opel monteur die de vorige riem erop had gezet wist blijkbaar niet wat op tijd zetten was. Dynamo vernieuwd wegens een kapot lager. Moet wel zeggen dat ik een leuke dag heb gehad, Ralph is zeer kundig en perfectionistisch! Bedankt!!!

Ik mis hier iets op deze foto. Waar zijn de blokkeer blokjes tussen de nokkenas tandwielen? Ik zie dat de riem er al af is. Deze mannier van werken vinden de klepjes niet fijn. Kans op krommekleppen.
 
Jaja we blijven nog even bezig.....



Kabel loopt van de witte naar de zwarte tiewrap en dan naar beneden. Heb de oude niet doorgeknipt maar laten hangen.

 
Bovenaan