Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

b1 2.5 v6 koppakking vv.

Heb al vaker gelezen over de driewegklep. Heb er nog niet mee te maken gehad. Iemand misschien een fotootje van dat ding en de plek waar hij zit?
 
Letter C is de driewegklep. Deze zit aan de bijrijderskant achter de motor.

v6blok.gif
 
de drieweg klep is na het rijden vochtig, dus die gaat vv. worden.
en bij de klepdeksel aan de bestuurderskant is er olielekkage, dus allebij de klepdeksels gaan ook vv. worden.
en dan ook gelijk maar een grote beurt geven.
heel erg bedankt voor alle info en hulp. ik ga hier volgend weekend mee bezig en foto's volgen
 

yoyo

The UK brothers
Kamstra zei:
de drieweg klep is na het rijden vochtig, dus die gaat vv. worden.
en bij de klepdeksel aan de bestuurderskant is er olielekkage, dus allebij de klepdeksels gaan ook vv. worden.
en dan ook gelijk maar een grote beurt geven.
heel erg bedankt voor alle info en hulp. ik ga hier volgend weekend mee bezig en foto's volgen


Ik ga dit volgen, succes.
 
nog iemand tips over hoe ik het gedeelte waar ecotec opstaat kan verwijderen? ik heb dit al eens geprobeerd maar ben toen maar gestopt in de angst dat ik het af zou breken.
het gedeelte waar hij het gasklephuis ingaat zit erg vast.
ik wil deze ook gaan vv. omdat deze lek is aan de zijkant
 
Hier staat beschreven hoe je de plenum afbouwt. Als je die eraf hebt kun je het gasklephuis (vier boutjes) eraf halen waarna je het klepje van ecotech eraf kan halen zit vast geklikt.Hieronder zit een schroef als je deze los haalt kun je het plastic gedeelte nar boven eraf trekken.
 
moet ik voor de klepdeksels van een vectra de ook de pakkingen van een vectra monteren of kan ik die van een omega gebruiken?
 
gisteren klepdeksels opgehaald en schoongemaakt.
2q9i6ua.jpg

lehd0.jpg

263bh4x.jpg

heb de pakkingen nog niet binnen dus nog even wachten en dan aan de slag
 

yoyo

The UK brothers
Weet je zeker dat je deze kleppendeksel erop ga plaatsen?
Het schijnt (en dat is al eerder verteld) heel erg lastig te worden met olie bijvullen.

Denk daar eerst ook nog even aan voordat je er echt aan begint.
 

yoyo

The UK brothers
yoyo zei:
jack-omegax3.0xe zei:
Als je een goede omega hebt Aart hoef je niet vaak olie bij te vullen.

Je kunt ook de deksel met de vuldop aan de andere kant plaatsen.

2h3mmo0.gif


Maar ook dan zit hij niet handig.

-- 03 maart 2013 17:22 --

Kamstra zei:
gisteren klepdeksels opgehaald en schoongemaakt.
2q9i6ua.jpg

lehd0.jpg

263bh4x.jpg

heb de pakkingen nog niet binnen dus nog even wachten en dan aan de slag

Zien er wel netjes en schoon uit! d:)b
 
Zien er idd goed uit.

Ik weet uit ervaring dat de deksel heel lastig te lassen zijn. Er zit een of andere coating op die ervoor zorgt dat het lassen bijna niet gaat.
 
de deksels omwisselen lijkt me geen goed idee, omdat de gaten voor de bougiedoppen dan niet meer goed zitten.
de vuldop wordt nog aangepast. het is te doen maar waarschijnlijk kan het beter gesoldeerd worden ipv gelast. ivm de coating
 
Bovenaan