Een 5 serie zou een waardige opvolger kunnen zijn, al ben ik weinig gecharmeerd van de bouwkwaliteit van alles ná de E39. Tegenwoordig is het het gewoon allemaal niet “net niet” maar gewoon “helemaal niet”. Daar komt nog eens een absurde prijs bovenop. Behoorlijk premium, vooral het moment dat je de beurs mag trekken.
Zou alleen een E39 overblijven, maar daar schiet ik qua bouwjaren niks mee op en: een aardig nette Omega is zeldzamer dan een E39.
Bij de Saab vallen de onderdelen mee die ze delen met Opel. De rest is gewoon duur: onlangs begaf het cruise control hendeltje ‘t en dan mag je rustig €90 aftikken voor een beetje afgesleten 2e hands. Setje velgen vragen ze hoofdprijzen voor (dus rijden we in de winter met een setje Omega Elegance velgen). Op elektronisch vlak zijn ze toch ook aardig storingsgevoelig en zaken als rubbers zijn ook van beduidend slechtere kwaliteit in vergelijking met de trouwe Omega. Rijdt verder fijn, maar het kost een paar duiten meer.
Beiden krijgen ze netjes hun onderhoud, iedere 10dkm nieuwe olie + filter, airco service, remvloeistof eens per 2 jaar, directe aanpak van roestplekjes dus ze kunnen nog wel een tijdje vooruit.