Koplamp modificatie (origineel gespot door Metalrush)
Goed, daar heb je MetalRush weer met zijn wollige taal... en ja, dit wordt ook weer zo'n verhaal, dus maak je borst(en) maar nat
Vroeg of laat krijgt ook iedere Omega rijder (met Xenon of halogeen (mét lens)) hier last van: de afgebroken koplamp-afstelling.
Dit ding bedoel ik dus:
Probleem hierbij is dat je koplamp dus niet meer af te stellen is en je dynamische hoogte-regeling het dus niet meer doet.
Je reflector/spiegel ligt onderin de koplampbehuizing.
Zowel Vega als Sjors kwamen met dit probleem te zitten.
Samen met Vega heb ik een avondje zitten bomen om een oplossing hiervoor te verzinnen.
Bij ons op de zaak zitten een paar hele handige mannen waar ik nog wel een potje kan breken, dus werden 2 proto-types gemaakt die Vega en ik bedacht hebben.
Aanschouw onze huisvlijt:
Deze nieuwe modules zijn volledig RVS en overleven, naar alle waarschijnlijkheid, de auto.
Met het nylon busje (die op je spiegel klikt), ziet ie er zo, in de koplamp zelf, uit:
Ik heb er ook een filmpje van gemaakt om te laten zien dat de reflector/spiegel keurig kan bewegen.
Sjors gaat thuis deze modificatie ook in zijn koplamp bouwen (ik had er 2 laten maken) en maakt ook een filmpje van zijn koplamp, mét modificatie, aangestuurd door de Xenon-servo.
Mocht het prototype bij Sjors zijn koplamp ook goed werken, kunnen wij ze "in serie" gaan produceren en voor de geïnteresseerden hier aanbieden.
Hier zijn wel kosten aan verbonden (we zitten te denken aan een euro of 30 voor een set).
Niet om een ander een poot uit te draaien, maar RVS groeit niet aan de bomen, of in de berm, en wij stoppen er ook een flink aantal vrije uren in (RVS is lastig lassen, kan ik jullie zeggen).
En het is nog altijd goedkoper dan ~€ 400,- voor een Xenon koplamp of ~€ 250,- voor een halogeen model.
Op dit moment zijn Ruud en Peter nog steeds bezig om een beter prototype te maken omdat het niet in alle koplampen goed werkt.
Dus hou deze post in de gaten.
[youtube]http/youtu.be/3wLgf8BmNHk[/youtube]
(Maar bedankt voor het posten )
Goed, daar heb je MetalRush weer met zijn wollige taal... en ja, dit wordt ook weer zo'n verhaal, dus maak je borst(en) maar nat
Vroeg of laat krijgt ook iedere Omega rijder (met Xenon of halogeen (mét lens)) hier last van: de afgebroken koplamp-afstelling.
Dit ding bedoel ik dus:
Probleem hierbij is dat je koplamp dus niet meer af te stellen is en je dynamische hoogte-regeling het dus niet meer doet.
Je reflector/spiegel ligt onderin de koplampbehuizing.
Zowel Vega als Sjors kwamen met dit probleem te zitten.
Samen met Vega heb ik een avondje zitten bomen om een oplossing hiervoor te verzinnen.
Bij ons op de zaak zitten een paar hele handige mannen waar ik nog wel een potje kan breken, dus werden 2 proto-types gemaakt die Vega en ik bedacht hebben.
Aanschouw onze huisvlijt:
Deze nieuwe modules zijn volledig RVS en overleven, naar alle waarschijnlijkheid, de auto.
Met het nylon busje (die op je spiegel klikt), ziet ie er zo, in de koplamp zelf, uit:
Ik heb er ook een filmpje van gemaakt om te laten zien dat de reflector/spiegel keurig kan bewegen.
Sjors gaat thuis deze modificatie ook in zijn koplamp bouwen (ik had er 2 laten maken) en maakt ook een filmpje van zijn koplamp, mét modificatie, aangestuurd door de Xenon-servo.
Mocht het prototype bij Sjors zijn koplamp ook goed werken, kunnen wij ze "in serie" gaan produceren en voor de geïnteresseerden hier aanbieden.
Hier zijn wel kosten aan verbonden (we zitten te denken aan een euro of 30 voor een set).
Niet om een ander een poot uit te draaien, maar RVS groeit niet aan de bomen, of in de berm, en wij stoppen er ook een flink aantal vrije uren in (RVS is lastig lassen, kan ik jullie zeggen).
En het is nog altijd goedkoper dan ~€ 400,- voor een Xenon koplamp of ~€ 250,- voor een halogeen model.
Op dit moment zijn Ruud en Peter nog steeds bezig om een beter prototype te maken omdat het niet in alle koplampen goed werkt.
Dus hou deze post in de gaten.
[youtube]http/youtu.be/3wLgf8BmNHk[/youtube]
(Maar bedankt voor het posten )